Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Nettverk og inhabilitet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 08:58   #61
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Jeg ser at meningsmålinger blant folk i dag tilsier at både ministeren og ombudet har mistet troverdighet.

Jeg er imidlertid fornøyd med den redegjørelsen ministeren kom med i går, og tilskriver dette uerfarenhet. Det er viktig at vi ikke bare har erfarne politikere som ministere - det er bar å få noen utenfra også. Det er imidlertid viktig at det ikke kommer fram flere opplysninger i denne saken nå. Siden VG ikke hadde mer i dag, kan vel det tyde på at de ikke har mer heller.

At Kraby har mistet noen troverdighet er i såfall medieskapt. Hennes troverdighet kan man først si noe om etter at hun har jobbet en stund.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:04   #62
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

At Kraby har mistet noen troverdighet er i såfall medieskapt. Hennes troverdighet kan man først si noe om etter at hun har jobbet en stund.

Det er jeg ikke umiddelbart enig i: så lenge det er tvil om hvorvidt Osmundsen var habil i ansettelsesprosessen, vil det også være grunnlag for tvil om Kraby som barneombud, all den tid et barneombud må være i stand til å tale regjeringen og sin overordnede midt i mot. Hvis – og jeg tror jo det er et digert hvis her – Kraby fikk jobben fordi hun er en god venninne av Osmundsen, er det grunnlag for spekulasjon om at hun bare vil være en nikkedukke for regjeringen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:05   #63
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Jeg syns heller ikke Krabys troverdighet er svekket. Det er ingen tvil om at hun får en ganske røff start, og at hun nok vil måtte bevise at hun evner å være uavhengig og synge ut i de tilfeller der det er nødvendig. Jeg syns det er slitsomt å høre oposisjonen uttale seg om saken - den eneste som egentlig sa noe vettugt av dem i går var "mørkemannen" selv, Dagfinn Høybråten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 09:30   #64
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

At Kraby har mistet noen troverdighet er i såfall medieskapt. Hennes troverdighet kan man først si noe om etter at hun har jobbet en stund.


Mye av dette er nok medieskapt, men troverdighet får man ikke bare av hvordan man selv oppfører seg. Troverdigheten er også avhengig av ytre faktorer man ikke har kontroll over. Det hjelper ikke Kraby at hun skulle være helt uskyldig i denne saken hvis alle tror hun fikk jobben primært fordi hun kjenner Ramin-Osmundsen. Uansett hvor urettferdig det måtte virke, så starter ikke Kraby i stillingen med blanke ark.

I enhver kontroversiell sak hvor hun er på linje med regjeringen vil noen betvile hennes uavhengighet og integritet. Det behøver overhodet ikke være hold i det, men slik saken har utartet seg vil den gjøre det svært vanskelig for Kraby å utøve sitt virke - uansett hvor kompetent hun måtte være.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 12:04   #65
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Nå virker det som journalistene er fornærmet fordi noen (dvs. juristene i lovavdelingen) har vurdert saken annerledes enn dem. Se dette f.eks. Jeg synes dette begynner å nærme seg mobbing.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no