Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Jeg, en fotballmamma?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 12:21   #21
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Så flott at hun vil starte på fotball da.
Du bør kjøpe fotballsko og leggskinn også er det lurt med en treningsdress som ikke er sånn college stoff, de blir grusomt tunge når det regner, og man slår lett hull på kneet.
Når hun virker engasjert og det ser ut til hun her tenkt å forsette med fotballen kan du investere i andre kle som fotballnickers og strømper. Hun klarer seg uten de i starten, (om ikke hun ser hva de andre har og dermed vil ha det selv da...)

Mimre: Jeg fikk mine første fotballsko når jeg var 9 år (eller noe sånn), husker jeg var så stolt.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 12:22   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Ok. Ikke collegestoff. :noterer til fremtidig referanse:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:18   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Acsa: Sjekk om idrettslaget har avtale med butikken i bånn av bakken.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:35   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Du har mine medfølelser. Mer kan jeg ikke hjelpe deg med. Håper jeg ikke får problemstillingen selv en gang *liker ikke fotball*

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.



Jeg signerer aC: det er jenta si, det.

Mellomsøster på 9 har begynt og sluttet en del ganger, så mitt råd er: ikke kjøp for mye og for dyrt utstyr før du ser om hun liker fotball og vil fortsette.
Av utstyr trenger hun:
- Fotballsko (trenger ikke være dyre, ca 200 kr)
- Leggskinner (g-sportmerke er billig og greit nok til barn)
- Fotballnickers (i nylon?). Suger ikke så mye vann som bomull, er mer slitesterk og glatt ( = lett å koste av gjørme, grus o.l). Umbro: ca 300 kr, billigmerke: ca 200,-

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:37   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Ang: kamper cuper o.l:
Dette varierer mye fra idrettslag til idrettslag. Noen topper laget for 7-åringene (idioter, spør du meg), andre fokuserer mer på lek og spilleglede.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 15:16   #26
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Åhh, fotball! :RØRT:

Heia jenta di!!
Jeg mimret tilbake til fordums tid som aktiv fotballspiler her om dagen, og begynte nesten å grine Savner grusete eller grønne sletter, gjørmete plener og sklitaklinger og pasningsøvelser (og mye annet moro) mer enn jeg liker å innrømme... Til og med kondistreninga kan jeg kjenne savnet etter nå, i voksen alder; enda jeg hatet de kjedeligste tingene= de tingene som ikke involverte fotball direkte...

Jeg har spilt i finalen i Norway Cup som 12åring =kjempespennende!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 16:11   #27
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Jeg hadde tenkt å slenge meg med "liker ikke fotball"-gjengen her, men jeg ble litt sjarmert av jenta som valgte fotball på trass.

Go girl!

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 16:17   #28
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Soccer mom!

Da må du ha SUV eller minivan med minst 7 seter, og så må du glemme alt du kan om rygging, lukeparkering og bruk av speil.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 09:43   #29
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Da må du ha SUV eller minivan med minst 7 seter.

Søren også! Er det noen som vil bytte bil med meg? Bytte minivan med en liten sjarmerende P106 elbil med plass til fire?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 09:50   #30
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Det er mulig at du har fått handlet inn allerede, men hva med denne strategien:

1) Du oppsøker en sportsbutikk og finner den ansatte du synes ser mest allright ut.

2) Du presenterer deg: Hei, jeg er en skikkelig akademikernerd som knapt har sett en fotballkamp i mitt liv. Min lille datter har imidlertid bestemt seg for å spille fotball. Hjelp meg - kan du ikke bare plukke fram det hun trenger slik at alt går bra? (På dette tidspunktet skyver du fram ungen slik at hun får riktige størrelser mm.


Evt. - du spør noen på FP og får vite at du trenger:
- fotballsko uten knotter - men den typen som er for grus. De kan nemlig også benyttes på gress.
- leggskinner - helst med slik "strømpe" nederst slik at den sitter godt fast samt at de har ekstra "padding" for ankelknokene.
- lange strømper
- shorts og t-skjorte/collegegenser (dette har de fleste fra før)
- treningsdress - fordelen med "kunststoff" er at de ikke er så tunge som bomull.
- hårbånd om de har langt hår.

Lykke til - fotball er kjempeartig!

  Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:01   #31
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Da jeg spilte fotball som barn/ungdom hadde fotballaget avtaler med diverse sportsbutikker om billigere utstyr. Kanskje deres fotballag har noe slikt?

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:23   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Dei vaksne blir forventa å køyre rundt på dei håpefulle små, ha med kle og plaster og heie intenst under alle kampar og rose alt som var bra etterpå. Dårleg sportsånd og nedrakking av motstandar er ikkje lov. Og dersom de har turneringar, kan eit tips vere å ta med stol, event. paraply og ekstra kle, kaffi eller anna drikke på termos og gjerne ein liten matpakke. *erfaren*

Dette får mannen min gjøre om sønnen min begynner å spille fotball.

Jeg synes jenta di er kul jeg, Acsa!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 04-04-08 kl 10:55.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:30   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Du och jag, Acsa, du och jag.

Storesøster skal begynne til uken. Det er en far i klassen som har tatt initativet til et eget jentelag fra de to yngste trinnene på skolen. Jeg får lese og lære her.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 11:31   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Forøvrig ser det ut som det forventes at man står på sidelinjen og hyler hysteriske oppmuntringstilrop til avkommet, gjerne akkompagnert av vifting med vimpler og heia-bannere.

Is og brus og pølser til middag! (melodi: øl og vold og skamslåtte bønder)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:41   #35
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Da har vi shoppet.

Nike fotballsko for grus på salg til 199 kroner.
Puma fotballnickers til 199 kroner.
Fotballstrømper
Vannflaske

Og så fant vi en tynn vindjakke på salg for en hundrelapp som vel bør kunne brukes selv om den ikke het "fotballvindjakke"?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:06   #36
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Men dere har glemt det eneste hun er helt nødt til å ha: Leggskinn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 16:38   #37
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Ja, leggskinn må hun ha.

*snart fotballmamma til jente*

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 16:41   #38
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men dere har glemt det eneste hun er helt nødt til å ha: Leggskinn.

Nei, det var det eneste vi kjøpte før første trening. (Men de ble kjøpt av mannen og jeg må innrømme jeg er litt skeptisk til dem, basert på de jeg så på ellers i dag. De virker liksom litt korte og myke, det er sportskjeden MX eller hva den nå heter sitt eget merke).

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:19   #39
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Har ingen gode minner som fotballspiller selv -en sesong på lilleputtlaget var mer enn nok. Har heller aldri sett en fotballkamp frivillig i mitt liv, men foretreukket å se maling tørke (da kan man i alle fall konsentrere seg om å tenke på noe annet).

Så med litt flaks blir både storesøster og lillebror ihuga fotballsparkere over den neste 15-årsperioden...

-Det er selvsagt verd å se på når hun spiller, og jeg er 100% for at hun gjør det, men...

(Mannen i sportsbutikken insisterte på at skinnene var de beste de hadde i hennes størrelse og tok det største av de to aktuelle..?)

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:26   #40
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Har ingen gode minner som fotballspiller selv -en sesong på lilleputtlaget var mer enn nok. Har heller aldri sett en fotballkamp frivillig i mitt liv, men foretreukket å se maling tørke (da kan man i alle fall konsentrere seg om å tenke på noe annet).

Så med litt flaks blir både storesøster og lillebror ihuga fotballsparkere over den neste 15-årsperioden...

-Det er selvsagt verd å se på når hun spiller, og jeg er 100% for at hun gjør det, men...

(Mannen i sportsbutikken insisterte på at skinnene var de beste de hadde i hennes størrelse og tok det største av de to aktuelle..?)

Man gjør det utroligste når barna er med.

Jeg har tilbragt noen timer i en iskald hockeyhall, i forsøk på å se pucken. Men egentlig tror jeg ikke den finnes. Det er en sammensvergelse.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no