Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kasjmirgenser fra Benetton

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-21, 21:58   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg har en helt enkel grå ullgenser fra Benetton, og den er jeg veldig glad i. Vet ikke hva den heter, men det er muligens merino, og den er nokså tynn og med rund hals.

Jeg har lyst på en til og var innom for å se på farger. Da så jeg at de også hadde gensere i kasjmir. De så omtrent helt identiske ut som min genser, men de kostet tre ganger så mye, så jeg antar jo at dette er noe helt annet. Jeg vet jo at kasjmir er dyrt, men er det verdt prisen?

Noen som har en slik genser og kan fortelle meg om den og om de er fornøyde?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:00   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Kashmirgensere er helt amazing. Veldig myke og varme. Jeg har flere, riktignok ikke fra Benetton, men kjøpt litt hist og her på reise.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:01   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kashmirgensere er helt amazing. Veldig myke og varme.

Men før jeg bruker 2500 eller 3000 (husker ikke nøyaktig pris) på en genser må jeg vite om den holder seg i lengden… Er veldig bekymret for å ødelegge noe så dyrt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:47   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Atte. Jeg gikk byrundtur med min merkeglade venninne i sommer og
jeg kjøpte en ullcardigan med kashmir fra Marlene Birger. Den har allerede store felt med nupper under ermene og litt nedover. Ikke så veldig imponert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 22:51   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Atte. Jeg gikk byrundtur med min merkeglade venninne i sommer og
jeg kjøpte en ullcardigan med kashmir fra Marlene Birger. Den har allerede store felt med nupper under ermene og litt nedover. Ikke så veldig imponert.

Hmmm.

Jeg hater nupper. Virkelig hater. Jeg ser nupper på høylys dag og synes nesten at klær er ødelagt hvis de får en nupp(e?).

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 23:10   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Kashmir nupper, så man må ha en god nuppekam. Det er så sinnsykt behagelig - og pent at det er verdt nuppefjerningen, synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 23:13   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg har to fra j.crew som jeg har hatt siden 2011-12 som nuppefri, og en fra Marks & Spencer som jeg har hatt siden 2016 som har fått bittelitt. Den har riktignok fått gjennomgå, jeg har brukt den til alt (til og med fjellturer) fordi den er så myk og god. Nå har jeg slitt hull på albuene på den så må lappe den. Så min erfaring er at det ikke nupper noe særlig sammenliknet med andre strikkagensere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 23:15   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg har både relativt rimelig kashmir og dyr, og alt nupper på meg. Det gjelder forøvrig også absolutt alle andre klær også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 23:17   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har både relativt rimelig kashmir og dyr, og alt nupper på meg. Det gjelder forøvrig også absolutt alle andre klær også.

Jeg tror nupper kan henge mye sammen med foret på det man bruker over. Også er det sikkert kvalitetsforskjell, men som kanskje ikke alltid har sammenheng med pris. Jeg ville f.eks stolt mer på Kashmir fra en kashmirforhandler enn et motemerke som Malene Birger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 23:26   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Kashmir nupper, så man må ha en god nuppekam. Det er så sinnsykt behagelig - og pent at det er verdt nuppefjerningen, synes jeg.

Jeg har to slags manuelle nuppefjernere og en maskin. Maskinen laget hull i en cardigan en gang, så den tør jeg ikke bruke mer.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-21, 23:28   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg er glad i mine chamirgensere fra HM Premium, har ikke prøvd Benetton sine.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 00:13   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg har en fra Uniqlo, det er et rimelig merke. Helt nydelig myk. Den nupper nesten ikke. Men 2500,- synes jeg ikke den er verd. Jeg synes sjelden ull stikker, har sikkert noe med min ulyst til å betale så mye.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 06:59   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kashmirgensere er helt amazing. Veldig myke og varme. Jeg har flere, riktignok ikke fra Benetton, men kjøpt litt hist og her på reise.

Jeg synes absolutt de er verdt prisen. Er min favoritt på vinteren.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 07:25   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg har en kasjmirbukse fra HM som ikke har en eneste nupp, og jeg har et par kasjmirgensere fra Kashmina, som nupper veldig. Nuppene lar seg fjernes lett, og genseren ser ut som ny etter en runde med fjerning av nupper, og en vask. Man skal ikke bruke nuppefjerner på kasjmir fikk jeg beskjed om når jeg kjøpte genserne, kun plukke med fingrene.

Jeg elsker alt ulltøyet mitt, både merino og kasjmir, men må si at kasjmirplaggene ligger et hakk over, og er de som er foretrukket.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 07:29   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg har en kasjmirbukse fra HM som ikke har en eneste nupp,

Jeg har et par høyhalser fra HM som jeg omtrent bor i for tiden, og de holder seg like fine.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 07:37   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Jeg har flere kashmir-plagg fra HMpremium, og de er virkelig nydelige! Jeg har en genser og en cardigan fra uniqlo, de er det også nydelig kvalitet å.
Den dyreste kashmirgenseren min er fra Kashmina. Lekker kvalitet, men nupper mer enn de andre. ��

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 08:25   #17
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har to slags manuelle nuppefjernere og en maskin. Maskinen laget hull i en cardigan en gang, så den tør jeg ikke bruke mer.

Det finnes egne kashmirkammer/kniver. Tror min er kjøpt på lindex. De fjerner nupper på kashmirplagg på en skånsom måte.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 08:27   #18
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det finnes egne kashmirkammer/kniver. Tror min er kjøpt på lindex. De fjerner nupper på kashmirplagg på en skånsom måte.

Sånn ser den ut.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 08:38   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Er det 100% Kashmir eller kashmirblanding? Det kan ha mykje å seie for nupping.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-21, 09:38   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasjmirgenser fra Benetton

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Sånn ser den ut.

Har en lignende. Fra Vila.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no