Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er verst; spy eller føde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er verst av normal fødsel og heavy omgangssjuke?
Definitivt verst å føde 85 48,30%
Definitivt verst med omgangssjuke 76 43,18%
Har aldri hatt omgangssjuke 2 1,14%
Har kun hatt KS 13 7,39%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-07, 01:38   #41
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg vet nå ikke helt. Har spydd i tre dager nå, og er drittlei. Høres ut som Joe Cocker på en røykfull bule og henger ikke ihop.

Samtidig er jeg panikkslagen av tanken på å føde.

Fødsel-oppkast-fødsel-oppkast... Hmmm... tough choice.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 02:10   #42
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg vet nå ikke helt. Har spydd i tre dager nå, og er drittlei. Høres ut som Joe Cocker på en røykfull bule og henger ikke ihop.

Samtidig er jeg panikkslagen av tanken på å føde.

Fødsel-oppkast-fødsel-oppkast... Hmmm... tough choice.



Tusen til deg! Om jeg foretrekker å føde fremfor å spy, så unner jeg likevel ingen å holde på som dette, Nabbe!

God bedring!

  Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 02:16   #43
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg har født 3 ganger. 2 av dem var helt jævlig. Men det er enda verre å spy. Så jeg stemte spy.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 02:27   #44
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

For en tråd :blæh:

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 05:56   #45
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg spyr med glede i stedet for å føde!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 07:31   #46
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg føder heller enn å spy! Hater alt hva spy heter.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:08   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg spyr med glede i stedet for å føde!!

Litt sent å tenke på det nå, kanskje. *peker på Mandarinmagen*

  Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:09   #48
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Sålangt sier 60% at de heller vil føde en å spy en skvett.

Herrejesus jenter. Dere overdriver nå, ja? Eller fiser dere ut ungene deres?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:24   #49
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hva med oss som spyr når vi føder?

Stiller i samme kategori

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:31   #50
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg hadde nok foretrukket omgangssjuke foran å føde.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:39   #51
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg spydde også under fødsel, det er visst straffen for å spise full middag to timer før ungen skal ut.

Jeg syns det er verre å føde en å spy.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:40   #52
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Tja, si det.
Det er værre å være kvalm enn å spy.
Det er mye vondere å føde, men det kommer det i det minste noe godt ut av.
Nå er det imidlertid helt sikkert at jeg ikke slipper unna noen av delene sidenb jeg er gravid og spyr til tider enda.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:48   #53
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg spyr under fødsel, men er ikke like kvalm som ved skikkelig omgangsyke. Hvor lenge varer omgangsyken i denne pollen, like lenge som fødselen? I så tilfelle ville jeg født førstemann og hatt omgangsyke med andre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:48   #54
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Vet da søren, velge mellom to onder!

Men om jeg MÅ velge, så føder jeg igjen. Men da er ikke blødningen og alt det andre etter en fødsel med! Nemlig!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:50   #55
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Sålangt sier 60% at de heller vil føde en å spy en skvett.

Herrejesus jenter. Dere overdriver nå, ja? Eller fiser dere ut ungene deres?


Tror man kan konkludere med at spyfobien er langt mer utbredt enn fødselsangsten på FP. Hvis dette er like utbredt blant andre kvinner forstår jeg virkelig ingenting om alt maset med epidural.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 08:54   #56
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Å spy gjør meg ingenting, men å være kvalm tar omtrent livet av meg, uansett er nok omgangsyke å foretrekke foran fødsel.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:00   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Hva med oss som spyr når vi føder?

Ikke bare en gang heller, men på hver eneste ri.

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det er ikke vondt å spy.

Åjoda. Når alt blir tettet igjen slik at man nesten besvimer før det kommer ut. Jeg tror jeg foretrekker å føde, det kommer det jo noe godt ut av. Det gjør det ikke av omgangssyke, det er bare helt unødvendig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:43   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Siden jeg gleder meg til fødselen men aldri noensinne har gledet meg til omgangssyke, så må jeg vel svare at omgangssyken er verst? Man får jo en BABY av å føde, hva får man av omgangssyke?
Forresten spydde jeg som en gris under sist fødsel ... Det slipper jeg heldigvis denne gangen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 09:46   #59
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Definitivt verst å føde.

..men nå har jeg aldri opplevd en problemfri fødsel da, så da hadde jeg kanskje svart annerledes.
Spy er noe av det verste jeg vet.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 10:04   #60
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Omgangssyke er ille altså. Det kommer i det minste noe godt ut av å føde.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no