Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-13, 23:46   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Det har jeg plutselig begynt å tenke på at gutten her kunne trenge. Snuppa er heldig å har arvet litt så hun har reserve men det har ikke Klumpen.

Begge har fått hver sin hoveddress for vinteren og forhåpentligvis så holder den godt - iallfall når det blir snø. Men nå er det sånn at det har blitt kaldt uten snø og jeg vet ikke om jeg er kjempelysten på at Klumpen skal ake hull i beste dyreste dressen allerede nå - eller slenger jeg med reimatecen og håper på det beste, sånn siden jeg vet den er varm og god osv? Usikker. Hva gjør dere andre?

Dette er en gutt som sliter klær; bare her om dagen så var der pose med regnbukse, på plassen hans i barnehagen, med lappen: Denne regnbuksen er det hull i baken på... Hva hadde de gjort den dagen? "Bare" vært på tur i skogen. Ja, for det nytter ikke å grine akkurat selv om økonomien er noe pressa, han må jo ha klær og jeg er faktisk fornøyd med at de er så mye ute i barnehagen. Så da trenger jeg tips, noen som har noen billige tips å komme med? Eller andre ting jeg ikke har tenkt på? Eller bare satser jeg på at reimatecen holder ut sesongen selv om den brukes fra alt nå, uten snø? I fjor var der ingen slik problemstilling for da kom snøen i november og ble til mai.

Kanskje jeg bare tenker og analyserer for mye

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:53   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

kjøper Friends sin vinterdress til neste år, for den tåler, etter hva jeg har hørt, mer enn Reima sine. Ironisk nok har vi én Friendsdress med et lite hull i, men det skyldes nok skade fremfor slitasje. Har forøvrig ingen Reimadresser med hull i, men har ikke hatt problemer med at barna har slitt hull i dressene dine i utgangspunktet så rådet mitt er basert på venners synsing ut fra deres erfaringer med klesslitere.

Hvilken størrelse bruker gutten din i klær nå? Jeg er så heldig å arve, og opplever å sitte igjen med litt for mye enkelte ganger så jeg kunne ha sett om det var noe du kunne ha fått.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:53   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Eldstemann har en ekstradress fra Lindex. Har ingenting å utsette på den. Koster 699.-

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:55   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Poden fikk vinterdress fra Friends i gave i fjor. Sikkert en grei dress, men den var jo så vanvittig tung?

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 23:57   #5
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Han klarte å slite hull i reimatec dressen sin fra fjor vinter, men det var helt på tampen av sesongen - og ikke hull som går helt gjennom.

Vi var også heldige å arve fast tidligere men nå har gutten her tatt igjen de han brukte å arve fra. Han er 104cm alt og bruker nok mest 104 men kan sikkert ha 110 om det ikke er kjempestort i størrelsen. Har forresten fått arve litt fra Millact her inne, arving er virkelig supert.

700kr blir faktisk litt for dyrt, men det er jo godt å ta med tips om merker så kanskje jeg kan komme over noen brukte kupp. Følger med på salgssider på fb og slikt. Det var en veldig fin dress iallfall, den grønne fra Lindex!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 00:03   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Poden fikk vinterdress fra Friends i gave i fjor. Sikkert en grei dress, men den var jo så vanvittig tung?

Ja, de er tunge, og bruker en evighet på å tørke, men det er også de eneste ulempene vi har sett til nå. Jeg syns de er varmere enn Reimadressene, men krever kanskje litt hyppigere impregnering. Hehe, ser jo nå at det slettes ikke fremkommer at vi er mer fornøyd med Friends enn Reima sine, men de har et lite overtak altså (kanskje mest fordi de har vært varmere og vi har hatt kalde vintre her de siste par årene (ikke så kalde som mange kanskje er vant med, men til å være sørvestlandsk)).

Acino: Jeg skal gå gjennom klærne og sjekke om vi ikke har noe til deg. Men med dåp på lørdag garanterer jeg ikke at jeg rekker det før (jobber meg iherdig gjennom to do-lista mens jeg prokrastinerer her ) - skal uansett kunne gi deg et svar innen tirsdag om det kan holde.

Manglet du regnklær også?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 00:13   #7
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Jeg har en svart dress fra KappAhl. Mener det er 10 000 i vannsøyle på den, og tror str er 110. Den skal du få om du vil ha den. Jeg kan gå over dressen i morgen (og vaske den, siden det ikke ble gjort da sist sesong var over).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 07:45   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Her har de hummel skibukse på tilbud til 349,jeg har også en 30% kode som du kan få, da blir det ikke så dyrt.


http://www.sportmann.no/product.aspx...arnprod.master

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 07:46   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Lego på tilbud her

http://www.sportmann.no/product.aspx...arnprod.master


Sist redigert av Chablis : 21-11-13 kl 08:17.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 07:50   #10
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Europris har vinterdress med 10000 i vannsøyle til 399,-
Har ingen erfaring med denne dressen selv, men har hørt den skal være ok.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 08:07   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Eg har god erfaring med Europris sin dress. Kjøpte den til reservedress til lillesøster, og ho endte med å ha den som hovuddress.
Eg var forresten og kjøpte bukse til storesøster på Cubus i går, vanntette og heilt fin kvalitet (hadde i fjor også). Betalte kr 279 siden Cubus hadde 30%.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 08:55   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

POP har tilbud på alle klærne nå, kanskje du finner noe der? Ellers er det jo sikkert noe på finn.no eller kjøp/salg på fb for ditt område?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 08:57   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Vinterpakker fra Sportmann kanskje?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:25   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Jeg ville brukt Didrikson eller Stormberg som ekstradress.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 09:34   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Hvilken størrelse trenger han?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 10:12   #16
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Jeg har ofte fått tak i Reflexdresser rimelig, som vi har brukt som hoveddresser. Ellers har vi hatt bukser fra HM i reserve, og det har også vært greie plagg.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 10:22   #17
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Takk alle for overveldende respons!!

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Acino: Jeg skal gå gjennom klærne og sjekke om vi ikke har noe til deg. Men med dåp på lørdag garanterer jeg ikke at jeg rekker det før (jobber meg iherdig gjennom to do-lista mens jeg prokrastinerer her ) - skal uansett kunne gi deg et svar innen tirsdag om det kan holde.

Manglet du regnklær også?

Ikke stress med noe som helst utenom det du MÅ, du har da nok med flokken din, feiring og det som er!

Og regnklær har han heldigvis nok av for sesongen, enn så lenge iallfall. Jeg hadde vært heldig å arvet en ekstra en fra Millact så da har han fremdeles en regnbukse.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har en svart dress fra KappAhl. Mener det er 10 000 i vannsøyle på den, og tror str er 110. Den skal du få om du vil ha den. Jeg kan gå over dressen i morgen (og vaske den, siden det ikke ble gjort da sist sesong var over).

Om den ikke er veldig stor i størrelsen så burde kanskje den passe ja. Er du sikker på at du ikke ønsker noe mer for den? Vi kan selvsagt ta det på pm om du føler det er bedre!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 10:39   #18
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Vi har faktisk også god erfaring med Europris sin dress!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 10:48   #19
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Jeg har ikke en vinterdress, men jeg har en rød og blå Trolldress i str 104 såvidt jeg husker. Den er uforet da, men den kan du også få mot porto.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 11:00   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ekstra vinterdress eller bukse, rimelig

Opprinnelig lagt inn av Urie, her.

Europris har vinterdress med 10000 i vannsøyle til 399,-
Har ingen erfaring med denne dressen selv, men har hørt den skal være ok.

Vi har vært veldig fornøyd med den Europris dressen til skolebruk i alle fall. Største tulla som sleit virkelig dresser en periode og hadde hull i Reimadress etter 3 dager, så varte faktisk den Europrisdressen i 4 måneder, og da var det fortsatt ikke hull i den og hun var tørr selv om den var helt tynnslitt på knærne. Vannvittig slitesterkt stoff til de som aker på knærne på isete stein. Synd den ikke går opp i større størrelser enn 134/140, men den er ganske romslig i størrelsen. Den er glatt inni, så den er veldig lett for ungene å ta av og på selv også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no