Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-14, 22:04   #41
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror du ville vært veldig fornøyd med MacBook Air. Absolutt egnet til å drasses rundt på i veske, og den tåler det utroligste. Har jeg hørt.

Jeg hadde vel nærmest tatt en avgjørelse, og bestemt meg for en MacBook Air. Så kom jeg på at jeg måtte sjekke om jeg kan kjøpe en lisens til Office for Mac gjennom jobben, når jeg kjøpte en til pc i fjor. Det kunne jeg ikke, noe som øker innkjøpet med en tusenlapp. Så sjekket jeg hva fjernarbeidspinnen min trenger, og den skal visst ha både USB2 og Windows. USB2 er det ikke på så mange av Ultrabookene, virker det som?

Så nå er jeg i tenkeboksen igjen. Kanskje er det ikke så viktig å kunne bruke fjernarbeidspinnen (jobber stasjonært egentlig, men har av og til behov for tilgang til jobbmail hjemmefra. Noe jeg får via gammel laptop, som ikke skal pensjoneres).

I så fall står jeg igjen med å vurdere om jeg vil øke innkjøpet med en tusenlapp for Office.

Enkelt avgjørelser er vanskelige! Mannen påstår at jeg tenker mer på dette innkjøpet, enn da vi kjøpte huset.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 22:23   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Mac er mer solid enn pc og varer lenger. Jeg har MacBookPro som er bortimot fem år nå, de færreste pc'er varer så lenge, er mitt inntrykk.

Og så ser Mac så mye bedre ut. Og er deilig å ta på. Behagelig tastatur. Tåler å falle ned av sofaen... Funker lenge uten lading. Rask oppstart. Enkel tilkobling til nett og printere og alt. Love it.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 22:44   #43
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Jeg elsker MacBooken min. Jeg syns den er verdt prisen for styreflaten alene. Jeg har ikke hatt noen problemer med den, men har oppgradert til SSD. Min er tre år tror jeg.

Jeg har Office-pakke kjøpt billig gjennom sånn HUP-greie fra jobben. Men jeg kan ikke logge inn på jobbnettverk, så enn så lenge drasser jeg med meg pcen hjem hver dag for å jobbe hjemme om kvelden. I følge Those Who Should Know på jobben kan jeg bruke Macen hjemmefra når vi flytter alle jobbgreiene over på Office 365 om noen måneder. Men jeg vet ikke om det stemmer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 07:42   #44
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg hadde vel nærmest tatt en avgjørelse, og bestemt meg for en MacBook Air. Så kom jeg på at jeg måtte sjekke om jeg kan kjøpe en lisens til Office for Mac gjennom jobben, når jeg kjøpte en til pc i fjor. Det kunne jeg ikke, noe som øker innkjøpet med en tusenlapp. Så sjekket jeg hva fjernarbeidspinnen min trenger, og den skal visst ha både USB2 og Windows. USB2 er det ikke på så mange av Ultrabookene, virker det som?

Så nå er jeg i tenkeboksen igjen. Kanskje er det ikke så viktig å kunne bruke fjernarbeidspinnen (jobber stasjonært egentlig, men har av og til behov for tilgang til jobbmail hjemmefra. Noe jeg får via gammel laptop, som ikke skal pensjoneres).

USB 3.0 er bakoverkompatibelt med USB 2.0. Fleste maskinene i dag - inkludert alle Mac-ene - har overhode ikke US 2.0-porter. Men altså ikke er praktisk problem. 15 år gamle USB 1.1-produkter kan egentlig også brukes...

USB 3.0-produkter kan også brukes mot maskiner med USB 2.0. Man får imidlertid da ikke like god ytelse som når det er tilkoblet USB 3.0...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 08:06   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mac er mer solid enn pc og varer lenger. Jeg har MacBookPro som er bortimot fem år nå, de færreste pc'er varer så lenge, er mitt inntrykk.

Tøys og tull. De fleste PC-er i Mac-pris-kategorien varer i fem år. At mange bedrifter har en høyere utskiftingsrate, er en annen sak.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 14:52   #46
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tøys og tull. De fleste PC-er i Mac-pris-kategorien varer i fem år. At mange bedrifter har en høyere utskiftingsrate, er en annen sak.

Min oppfatning er at dette ikke er tøys og tull. Jeg har aldri hatt en PC som har holdt like mye som alle Macene jeg har. Har hatt 4 PCer og har 4 Macer. Den eldste er 7 år og arvet. Har aldri hatt en PC mer enn 2,5 år før den enten har blitt så treg at den er ubrukelig eller at den bryter sammen pga overoppheting eller noe annet. Syntes PC fungerte mange hakk bedre når jeg droppen å ha Windows på den, det skal sies.

Jeg har aldri hatt en PC til under 11 000 kr.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:00   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Jeg sa ikke at de fleste PC-er varer like lenge som en mac. Jeg sa at de fleste PC-er i 10-15 000-kronersklassen varer i fem år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:02   #48
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg sa ikke at de fleste PC-er varer like lenge som en mac. Jeg sa at de fleste PC-er i 10-15 000-kronersklassen varer i fem år.

Men for all del: jeg bygger dette bare på egen erfaring og hearsay. Hvis du som fagperson har andre erfaringer, så bestrider ikke jeg det altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:03   #49
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har aldri hatt en PC mer enn 2,5 år før den enten har blitt så treg at den er ubrukelig eller at den bryter sammen pga overoppheting eller noe annet.

Men da er det jo ikke selve PCen som er problemet. Windows må ryddes opp i for å ikke bli treigt, det er mitt største ankepunkt mot å bruke det som OS.

Dette er jo i grunnen en helt teit diskusjon, all den tid en Mac er en Mac, mens en PC er en Dell eller en Acer eller en Lenovo og så videre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:13   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Jeg har bare dårlige erfaringer med Acer.
Asus og Toshiba derimot.
Toshibaen vår er 6 år? batteriet er ikke noe særlig til tess lenger, men den funker som stasjonær.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:24   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men da er det jo ikke selve PCen som er problemet. Windows må ryddes opp i for å ikke bli treigt, det er mitt største ankepunkt mot å bruke det som OS.

Dette er jo i grunnen en helt teit diskusjon, all den tid en Mac er en Mac, mens en PC er en Dell eller en Acer eller en Lenovo og så videre.

At den bryter sammen pga et eller annet kan veldig fint være hardware feil. Men jeg er enig i at Windows er det største problemet, men nå er sjelden Ubuntu eller tilsvarende et alternativ for "mannen i gata". Jeg har heller aldri hatt behov for å rydde Macene mine i like stor grad som man må styre og vedlikeholde en PC. Det er noe som argumenterer sterkt i mot.

Jeg syntes ikke det er en teit diskusjon. Apples produkter er en mer lukket produksjon. De slipper ikke igjennom en eneste oppdatering uten at de godkjenner den, og man må akseptere det "litt" rigide opplegget de kjører og betale blodpris for det. Men produktene deres fungerer. Det er det viktigste for folk flest.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 15:31   #52
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men produktene deres fungerer. Det er det viktigste for folk flest.

Poenget er vel at det ikke er alle det fungerer for. Og da hjelper det fint lite at jeg synes OS X og Mac er så fantastisk at jeg heller slutter å bruke datamaskin enn å gå tilbake til Windows.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 20:58   #53
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Et lite spørsmål til; jeg trodde ikke Mac trengte virusprogram?

Elkjøp tilbyr halv pris på virusprogram ved kjøp av mac, men er det nødvendig?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 22:19   #54
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Nix og nei.
Elkjøp lever av alle tilleggsproduktebe de lurer på folk.
Ikke betal for "klargjøring" heller, en Mac trenger ikke det. Du slår den på og det er omtrent det hele.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 09:21   #55
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Takk for den bekreftelsen, -ea-!

Jeg har vel tatt en avgjørelse, og det blir en MacBook Air. Så får jeg heller kjøpe Office til Mac ved siden av. Gleder meg!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 11:17   #56
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Min første Macbook holdt i over ti år! Den ble veldig mye brukt, først som jobbpc av en som brukte den hele dagen i 5-6 år. Så av meg, som også brukte den mye hver dag. Til slutt tok den kvelden etter utallige fall i gulvet fra sofakanten, skjermen koblet helt ut. Batteriet var dårlig de siste årene, men varte bortimot en time.
Mackbooken jeg har nå er ca 5 år og har kortere batteritid enn den gamle. Jeg burde muligens ha kjøpt et nytt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 21:16   #57
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Nå sitter jeg her med en lekker MacBook Air, og det er absolutt litt nytt å sette seg inn i! Men den er lekker

Hva heter forresten disse "ikonene" som ligger som en linje nederst på skjermen? Jeg vet ikke hva de heter, og derfor får jeg ikke søkt på hvordan jeg får ryddet i dem. Jeg installerte Office for Mac, og det la seg flere ikoner der enn jeg vil ha der. Blant annet Outlook, og når jeg trykker på den, får jeg beskjed om at jeg må kjøpe en oppgradert versjon for å få tilgang til Outlook. Med andre ord en helt unyttig ting å ha liggende der.

Tusen takk for alle innspill fra dere - veldig nyttig i prosessen

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 21:24   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Application icons. Eller app icons. Og linjen heter Dock: http://en.wikipedia.org/wiki/Dock_(OS_X)

For å fjerne et av ikonene klikk-og-drar du det rett og slett bare bort i søppelkassen til høyre. Som oftest er det å gjøre operasjoner i OSX overintuitivt - type Rema1000; det enkleste er oftest det beste. (Du fjerner det bare fra Dock, programmet blir ikke slettet.)

Dock kan tilpasses i System Preferences (Innstillinger? på norsk?), trykk på Dock på øverste linjen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 21:59   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nix og nei.
Elkjøp lever av alle tilleggsproduktebe de lurer på folk.
Ikke betal for "klargjøring" heller, en Mac trenger ikke det. Du slår den på og det er omtrent det hele.

Må si at jeg ikke er helt enig. Man har hatt en del tilfeller og man skal ellers huske at virus i tradisjonell forstand ikke er den største trusselen, men heller mer trojanbaserte løsninger. Dette i tillegg til websider knyttet til phishing. Et antivirusprogram i dag er mer enn bare et antivirusprogram, men skal også beskytte brukeren fra en del andre trusler.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-14, 22:26   #60
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Er det riktig at Apple sine produkter er problemfrie?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Application icons. Eller app icons. Og linjen heter Dock: http://en.wikipedia.org/wiki/Dock_(OS_X)

For å fjerne et av ikonene klikk-og-drar du det rett og slett bare bort i søppelkassen til høyre. Som oftest er det å gjøre operasjoner i OSX overintuitivt - type Rema1000; det enkleste er oftest det beste. (Du fjerner det bare fra Dock, programmet blir ikke slettet.)

Dock kan tilpasses i System Preferences (Innstillinger? på norsk?), trykk på Dock på øverste linjen.

Tusen takk!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no