Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Nytt speilreflekskamera

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-15, 09:55   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nytt speilreflekskamera

Eg får mulighet til å kjøpe meg nytt kamera no. Har eit ødelagt nikon d60 med kit objektivet og eit 50-200 objektiv.
No er eg klar for ei oppdatering. Og muligens eit lite fotokurs.

Dersom du hadde hatt 6-7000,- til rådighet kva ville du kjøpt?
Har sett på Canon EOS 750D og kanskje legge til eit objektiv, men eg meiner frå sist eg kjøpte at nikon låg betre i henda mine enn kva Canon gjorde.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 10:09   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt speilreflekskamera

Virker teleobjektivet ditt forsatt? Vist du har utstyr til Nikon og det lå bedre i hånden ville jeg non gått for det igjen. Jeg bruker Canon og kommer nok aldri til å bytte men jeg har jo utstyret mitt tilpasset det og. Har du ikke noe utstyr du hil bruke videre er 750d fint fint.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 10:22   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt speilreflekskamera

Objektivet virker enno, så sånn sett er nikon det eg bør gå for.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 13:53   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt speilreflekskamera

Da kan du f.eks få et Nikon D7000 med 18-105 linse. som kombinert med den linsen du har vil være en bra pakke.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 15:04   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt speilreflekskamera

Har lånt mamma sitt kamerahus og satte mitt objektiv på. Det ser ut til at objektivet ikkje er heilt der eg vil det skal vera. Det er ikkje så skarpt som eg forventa. Men, ein kan kanskje ikkje forvente all verden av eit tamron objektiv.

Uansett, eg har sett litt på desse systemkamerane. Det hadde vert innmari kjekt med eit kamera som ikkje var så tungt, slik som speilrefleks er. Litt lettare å bruka det då. Er det nokon som har erfaring med slike?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no