Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Jeg, en fotballmamma?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-08, 10:32   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, en fotballmamma?

Storesøster begynte på fotball i går.

Er det kvalitets- og prisforskjeller på fotballsko for sju år gamle jenter? Er det noen steder det lønner seg å kjøpe dem?

Hva må de ha på seg? Barnets far sa "treningsdress" men er det vanlig bomull eller noe kunststoffgreier? Hvor kjøper jeg dette, da?

Er det noe annet enn sko og leggskinner man ha?

Hva foregår når sju år gamle jenter spiller fotball i et idrettslag? Er det turneringer og sånt, eller bare treninger? Hva forventes av foreldrene?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:35   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Du har mine medfølelser. Mer kan jeg ikke hjelpe deg med. Håper jeg ikke får problemstillingen selv en gang *liker ikke fotball*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:37   #3
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Isolde

Du har mine medfølelser. Mer kan jeg ikke hjelpe deg med. Håper jeg ikke får problemstillingen selv en gang *liker ikke fotball*

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:40   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?



Det er jenta si, det. Uten å ha peiling i det hele tatt gjetter jeg på at jeg hadde skaffet gode sko og leggskinner, og så kjørt på bomullstreneklær i stedetfor kunststoff. Sånne caprilignende sporty bukser og fotballstrømper er sikkert lurt.

Og litt essensielt supportermateriale, selvfølgelig. Jeg kan anbefale Enga- og Liverpoolskjerf som inspirasjon og pynt på rommet, og noen plakater i histen og pisten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:43   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Vi måtte ha sko, leggskinn og strømper. De fikk drakt av laget, men treningsdress til kaldere vær må dere kjøpe selv. Sportsbutikk.

Forøvrig ser det ut som det forventes at man står på sidelinjen og hyler hysteriske oppmuntringstilrop til avkommet, gjerne akkompagnert av vifting med vimpler og heia-bannere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:44   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

aC, egentlig var dette bare en trassreaksjon. Læren delte ut info fra det lokale idrettslaget i timen om at nå begynte fotballtreninga, og alle jente sa "isj, fotball er for gutter!". Dermed måtte Storesøster selvfølgelig begynne... Ulempen ved å oppdra en feminist! Det var heldigvis ni andre jenter på treninga, da, så de får eget jentelag.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:44   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Som sagt, det er jenta si, det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:48   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

...treningsdress til kaldere vær må dere kjøpe selv. Sportsbutikk.

Fire plussgrader og en blanding av sørpe og grus på banen. Definitivt "kaldere vær".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:50   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Superundertøy og collegebukse/genser er antageligvis nok? Og vanter. Og lue. Jeg tror jeg er litt gal, for jeg gleder meg masse til eldstemannen er stor nok til å begynne med sånt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 10:53   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Superundertøy er lurt. Man kan ha fotballshortsen over.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:11   #11
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

"isj, fotball er for gutter!". Dermed måtte Storesøster selvfølgelig begynne... Ulempen ved å oppdra en feminist! Det var heldigvis ni andre jenter på treninga, da, så de får eget jentelag.

Konsekvenser er kjedelig.

Sånn i feminismens tegn, hvorfor er det bra at de får et eget jentelag? Burde ikke en sann feminist mene at kjønnsinndeling i barneidrett også er en uting?

:lurer:

  Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:11   #12
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Anbefalar absolutt den capriliknande fotballbuksa. Den toler meir på grus enn t.d. tynne overtrekksbukser. På denne tida er superundertøy, tynne hanskar og ei tynn lue eit must, seinare blir det fotballshorts og t-skjorte. Bruk gjerne ei lita trøye under kampdrakta. Den glatte kunstfiberen er ikkje sååå behageleg inn på huda vanlegvis.

I denne regionen blir det miniputtnivå arrangert turneringar. 2 på vårsesongen og 2 i august/september. Då spelar ungane 3 - 4 kampar i løpet av dagen og brukar resterande tid på å proppe seg med diverse kioskvarer og fnise rundt med lagvenninene, og tilslutt blir det diplom på heile gjengen. På siste turneringa blir det delt ut ein premie av eitt eller anna slag i tillegg. Eg reknar med at dette kanskje er likt ulikt frå region til region. Først på lillejentenivå (dei som blir 11 år i år) blir det seriekampar.

Dei vaksne blir forventa å køyre rundt på dei håpefulle små, ha med kle og plaster og heie intenst under alle kampar og rose alt som var bra etterpå. Dårleg sportsånd og nedrakking av motstandar er ikkje lov. Og dersom de har turneringar, kan eit tips vere å ta med stol, event. paraply og ekstra kle, kaffi eller anna drikke på termos og gjerne ein liten matpakke. *erfaren*

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:12   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Forøvrig ser det ut som det forventes at man står på sidelinjen og hyler hysteriske oppmuntringstilrop til avkommet, gjerne akkompagnert av vifting med vimpler og heia-bannere.

Dersom det skjer skal jeg sørge for å være der og snikfotografere Acsa.

Flinke jenta, jeg er sikker på at fotball vil vise seg å bli kjempemorsomt!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:13   #14
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Jeg sier som Per Inge Torkelsen: Gi barna alkohol før idretten tar dem.

  Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:17   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Konsekvenser er kjedelig.

Sånn i feminismens tegn, hvorfor er det bra at de får et eget jentelag? Burde ikke en sann feminist mene at kjønnsinndeling i barneidrett også er en uting?

:lurer:

Jeg synes at det er en uting, jo. ...allikevel, det er fortsatt kult med en liten feminist som melder seg på fotball fordi alle de andre sier at det er for gutter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:20   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Konsekvenser er kjedelig.

Sånn i feminismens tegn, hvorfor er det bra at de får et eget jentelag? Burde ikke en sann feminist mene at kjønnsinndeling i barneidrett også er en uting?
:lurer:

Jeg synes ikke det er bra at de får et eget jentelag, jeg synes det er bra at det var ni andre jenter der også. At de fikk eget jentelag var egentlig en tilleggsopplysning, men jeg ser at det kan misforstås.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:28   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Olvina, tusen takk for gode råd og deling av erfaringer!

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Anbefalar absolutt den capriliknande fotballbuksa. Den toler meir på grus enn t.d. tynne overtrekksbukser.

Er sånt dyrt? Har de det i alle sportsbutikker?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:36   #18
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Olvina, tusen takk for gode råd og deling av erfaringer!



Er sånt dyrt? Har de det i alle sportsbutikker?

Vi kjøpte på G-sport for eit par dagar sidan. Den kosta kr 275,-. Det kan forresten vere lurt å sjekke om idrettslaget har ei avtale med ein lokal sportsbutikk. Det har vi, så vi fekk nye fotballsko, skikkeleg fotball (str 4) og bukse for totalt kr 598,-. Sidan berre skoa kosta 498,- i utgongpkt, var eg strålande fornøgd.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 11:41   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Takk, Olvina. Det er ikke meningen å høres gjerrig ut, men Storesøster har aldri gjort noe i mer enn et halvt år før hun har gått lei, så det er begrenset hvor mye jeg føler for å investere før jeg vet om dette blir en litt mer varig interesse.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 12:08   #20
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg, en fotballmamma?

Høyres kjendt ut. Men fotball har faktisk overlevd 5. sesongen her. Ein del andre ting derimot....

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no