Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hjelp, engelsk!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 07:25   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp, engelsk!

Nå ser det jo litt ut som om jeg er redd for engelsk i følge overskriften, men det er ikke så ille altså Jeg trenger hjelp til å oversette litt.

1. Overlege ved barneintensiven
2. Se bort fra terningkastene

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 08:00   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, engelsk!

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Nå ser det jo litt ut som om jeg er redd for engelsk i følge overskriften, men det er ikke så ille altså Jeg trenger hjelp til å oversette litt.

1. Overlege ved barneintensiven
2. Se bort fra terningkastene

1. Medical Director at the Pediatric ICU (intensive care unit).

Skal 2. bokstavelig talt oversettes? Eller er dette å se bort fra terningkastene som i se bort fra karaktergivningen?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 08:40   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, engelsk!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

1. Medical Director at the Pediatric ICU (intensive care unit).

Skal 2. bokstavelig talt oversettes? Eller er dette å se bort fra terningkastene som i se bort fra karaktergivningen?


Det trenger ikke å oversettes ordrett nei Og ja, tolkningen din er riktig.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 12:36   #4
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, engelsk!

Dytter litt på denne jeg.

Lurer også på hva "sitte på huk" er på engelsk.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 12:46   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, engelsk!

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

2. Se bort fra terningkastene

Pay no attention to the score? Syns det er vanskelig å gi råd når man ikke kjenner konteksten.

Clue sier at sitte på huk er "squat", og Dictionary på Mac-en sier dette om squat:

Sitat:

squat |skwät|
verb ( squatted , squatting )
1 [ intrans. ] crouch or sit with one's knees bent and one's heels close to or touching one's buttocks or the back of one's thighs : I squatted down in front of him.
• [ trans. ] Weightlifting crouch down in such a way and rise again while holding (a specified weight) at one’s shoulders : he can squat 850 pounds.
2 [ intrans. ] unlawfully occupy an uninhabited building or settle on a piece of land : eight families are squatting in the house.
• [ trans. ] occupy (an uninhabited building) in such a way.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 12:46   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, engelsk!

Hva med "Please disregard the ratings" ?

Sitte på huk er crouching (down).

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no