Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-23, 22:36   #961
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.517
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jøss ... "min" antivaxxer på face er bare opptatt av å forby insekt i mat- og dyreforproduksjon om dagen, og har ikke sagt et pip om dette. Hen har kanskje ikke fått det med seg?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 26-02-23, 22:43   #962
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jøss ... "min" antivaxxer på face er bare opptatt av å forby insekt i mat- og dyreforproduksjon om dagen, og har ikke sagt et pip om dette. Hen har kanskje ikke fått det med seg?

Det var linka til noe drit på steigan. Men det trykker jeg jo ikke på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 07-03-23, 09:57   #963
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Ad Oliviakjeden som nekter å inngå tariffavtale, finnes en oversikt over spisesteder med tariffavtale?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 07-03-23, 09:59   #964
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.587
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Appen Ordna Forhold, Strå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-03-23, 12:40   #965
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Appen Ordna Forhold, Strå.

Takk, den hadde jeg glemt. Det er Handel og Kontor som eier appen ser jeg. De er vel avhenig av at Fellesforbundet holder dem oppdatert på serveringssteder med avtale. Nå skal jeg begynne å bruke den bevisst. (Som en med mange år som medlem i Hande og Kontor og mangeårig ansatt i Fellesforbundet, så er det flaut at jeg er så ubevisst på servicebransjens forhold når jeg gjør noe.)

Strå er ikke aktiv  
Gammel 11-03-23, 21:46   #966
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

I dag lurer jeg på om det er dumt, og evt hvorfor, å ha passbildet sitt som profilbilde på Facebook? Jeg har nettopp fått nytt pass og ser ut som jeg dreper små barn og koker kaniner i kjelleren. Det er et helt hysterisk bra bilde

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 11-03-23, 21:50   #967
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I dag lurer jeg på om det er dumt, og evt hvorfor, å ha passbildet sitt som profilbilde på Facebook? Jeg har nettopp fått nytt pass og ser ut som jeg dreper små barn og koker kaniner i kjelleren. Det er et helt hysterisk bra bilde



Jeg var helt latterlig høyrisikogravid, med alvorlig hjertesvikt, da mitt forrige passbilde ble tatt. Jeg var så oppblåst og hoven i ansiktet, at jeg mente meg ugjenkjennelig. Jeg ble like fornærma i passkontroll hver gang de ikke stilte spørsmål ved om det virkelig var meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 13-03-23, 13:34   #968
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på om det er sånn at alle kan gå soningsavbrudd pga helsetilstand eller om det er noen spesiell grunn til at det gis i denne saken?

https://www.dagbladet.no/nyheter/sak...lates/78744724

Jeg trodde at om du var fengslet så var du fengslet? Treholts ble vel benåder pga helsetilstand (ironisk med tanke på hvor gammel mannen ble til slutt). Men er det sånn at om Ola Nordmann fengsles, så kan han slippe fri om han tåler det dårlig psykisk eller får kreft eller noe?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 13-03-23, 13:36   #969
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det er berre eit opphold på 6 månader leste eg Milfrid. Han er ikkje fri, fri.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 13-03-23, 13:40   #970
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Det er berre eit opphold på 6 månader leste eg Milfrid. Han er ikkje fri, fri.

Vet det. Soningsavbrudd, ikke sluppet fri. Men jeg lurer fremdeles på om det er noe alle som soner straff kan få, eller om det er for spesielt privilegerte.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 13-03-23, 13:49   #971
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på hvilke andre sykdommer enn MS som har lignende symptombilde…

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 13-03-23, 13:50   #972
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det finner du i Straffeprosessloven §459, Milfrid.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1...25/kap32#kap32

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 23-03-23, 13:54   #973
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

I dag lurer jeg på hva lav og høy fodmap egentlig betyr og hvorfor jeg skal finne ut mer om det.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 24-03-23, 06:16   #974
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

I dag lurer jeg på hva lav og høy fodmap egentlig betyr og hvorfor jeg skal finne ut mer om det.

https://helse-bergen.no/nasjonal-kom...ap-mat-ved-ibs

Denne ble vi anbefalt av barnelegen å lese da hun anbefalte lav fodmap diett for vår 12 åring. Og appen noba.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 24-03-23, 16:59   #975
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

https://helse-bergen.no/nasjonal-kom...ap-mat-ved-ibs

Denne ble vi anbefalt av barnelegen å lese da hun anbefalte lav fodmap diett for vår 12 åring. Og appen noba.

Takk Malama, da skal jeg lese litt om det.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-04-23, 20:22   #976
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Bihulinfeksjon eller tette bihuler, det var en greie da jeg vokste opp. Legen eller apoteket eller en klok kone/mann Mutter'n hadde snakket med hadde en kur. Den bestod i å lage en væske med lunkent vann og mye salt. Den skulle man dra inn gjennom nesa, et par-tre ganger per nesebor. Saltvannet skulle selvsagt spyttes ut.

Spørsmål: Er det noen som vet om det hadde noen positiv effekt og ev om det kan anbefales å prøve?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-04-23, 20:25   #977
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Kan hjelpe. 9g salt per liter vann.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 02-04-23, 20:49   #978
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Bihulinfeksjon eller tette bihuler, det var en greie da jeg vokste opp. Legen eller apoteket eller en klok kone/mann Mutter'n hadde snakket med hadde en kur. Den bestod i å lage en væske med lunkent vann og mye salt. Den skulle man dra inn gjennom nesa, et par-tre ganger per nesebor. Saltvannet skulle selvsagt spyttes ut.

Spørsmål: Er det noen som vet om det hadde noen positiv effekt og ev om det kan anbefales å prøve?

Det selges en egen innretning for å gjøre dette. Det har hjulpet meg når jeg har gjort det, men det er ikke så mange ganger jeg faktisk har gjort det.

https://www.farmasiet.no/catalog/oye...kaAv2AEALw_wcB

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 02-04-23, 20:49   #979
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Bihulinfeksjon eller tette bihuler, det var en greie da jeg vokste opp. Legen eller apoteket eller en klok kone/mann Mutter'n hadde snakket med hadde en kur. Den bestod i å lage en væske med lunkent vann og mye salt. Den skulle man dra inn gjennom nesa, et par-tre ganger per nesebor. Saltvannet skulle selvsagt spyttes ut.

Spørsmål: Er det noen som vet om det hadde noen positiv effekt og ev om det kan anbefales å prøve?

Ja, 9 g salt, ca 1 ss pr. l vann vann, og bruk helst neseskyllehorn.
Det renser veldig godt shit som sitter i nese og bihuler. Har du ikke skyllehorn, bruk ei stor sprøyte.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 02-04-23, 20:51   #980
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jaja, litt treig i svaringa.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no