Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 21:58   #41
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi handler tidvis økologisk, men det er fremdeles et kostnadsspørsmål. Coop sin Änglagård-serie kjøper vi endel og ellers hvis det finnes alternativer uten at prisen går bananas.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:59   #42
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg kjøper fortsatt økologisk melk, når det finnes. Og øko-ketchup, øko-mais, øko-tomater...
Glemmer meg ofte, og kjøper ikke-øko mat (frukt, grønnsaker) fordi den ser finere ut. Selv om jeg vet at øko-mat har høyere næringsinnhold og mer smak. Pris spiller selvsagt også inn! Det er synd at sunn mat er dyrere.

Jeg vil tilstrebe å kjøpe mer øko-grønnsaker. Får stadig påminnere, som f.eks denne artikkelen (Niels Chr. Geelmuyden, Aftenposten, 28/8-11)

http://www.aftenposten.no/meninger/s...cle1636242.ece

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:01   #43
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Änglagård-serien til Coop er fin og har rimelige økovarer for den som handler der.

Ja, hurra for Änglagård/Coop.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:12   #44
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Ja, vi er like flinke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:16   #45
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi kjøper endel økologisk der det går, både i matbutikk (spesielt Coop er flinke til å ta inn økologiske varer, synes jeg), og på helsekost. Men jeg synes godt at utvalget i økologisk frukt og grønt kunne vært bedre her i nord, og jeg savner (info om?) abonnementsordning på frukt og grønt. For meg hadde det vært genialt, for slikt skjerper matlagingssansene.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:21   #46
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Handler fortsatt økologisk så mye som mulig ja.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:41   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Etter å ha flyttet til USA - land of hormons & antibiotics - er vi omtrent blitt fanatiske mht økologisk mat. Heldigvis finnes det en kjekk butikk som dekker vårt behov for økologisk mat (og det er en del i lokabutikken også). Det er ikke mye ikke-økologisk som kommer innefor våre dører, gitt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:03   #48
Tvillingmammahilde
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 26
Tvillingmammahilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Her går det nesten bare i økologisk. Hva med klær!!!! Kjøper dere økologisk der også?

Tvillingmammahilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 23:50   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Hilde, det er litt slitsomt at du drar frem hver eneste gamle tråd som handler om økologiske produkter uten å egentlig tilføre noe. Jeg skjønner at du brenner for dette, men det fører bare til at jeg blir veldig skeptisk til deg og hensiktene dine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:24   #50
Tvillingmammahilde
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 26
Tvillingmammahilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Beklager at du syns det er slitsomt Tallulah. Ja jeg er nok veldig opptatt av det økologiske og det var de innleggene som engasjerte meg. Følte at jeg fant likesinnede her.Hvilke hensikter skulle jeg ha!!!!!

Tvillingmammahilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:28   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Du finner nok mange likesinnede her, men det virker litt meningsløst å dra opp flere år gamle tråder bare for å si deg enig. Mye hyggeligere om du bidrar med noe i en mer oppdatert tråd, eventuelt starter en om noe som opptar deg.

Hvilke hensikter du skulle ha vet jeg ikke, kanskje du selger økoklær på homeparties og vil rekruttere kunder?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:35   #52
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Tvillingmammahilde, her.

Beklager at du syns det er slitsomt Tallulah. Ja jeg er nok veldig opptatt av det økologiske og det var de innleggene som engasjerte meg. Følte at jeg fant likesinnede her.Hvilke hensikter skulle jeg ha!!!!!

Jeg tror det Tallulah prøde å få frem var at når du drar frem tråder som er tre år gamle, hadde det vært mer matnyttig av deg å komme med mer utfyllende svar enn det du har gjort. Ang. hensikter, så skjønner jeg Tallys skepsis, for vi har hatt tilfeller der brukere har registrert seg her inne kun for å linke til egen side, selge et bestemt produkt etc. Og når du stort sett har svart relativt kort i gamle tråder om økologiske produkter og i tillegg har fått ett innlegg moderert på grunn av reklame, er det lett å trekke assosiasjonene dithen.

Og et vennlig lite tips til slutt: Det holder i massevis med ett utropstegn eller punktum. Føler du for å bruke fler, bør du holde deg til tre.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:37   #53
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Eh, og der hadde Tallulah svart selv mens jeg skrev, ja.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:39   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi utfyller hverandre, Enhjørning!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:46   #55
Tvillingmammahilde
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 26
Tvillingmammahilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Som man kan se så er jeg ny her inne så ble vel litt engasjert ( og rask med å skrive noe)når jeg fant noen innlegg som jeg likte. Så bare at siste innlegg var skrevet i aug. Og tenkte ikke på når det var startet. Beklager:-). Ønsker jo bare å tilføye kunnskap ikke å lage vrede. Beklager så mye. Godt nytt år:-)

Tvillingmammahilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:55   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Godt nyttår til deg også! Det er mange som er opptatt av økologiske produkter her, så les litt rundt så skal du se at du finner deg til rette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no