Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ca en uke i København - kostnad

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 20:32   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.161
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ca en uke i København - kostnad

Vi har bestemt at årets hovedsommerferie i juli blir 4 netter i København, med båten t/r Oslo i tillegg og ganske greit hotell. Har bestilt connecting lugarer og rom for alle netter.

Vi satser på en del besøk a la Zoo og Tivoli, barna er 3 pg 6 år. Ingen sener netter på byen, og begrenset med shopping.

Så langt (båt og hotell) har ferien kostet oss 13-14.000 kr. Frokost hver dag er da inkludert.

Jeg synes ikke dette er overraskende dyrt, når vi velger store rom og 4 * hotell. Men vi nærmer jo oss snarlig prisen for en uke i syden - så en god del penger er det jo. Alle kostnader og mat kommer jo i tillegg.

Hva beregner andre at det skal koste for nesten en uke i storby?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:49   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Kommer helt an på storbyen, men jeg tror ikke vi hadde gått for hoteller til noe mer enn rundt tusenlappen natta i København. Så det hadde vel blitt en del billigere enn det du skisserer på den biten.

Lunsj/brunsj synes jeg de har et fantastisk utvalg av til en billig penge, så kanskje 600-800 kroner dagen i mat til alle tre om frokost var inkludert og vi satset på restaurantmiddag. Egentlig har vi en tendens til å ende med frokost + sen lunsj + take away på rommet fordi ungen er trøtt, så muligens billigere.

Kollektivkort, tivoli, zoo, muligens et par museer, den der experimentariumgreia om det regnet, garantert noe shopping (de har jo dansk barnetøy, må vite)... tusing per dag?

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:50   #3
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Jeg finner båt til Kr 3220 og hotell (Scandic Sydhavnen) til kr 2376 for et helt greit familierom,frokost inkludert, så jeg synes ditt alternativ var rimelig dyrt.

Ellers har vi funnet ut at det er mye bedre å kjøre til København og droppe den grusomme båten, men det kommer jo selvfølgelig an på om man bor langt unna Oslo i utgangspunktet. Også får man kostnaden med å kjøre over broen, men det er også mulig å få til rabattert pris.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:53   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.161
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Målet var ikke å gjøre det til en veldig billig ferie, altså. Vi har barn som ikke kan være veldig lenge oppe - og ei heller kan legge seg samtidig, derav behovet for separate rom - når vi har råd. Å sitte på rommet i mørket fra kl 20 er ikke så gøy, liksom - totalt 6 netter inkl båt. Hotellet har treningsrom, svømmebasseng og lekerom - noe vi anser som et pluss. Så det koster jo penger selvsagt.

Kjøre til København vil vi ikke, båten er en del av ferien og noe barna synes er gøy, i tillegg til at ingen er fan av lange bilturer.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:54   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Min erfaring er forresten at Scandic er bankers for oss barnefamilier. De har veldig ofte innfellbare "veggsenger" som er genialt! Og om man melder seg inn i deres gratis medlemsklubb (Friends?) så får man ofte veldig gode tilbud.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 20:56   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.161
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Ja, Scandic har jeg også hørt er bra for barnefamilier.

Jeg synes jo beløpet vi nå er oppe i et litt mye, selv om vi har råd. Samtidig liker vi å kunne velge enkle løsninger når vi har råd. Også leste jeg i en annen tråd om andre som hadde billig ferie i nord, men måtte betale 14.000 for leiebil i 2 uker. Ferie kommer jo sjelden gratis, liksom. Men siden vi ikke har dratt på akkurat slik familieferie før er jeg litt usikker på hva som er gjengs beløp.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 21:02   #7
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Hver familie er jo ulik. Jeg vet at vi vanligvis bruker det meste av dagen utenfor hotellrommet og derfor ville jeg lagt minst mulig i akkurat det, og sist vi tok DFDS var det bråk fra discoen "hele" natta (skulle ønske vi hadde valgt den billige lugaren med monotont maskinbråk under bildekk istedenfor) og underholdning som var under middels bra. Derfor valgte vi å kjøre bil sist og brukte 7 timer i bil med DVD og DS så gikk det strålende selv med 3 barn som ikke er veldig glad i bilkjøring i trangt baksete.

Når vi er på slik ferie så er vi som sagt ute hele dagen og er ganske "pumpa" alle sammen når vi kommer tilbake til hotellet. Derfor har det heller ikke vært noe problem med et stort rom til alle sammen. Men med mindre barn med større søvnbehov ser jeg jo at behovene er helt annerledes.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 21:18   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.161
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Jeg tror ikke de har lugarer under bildekk lenger? Sist vi dro med den båten var det (heldigvis) ikke bråk. Underholdning tror jeg ikke vi skal på. Anyway; når vi skal bruke 6 dager på ferien, vil vi ikke sitte to av dem i bil.

Lille bør legge seg i 19-20 tiden. Når vi får større barn ser jeg absolutt for meg at vi kan ha felles rom.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 21:36   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.855
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Forstår godt at du vil ha 2 hotellrom, jeg gidder heller ikke bo trangt og ubehagelig på ferie, derfor vi har sluttet med hotell på famiieferie. Vi har fire barn, 2 barnehagebarn og 2 ungdommer, og burde egentlig hatt 3 hotellrom for å ha det ok.
Det ville blitt altfor dyrt. Derfor leier vi leiligheter eller hus i stedet. Sist sommer i København også, bodde litt utenfor byen, dønn barnevennlig med egen hage med grill og lekeapparater,nytt rekkehus, nær tog/bane og ganske rimelig (tror det var ca 1200 kroner natten). Lager en del mat selv. Vi velger alltid å være borte i minst en uke, gjerne to. Da blir det mer kos og ferie for alle.
Anbefaler forresten www.louisiana.dk , kunstmuseum utenfor København med en fantastisk beliggenhet, barneavdeling og spennende utstillinger. Cafeen ligger flott til. Budsjettvarianten er å ta med niste og teppe og kose dere i hagen med fantastisk utsikt ut over havet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:07   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.161
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Døgnprisen vår i København blir jo nå 2000 kr/natten inkl frokost og tilgang til fasilitetene jeg nevnte. Ligger sentralt. Båtprisen blir kanskje noe tilsvarende per natt, for det koster i overkant av 5000, men da er jo to frokoster, to middager og noen tivolibilletter inkludert.

Leie av leilighet høres også lurt ut, men er noe jeg må sette meg inn i til en annen gang, tror jeg.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:37   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.849
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Prisen er noe av grunnen til at vi sjelden er på sånne ferier. Det blir mest hos familie eller lånt leilighet.

Jeg synes det høres mye ut for en liten uke. Prisen på båten varierer ofte veldig mye hvis man unngår helg. Hvis dere er fleksible. Det har du sikkert sjekket ut. Hadde de ingen pakker med hotell? Jeg synes ofte de har gode priser på de pakkene.

Hotell med faciliteter som svømmebasseng trenger vi ikke i by. Det er som regel så mye vi ønsker å få med oss. Men to rom med dør er veldig behagelig. Spesiellt hvis ikke barna legger seg samtidig. Kjøleskap på rommet er deilig. Ellers får man det meste rett utenfor døra når man bor i sentrum. Gode senger og en skikkelig frokost ønsker vi også. Det koster som regel mer det også.

God tur! København er en herlig by å være på sommerferie i.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:42   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.161
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Jo, de hadde hotellpakker - men ikke alle hotellene virket like familievennlige. Og en ordning med to rom stod uansett ikke på listen og måtte bestilles direkte. Prisene for connecting lugarer har jeg inntrykk av at er ganske lik i juli-høysesongen, men sjekket det ikke veldig nøye.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 23:46   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.849
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ca en uke i København - kostnad

Connection-lugarere trekker opp, ja. De er alltid så dyre. Vi har hatt det en gang, men så synes jeg det ble så dyrt.

Har du sett på lugarene med boblebad inne? Det har dem på den ene båten. De står oppført med tre sengeplasser, men de kan re en sofa og legge en ekstra madrass på gulvet. De må bestilles ved å ta kontakt, mener jeg å huske. Jeg oppdaget disse en gang etter at vi hadde bestillt, og sendte en e-post og fikk endret til den.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no