Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Barnesikring på komfyren

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 14:58   #1
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Barnesikring på komfyren

Hvor lenge må man ha på barnesikring på komfyren?

Vi har en stor grindaktig sak, som kan heves og senkes ettersom man skal gjemme bryterne så barna ikke får slått dem på, eller hindre barna i å dra ned kjelene.

Hvis det nå viser seg at det er på tide å kvitte seg med den, er neste spørsmål - er det noen som vil ha den?

(Hvit, standard bredde, hentes nær Oslo.)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:05   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har aldri hatt det.
Om barna peller så kan man ta den bort når de slutter med det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:09   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har aldri hatt det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:10   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har aldri hatt, men hadde vi hatt så regner jeg med at den hadde blitt tatt bort for lenge siden med tanke på alderen på Bonus.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:16   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi hadde det til eldstemann, men ikke til yngstemann. Han er nå 4, og det er vel omtrent et halvtår siden han skrudde på bryterne og svei undersiden av vaffeljernet, som stod på toppen...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:17   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har aldri hatt det - men storebror har vært veldig "snakkandes til" når det gjelder slikt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:01   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi burde strengt tatt hatt til minsten. Han er den første av ungene som elsker knappene på komfyren. Han skrur på platene flere ganger om dagen, men kjenner jeg oss rett blir det ikke noe av det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:02   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har heller aldri hatt det, men vi har keramisk topp med knappene på selve toppen, så han når dem ikke, i tillegg til at vi har barnesikringsknapp (en nøkkel) der, da låses alle knappene. Ganske greit. Kjelene kan jo rives ned etterhvert, men jeg er jo alltid der når jeg lager mat, og det er en stund til han rekker opp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:05   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har heller ikke barnesikring på komfyren. Stekeovnen har knapper som må trykkes ut før man kan vri på dem, og komfyren har panel oppå, som kan låses. Så jeg vet rett og slett ikke. Er dere fortsatt redde for at noen av barna kan komme til å stikke hendene sine på platene, eller skru på komfyren i et ubevoktet øyeblikk? I så fall beholdere dere den en stund til..

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:06   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Jeg hadde det lenge. Lillebror hjemme var brannskadet som liten og bare tanken på hva en liter kokende vann kan gjøre ga meg panikk de luxe. Jeg tror nok han var fem år omtrent da jeg fjernet den.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:09   #11
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har ikke, men jeg tror egentlig vi trenger.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:10   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi har heller ikke barnesikring på komfyren. Stekeovnen har knapper som må trykkes ut før man kan vri på dem, og komfyren har panel oppå, som kan låses. Så jeg vet rett og slett ikke. Er dere fortsatt redde for at noen av barna kan komme til å stikke hendene sine på platene, eller skru på komfyren i et ubevoktet øyeblikk? I så fall beholdere dere den en stund til..


Nei.

Jeg er lei av å vaske den, det var derfor jeg postet denne tråden. Ingen av barna (ungene?) er nevneverdig opptatt av komfyren.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:18   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har aldri hatt det, og har heller ikke sett noe behov for å ha det. Ta den bort og legg den til salgs på markedsplassen (og så skal vi som ikke ser behov for sånne greier la være å herpe salgstråden din).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:43   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har ikke, men skulle kanskje hatt? Han pirker litt på knappene, men har ikke klart å slå på mer enn en gang tror jeg. Men, han har litt respekt for "den er varm", så det har stort sett gått greit. Når vel nesten opp til å velte kjeler snart, så kanskje je burde tenke på det... det fulgte med en dings som ingen av oss helt skjønner, og som i alle fall vi ikke fikk helt til å feste, men jeg tror mannen fant ut hva han måtte gjøre. Hindrer dog ikke i å vri på knappene, bare gjør det vanskeligere å velte panner tror jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:11   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Du bor i feil by, Malama. Elllers skulle du fått den.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:14   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Jeg kjøpte og monterte aldri. Den er nå gitt bort.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:14   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Mmm, vi får vurdere å skaffe en. Vet at vi bor for langt unna deg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:59   #18
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Vi har ikke og jeg er veldig interessert hvis den passer en foran en god gammeldags komfyr der knottene er foran og ikke må trykkes inn for å skrus på.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:12   #19
Hilda
Sugaraddict!
 
Hilda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Innlegg: 852
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

ååh vi skulle hadt. Terroristen graver på alt, spesielt komfyrbryterne. han når akkurat opp til de.
Hvor kan jeg kjøpe sånn?

__________________
Terroristen 25.03.09

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 18:25   #20
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnesikring på komfyren

Jeg aner ikke hvor man får kjøpt sånt, men har nå demontert vår. Den ligger i kjelleren, og gis bort til førstemann som henter den.

Hvit, regulerbar bredde. Vi har brukt den på en standard 60 cm komfyr.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no