Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

7 sortar til jul?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 08:55   #1
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

7 sortar til jul?

I dag skal me bake julemannar. Ellers blir det vel pepparkaker, nøttetoppar og kanskje risbollar.. Av og til lagar mormor og eg smultringar på dugnad. Det er so koseleg.Ellers brukar ikkje me å bake noko anna vi. Kanskje kjøper vi nokre sortar.

Kva bakar du til jul? Lagar du 7-sortar?

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 08:57   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Pepperkaker. Jeg kan ikke kaste resten, så jeg lager julekonfekt i stedetfor. Marsipan, mozartkuler etc.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:04   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Ikke nå lenger, det blir aldri spist opp. Jeg lager 2-3 sorter + endel vanlige kaker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:06   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Pepperkaker og hvite kakemenn. Dessuten baker jeg 3 slag til mamma og pappa som ikke klarer å bake selv (sykdom). Pepperkakene er til barna, kakemennene til mor. Og de spises selvsagt opp lenge før jul. I selve julen spiser vi middager og brød med godt pålegg...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:08   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Jeg baker negerprinser og risboller som jeg fryser ned, og så baker vi pepperkaker sammen med noen vi er glad i. Og så får vi se hva det blir tid til.

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:09   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Hvite kakemenn selger de hele året i Rogaland, så jeg har aldri tenkt på det som en julevare, det er helårs-vare her. Men jeg baker pepperkaker, colapinner og sjakkruter eller tyske skiver eller noe, det varierer litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:14   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Vi har fruktkake, pepperkaker, serinakaker, berlinerkranser, brune stenger, delfiakake og kransekake, så det er sju slag, men det er kanskje bare småkakene som teller? I fjor var det rosettbakkels og Sarah Bernard i tillegg, i år får jeg se hva det blir til. Svigermor, moren min og jeg har et bakesamarbeid, dvs. at vi baker forskjellige ting med ungene, og nok til alle tre husstander. Jeg baker fruktkake, delfiakake, brune stenger og pepperkaker, moren min baker serinakaker og berlinerkranser, svigermor kransekake og iblant avletter eller krumkaker.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:16   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Åh, Sarah Bernard! *løper til butikken*

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:18   #9
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Vi baker:
Serinakaker
Pepperkaker
Sjakkaker/silkekaker
Konfektkaker
Skriverfruens kaffekaker
Hvite kakemenn
Krumkaker

I tillegg lager vi:
Marsipan
Brentemandler
Mintkonfekt
Sjokoladerisboller

Ja, det er mye, men vi gir bort over halvparten. Det er jo så uendelig gøy med julebaking

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:19   #10
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Nøttekuler, Sarah Bernard, konfektkaker, risbollar, peparkaker saman med naboungane, krumkaker, kransekake

= 7 sortar Har ikkje tenkt over at her i heimen bakast det fakstisk 7 sortar

+ gjærbakst, men det tel vel kanskje ikkje

__________________
Ny dag - nye muligheter
Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:22   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.487
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Syv slag? Ikke blir det spist, og ikke er det noe moro å bake så mye. Vi holder oss til pepperkaker, peppernøtter og kanskje sandnøtter og kokosmakroner.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:28   #12
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

I år skal jeg lage:

Peppekaker
Kakemenner
Berlinerkranser
Kransekakestenger
Kokosmakroner
Sandnøtter
Krumkaker

Og så blir det litt godteri:

Issjokolade
Sjokoladerisboller + sjokladeboller med honny corn inni.
Marsipan
Delfiakake

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:29   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Syv slag? Ikke blir det spist,

Jo. Det er akkurat det de blir. Det er derfor jeg vurderer å bake litt færre sorter i år...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 09:35   #14
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Nei, har aldri laga 7 sorter! Jeg lager pepperkaker, colakaker og kanskje sjakkruter hvis jeg gidder.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:12   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.074
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Jeg er aldri hjemme hos meg selv i julen, så her blir det bakt ganske lite. I år regner jeg med å bake noen gluten-/sukker-/blablafrie kaker til å ha med til svigers, siden det kommer til å flyte av sukker der og jeg ikke tåler det, og så skal jeg lage cashipan - marsipan av cashewnøtter søtet med hjemmelaget eplemos. Når jeg er hjemme hos mine foreldre har vi kuttet ned på antallet kaker siden det ikke blir spist og min mor ikke vil bli stuck med julekaker langt uti april, så der er det kanelpinner, krumkaker, og ett eller to slag til avhengig av hvem som skal være der. Det holder, gitt! Og nå begynte jeg å tenke på pepperkakebaking hos Acsa, det er koselig.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:19   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg baker negerprinser og risboller som jeg fryser ned, og så baker vi pepperkaker sammen med noen vi er glad i. Og så får vi se hva det blir tid til.

Skulle ikke jeg få noen oppskrifter av deg? Med lite sukker-kaker?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:20   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 7 sortar til jul?

Vi har brukt å bake pepperkaker, hvite kakemenn, Sarah Bernard og cookies. Og i fjor kjøpte jeg et par sorter og (bordstabel blant annet). I år vet jeg ikke helt. Får høre hva mannen vil ha, men pepper kaker blir det iallefall!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:24   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Her baker vi pepperkaker og cookies. Kjøper en kransekaketopp og det er det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:25   #19
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 7 sortar til jul???

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Skulle ikke jeg få noen oppskrifter av deg? Med lite sukker-kaker?

Eh, ja. Det skulle du. *rotehue*

  Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:33   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 7 sortar til jul?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no