Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-09, 11:16   #1
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Jeg lider bestemmelsesvergring, jeg klarer bare ikke bestemme meg

I grunnen er det vell ikke noe problem, for kamerane ser like gode ut? For meg som ikke ha peiling vell og merke.

Men er det noe forskjell som gjør at jeg bør velge det ene foran det andre?

Noen som kan hjelpe meg med valget?

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:46   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Fullstendig hipp som happ. Begge er knallgode kameraer. Det du burde gjøre er og gå i en fotobutikk og prøve begge kameraene for å kjenne hvilket som ligger best i hånden og hvilket menysystem du foretrekker.

Du har ikke noe kamera fra før slik at du skal ha med noen linser videre? Det er i såfall eneste grunn til å velge det ene fremfor det andre.

(KJØP NIKON!)

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:52   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Det er vel som Juste sier, de er like gode. Om man velger Nikon eller Canon er litt hipp som happ.

Jeg har valgt Nikon.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 14:52   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Jeg valgte Canon fordi jeg hadde analogt Canon speilrefleks fra før.
Aner ikke hva jeg hadde valgt hvis jeg ikke hadde hatt det fra før. Jeg ville prøvd å holde begge typene og kjenne etter hva som føltes best i hånden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:41   #5
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Før jeg reiste leste jeg litt tester på nettet mens jeg ventet på noen råd herifra. Det gjorde ikke saken bedre, jeg vinglet verre.

Kom på butikken hadde jeg i grunnen bestemt meg for canonen siden det eneste jeg har vært fornøyd med av kompaktkamera er de jeg har hatt fra canon.
Men når jeg sa hva jeg vurderte sa han at han var ikke i tvil, han ville valgt Nikon.
Å så sa han en del om hvorfor, bildestøy innendørs? vribar skjerm. Canonen var vist umulig å se noe på skjermen når en var ute å det var sol.
Å litt til som jeg ikke har peiling på

Så da ble det et Nikon d5000 kamera. Det er mitt første speilrefleks, håper jeg får det til da

Gleder meg hvertfall til det er ferdig oppladet

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:56   #6
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Så da ble det et Nikon d5000 kamera.

Gratulerer og lykke til med fotograferingen!!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:55   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Jeg er misunnelig.....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 12:14   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nikon d5000 eller Canon eos500d ?

Grattis med nytt kamera! Supergøy!!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no