Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-14, 14:53   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.199
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Ja, er det noen god grunn til det, eller har det bare blitt sånn?

Jeg er ikke noen forkjemper for noen av delene altså, og foretrekker å ikke være ruset i det hele tatt.
Men jeg så en gang et program på BBC, Horizon sikkert, der de rangerte rusmidler etter skadevirkning på den enkelte bruker, på samfunnet, og sikkert flere ting jeg ikke husker. Av 20 rusmidler tror jeg det var, kom hasj på 19.plass eller noe sånt, mens alkohol var vel helt på toppen tror jeg.
Mye tror her, men det er noen år siden jeg så dette programmet.

Her er forresten en oversikt over de forskjellige rusmidlene.
Her er programmet.


(Kilde: youtube.com)


http://www.thelancet.com/journals/la...462-6/abstract

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 12-10-14 kl 15:01.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:02   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Fordi alkohol har blitt så innarbeidet i kulturen at det er vanskelig å bli kvitt.
Det finnes utrolig mange gode argumenter mot alkohol og med tanke på siste diskusjoner om trygd og kostnader i samfunnet så ligger alkoholrelaterte offentlig utgifter svært høyt. I tillegg ødelegger det veldig mye i veldig mange menneskers liv.

Hasj er ikke ok og jeg håper ikke det blir det blir mer ok i samfunnet heller. En av de virkelig store utfordringene i uførestatistikken er psykiske lidelser og særlig schizofreni har økt veldig. Sammenhengen mellom hasj og psykiske lidelser er velkjent, også hos mennesker som er såkalt vellykkede festrøykere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:08   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.199
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fordi alkohol har blitt så innarbeidet i kulturen at det er vanskelig å bli kvitt.
Det finnes utrolig mange gode argumenter mot alkohol og med tanke på siste diskusjoner om trygd og kostnader i samfunnet så ligger alkoholrelaterte offentlig utgifter svært høyt. I tillegg ødelegger det veldig mye i veldig mange menneskers liv.

Hasj er ikke ok og jeg håper ikke det blir det blir mer ok i samfunnet heller. En av de virkelig store utfordringene i uførestatistikken er psykiske lidelser og særlig schizofreni har økt veldig. Sammenhengen mellom hasj og psykiske lidelser er velkjent, også hos mennesker som er såkalt vellykkede festrøykere.

Det har jeg og tenkt.
Jeg syns altså ikke at hasj er mer ok enn alkohol, men jeg vet ikke om forbud er veien å gå?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:20   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

For meg er det ganske enkelt, - fordi alkohol er et lovlig produkt og hasj ikke er det. Så kan jeg mene så mye jeg vil i verden om at en marihuana-joint om dagen ikke er like "skadelig" som 2 glass vin, men det blir hel irrelevant.

Og det er dette jeg synes er så problematisk med foreldre som ikke tar hasj-røyking blant barna sine så alvorlig. Det er et illegalt rusmiddel.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:23   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.130
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Rus skader. Derfor er jeg skeptisk til å legalisere ytterligere et rusprodukt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:27   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.582
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

For min del ser jeg ikke poenget med å legalisere flere rusmidler, jeg er en av dem som er for vinmonopol og heller ville strammet inn på tilgjengeligheten til alkohol.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:27   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.199
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Hva med å forby alkohol? Tviler på at det hadde blitt særlig populært.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:31   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Ja visst skader rus. Og det er ikke lovlig. Og ein kan verte avhengig ganske raskt.

Men, og dette vert noko litt anna, då eg var på Gardermoen og skulle kjøpe røyk til ein bekjent, og måtte inn i corner of shame, bake den kvite nøytrale veggen, såg eg det ironiske i at alkoholen vert slengt mot meg som noko som fremmer god helse.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 15:46   #9
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva med å forby alkohol? Tviler på at det hadde blitt særlig populært.

Det ville ført til organisert kriminalitet med smugling og ulovlig omsetning sidan alkohol er såpass innarbeida hos folk flest. Men sjølv om det ikkje er lurt å gjere alkohol ulovlig betyr ikkje det at det er lurt å gjere hasj lovlig. Det er nok problemer med det rusmiddelet vi har, så kvifor gjere eit til lovlig?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:34   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Hverken sprit eller tobakk hadde blitt godkjent om det hadde blitt lansert idag. Kanskje øl og vin, men slett ikke sikkert. Det er helt klart kulturelle årsaker til at lovgivningen er som den er.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:37   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.750
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

For meg er det ganske enkelt, - fordi alkohol er et lovlig produkt og hasj ikke er det. Så kan jeg mene så mye jeg vil i verden om at en marihuana-joint om dagen ikke er like "skadelig" som 2 glass vin, men det blir hel irrelevant.

Og det er dette jeg synes er så problematisk med foreldre som ikke tar hasj-røyking blant barna sine så alvorlig. Det er et illegalt rusmiddel.

Amen!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 16:40   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Tradisjon.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:25   #13
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.017
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Alkohol er i tillegg innmari enkelt å lage selv, så det er ikke like lett å håndheve et forbud om det skulle komme.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:37   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hverken sprit eller tobakk hadde blitt godkjent om det hadde blitt lansert idag. Kanskje øl og vin, men slett ikke sikkert. Det er helt klart kulturelle årsaker til at lovgivningen er som den er.


Og jeg synes ikke noe om å lempe på den lovgivningen man har slik et visst regjeringsparti prøver på.

Jeg ser ingen gode grunner til å tillate drikking på offentlig sted, store taxfreekvoter og sprit på bensinstasjoner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:42   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.


Og jeg synes ikke noe om å lempe på den lovgivningen man har slik et visst regjeringsparti prøver på.

Jeg ser ingen gode grunner til å tillate drikking på offentlig sted, store taxfreekvoter og sprit på bensinstasjoner.

Nei... dvs det strider litt mot min rettsforståelse at man ikke skal kunne ha piknik med vin i parken, men jeg skjønner jo at en lov må være entydig og enkel.

Det jeg imidlertid godt synes man kan lempe på er hva som skal til for å få vinutsalg rundtomkring. Det er for dumt at man er prisgitt de folkevalgte i kommunen når det gjelder hvorvidt man har grei tilgang på sånt eller ikke. Jeg er skremt av endel politisk hestehandel på kommunenivå (da tenker jeg på min hjemkommune) der man kan få enkelte partier med på hva som helst dersom de får nei til vinmonopol eller skjenkebevilling i bytte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:48   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Hadde folk redusert drikking på offentlig sted til litt vin på piknik i park hadde det ikke vært noe problem i grunnen. Jeg innbiller meg bare at vi ikke er så siviliserte. Vi er som folk ikke mer siviliserte enn dansker og tyskere på det området og tilstandene i de landene frister ikke så mye.

Jeg er tilhenger av en rettferdig, men streng alkoholpolitikk. Lik behandling av skjenkebevillinger, men også tydelige sanksjoner mot dem som bryter reglene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:52   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

I mannens hjemkommune er det mange som ikke vil ha pol/utsalg fordi det reduserer tilgjengeligheten og gir dårligere tilbud enn i dag. Nå får de levert varene gratis på døra. Blir det polutsalg må mange kjøre milevis likevel for dårlig utvalg eller betale for frakt.
Akkurat den ordningen med fri frakt er veldig ok. Heller det framfor en en liten polkiosk med Masi, Baileys og Smirnoff.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:53   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Jeg er tilhenger av en rettferdig alkoholpolitikk. Passe streng. Ikke så streng at det oppleves feil blant folk flest (), da forsvinner respekten for regelverket.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:55   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

I mannens hjemkommune er det mange som ikke vil ha pol/utsalg fordi det reduserer tilgjengeligheten og gir dårligere tilbud enn i dag. Nå får de levert varene gratis på døra. Blir det polutsalg må mange kjøre milevis likevel for dårlig utvalg eller betale for frakt.
Akkurat den ordningen med fri frakt er veldig ok. Heller det framfor en en liten polkiosk med Masi, Baileys og Smirnoff.

DET skjønner jeg. (Samtidig synes jeg jo at hvis noen ville ha drevet polkiosk og de da kunne fått gratisk frakt til den polkiosken faller argumentet om utvalg mer eller mindre bort).

I min hjemkommune var det ikke slike hensyn som var årsaken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 18:55   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.945
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er alkohol ok og hasj ikke?

Jeg liker egentlig ikke å forby alt som skader og alt jeg ikke liker, så var det skadenivået da... På et rent fornuftsnivå er begge deler like ille og værre enn mange vil innrømme. Hasj og annen narkotika er forbudt nå, det å bryte de reglene man ikke liker er jeg ingen tilhenger av til vanlig, heller ikke her.

Det jeg løselig tenker, jeg har ikke gjort noe grundig forarbeide altså, er at lettere narkotiske stoffer kan legaliseres, men underlegges minst de samme restriksjoner som sprit. Med tanke på at alkohol og narkotika i mye større grad enn nikotin påvirker andre negativt, er det for meg, noe merkelig med nikotin i hall of shame, mens alkohol flashes mot reisende som om det var juice og helsekost, som Hondacrv sa.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no