Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvem har hovedansvar for klesvasken
Hankjønn 16 7,62%
Hunkjønn 139 66,19%
Begge 46 21,90%
Barna 0 0%
Annet / dustepoll 9 4,29%
Deltakere: 210. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-11, 13:29   #101
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg har ansvaret.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 15:30   #102
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Svarte "annet". Har ikke samboer, så må pent gjøre det meste selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 16:49   #103
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Før så var jeg ansvarlig til maskinen var satt på, og han etterpå. Nå er det outsourcet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 19:40   #104
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Mannen. Vi har et genialt skittentøyssystem som vi har pønsket ut i fellesskap, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:16   #105
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg gjør absolutt alt med klesvasken. Liker faktisk å vaske klær. Nå skal det sies at vi vasker kun 2 eller 3 maskiner i uka, så jobben er fullstendig overkommelig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:26   #106
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg gjør absolutt alt med klesvasken. Liker faktisk å vaske klær. Nå skal det sies at vi vasker kun 2 eller 3 maskiner i uka, så jobben er fullstendig overkommelig.

Hvordan i alle dager får dere til å kun vaske 2-3 maskiner i uka? Vi er like mange som dere (men med noen eldre barn som trener litt, men dog), og vi vasker minst 7 maskiner i uka. Og vi har maskin som tar 7 kg, og har stort sett fulle maskiner...

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:28   #107
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hvordan i alle dager får dere til å kun vaske 2-3 maskiner i uka? Vi er like mange som dere (men med noen eldre barn som trener litt, men dog), og vi vasker minst 7 maskiner i uka. Og vi har maskin som tar 7 kg, og har stort sett fulle maskiner...

Vet ikke. Det bare er akkurat så mye vask. Undertøy og sokker skiftes hver dag, ellers venter vi til ting er skitne. Håndkler brukes flere ganger. Blir rett og slett ikke så mye vask. Dette er med vilje altså, vi har ikke kjøpt tørketrommel nettopp fordi begrenset tørkekapasitet tvinger oss til å være litt miljøvennlige og ikke vaske tøy som egentlig er rent.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:48   #108
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Oi. Her er jo sengetøyet alene 2-3 vask i uka. (det tar minst to maskiner med alt sammen)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:48   #109
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Kan plutselig ikke huske om jeg svarte her ...

Nuvel, jeg gjoer ALT, ALLTID!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:56   #110
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Begge. Vi sorterer klærne etterhvert som vi kaster dem inn i skittentøysskapet, og den som ser at en av kurvene er full setter på en vask. Mannen er hakket flinkere enn meg til å se at rentøyskurven er full, og brette sammen og legge på plass i skap og kommoder.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 20:58   #111
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oi. Her er jo sengetøyet alene 2-3 vask i uka. (det tar minst to maskiner med alt sammen)

Skifter ikke sengetøy hver uke...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:23   #112
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Skifter ikke sengetøy hver uke...

Ikke vi heller. Men det som vi voksne har nærmest huden blir skiftet hver dag. Jeg orker ikke ha samme topp på meg to dager.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:31   #113
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Hunkjønn, i mangel på hankjønn. :stemte dustepoll:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:34   #114
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Det er mitt.

Det ansvaret valgte jeg å ta når vi flyttet sammen, fremfor å la mannens "alt kan da vaskes sammen, mener en singel mann"-holdning få innvirkning på mitt tøy.

til gjengjeld er oppvasken hans ansvar da.

Og det er ikke som om han ikke vasker eller henger opp tøy, eller som om jeg ikke kan fylle og tømme oppvaskmaskina altså. Men hovedansvar for klesvask ligger hos meg, og hovedansvar for oppvask, og ikke minst da alt det som ikke går i maskinen, og rotet på kjøkkenbenkene, ligger hos ham. En fordeling vi har holdt fast på siden vi flyttet sammen. Jeg vasker heller klær enn å vaske opp, så jeg er egentlig greit fornøyd med den.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 23:32   #115
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Han tar alt som skal i vaskemaskinen, jeg vasker all ulla for hånd.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:37   #116
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Mor såklart

Jeg sorterer, vasker, henger opp, bretter og legger inn i skapene. Stryke gjør jeg kun i nødsfall.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:12   #117
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Hjemme hos oss er det meg som vasker i 99% av tilfellene

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 13:19   #118
lillamamma
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem har ansvar for klesvasken hjemme?

Jeg, og gir den ikke fra meg. Det er mye lettere når en selv har skyld i krymping av Nøstebarnull enn når mannen gjør det. Jeg sorterer, vakser, tørker og rydder på plass. Hvis noen vil ha støket klærne må man fikse det selv, det inngår ikke i "klesvask".
Mannen har ansvar for å holde badene rene, så jeg er fornøyd med fordelingen.

__________________
2005 2007 2011
lillamamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no