Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-12, 18:57   #41
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Dette blir like idiotisk som alt tullet de holder på med i Bergen. Som ikke gir en millimeter med utslag på målingene.

Men det var veldig praktisk da de satte opp en haug med ekstra ekspress-busser til terminalene rundt sentrum.

Vurderes i Bergen og.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 19:57   #42
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Har det blitt vedtatt? Er vel en del av 2030-planen? Vet forslagene har vært oppe, men at man evt. også da bare snakket om eldre oljefyrer. Rent CO2-messig har de jo åpnet opp for gass som en erstatter - unngår mye av den lokale forurensningen, men....


Bruk av biobasert olje har jo også vært tatt opp, men som mye bioenergi ellers blir det "tilsynelatende bra". Men fortsatt en del partikler, samtidig som energien trolig kunne vært utnyttet mer effektivt på andre områder og man kan se miljøet blir dårligere andre steder pga. produksjonen av drivstoffet. Og det er på bekostning av matvareproduksjon i en del tilfeller...

Her er det vel partikkelutslipp some er saken og da er gass en god erstatning. Det er iallefall veldig merkbart her i Trondheim etter overgang til gassbusser. Når de om få år går på biogass så vil det også ha effekt på CO2 regnskapet.

Når det gjelder biologiske oljer så er det dessverre slik at de store selskapene som har det som del av sitt konsesjonskrav å kjøre noe med høy fornybarhetsgrad (ikke alt som er fornybart har det) ofte ikke trenger høye prosenten for å få dekket kravene.

At biologiske oljer nødvendigvis er i konflikt med matproduksjon er jo feil. Fiskeolje er et godt eksempel den er ikke fornybar om den kommer fra Kategori 3 produkt eller konsumprodukt. Den er kun fornybar om den kommer fra (dokumentert) fra kategori 2 materiale ( for det meste sselvdød og klinisk syk fisk) I Norge er dette ikke små mengder årlig fra oppdrettsnæringen, men det er jo ikke en skalerbar ressurs.

Men det er andre slike oljer, effektiv forbrenning av slike oljer krever litt forståelse.

Jeg håper at myndighetene endelig begynner å innse at i Norge som i Sverige bør det være mål om energiproduksjon fra biologisk materiale. Det fine med Gass som drivstoff er at LNG og LBG er gode substitutter. Men da må det lønne seg å produsere og oppgradere gassen. Det største problemet som jeg ser det at en ikke vet hvilket avgiftregime som vil komme om 5 år.

Hadde man brukt like mye penger på konvensjonell biogassteknologi som ble sølt vekk på syntesegass og andre luftslott ville vi ha kommet langt lengere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 20:11   #43
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.900
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Oppleves som urettferdig om jeg skal bli stoppet med Volvo V60 eco drive som kan bruke biodiesel. Samtidig er det nødvendig med flere tiltak. Jeg nekter å tro at så veldig mange av matpakkekjørerene som bruker 40 min på 1 mil i rush må bruke bil. Vi har fått bane som bruker halve tiden, to bompasseringer og innfartsparkeringer. Hva mangler?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 20:24   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

For min del mangler det buss som går fornuftig fra meg til jobb. Alt går innom sentrum og det tar for lang tid. Med bil bruker jeg førti minutter til jobb, med kollektivt bruker jeg en time og førti. Hver vei.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 20:38   #45
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå er det ytterst sjeldent jeg må inn til Oslo med dieselbilen, men for å si det slik, har Lillemann avtale på Rikshospitalet en dieselforbudt dag, så kjører jeg åkke som, og jeg skal bestride boten jeg evt får så det kviner etter.

Det samme sier vi om junior;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 21:40   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Jeg har ingen mulighet til å jobbe tilnærmet fullt, bruke kollektivt og hente/levere i barnehagen og/eller skolen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:33   #47
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har ingen mulighet til å jobbe tilnærmet fullt, bruke kollektivt og hente/levere i barnehagen og/eller skolen.

Ikke jeg heller.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:40   #48
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

...

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 19:06.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:52   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Jeg tør nesten ikke si det høyt her inne, men jeg plages såpass mye av luftveisinfeksjoner om vinteren (antagelig pga dårlig luft i sentrum hvor jeg jobber, for dette har kommet de siste årene) og jeg er lykkelig for alt som kan begrense bilbruk i sentrum.

Men skjønner at det er dumt for de som har feil biltype nå, og som ikke kan kjøre i byen. Har ikke noe problem med å se at dette ikke er positivt for alle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 22:54   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Joika, misforstå meg rett altså. Jeg er helt for det som kan hjelpe de med pustevansker. Det er bare det at de som rammes av dette forbudet ikke er ensrettet de samme som gir pustevansker.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:22   #51
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Vi har heldigvis bensinbil nå og når vi bestiller ny bil i januar blir det nok bensin det også.

Men fy søren for et idiotisk forslag. Hva med alle bussene og taxiene da?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:33   #52
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Vi har én bensinbil og én dieselbil, hvorav den ene har oddetall og den andre partall. Da bør vi vel være helgaradert?

Jeg syns det er frustrerende at anbefalingene endrer seg så radikalt på så kort tid, men det at diesel forurenser mer i nærmiljøet er jo noe som har vært kjent en stund? Jeg var i alle fall veldig klar på at jeg skulle ha bensinbil da vi kjøpte den siste, ifjor en gang.

Og så syns jeg at jeg ser politiet stoppe alle bilene og lytte på motoren.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:35   #53
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg håper at myndighetene endelig begynner å innse at i Norge som i Sverige bør det være mål om energiproduksjon fra biologisk materiale. Det fine med Gass som drivstoff er at LNG og LBG er gode substitutter. Men da må det lønne seg å produsere og oppgradere gassen. Det største problemet som jeg ser det at en ikke vet hvilket avgiftregime som vil komme om 5 år.

Hadde man brukt like mye penger på konvensjonell biogassteknologi som ble sølt vekk på syntesegass og andre luftslott ville vi ha kommet langt lengere.

I sverige har man vel fått nedtonet fokuset som man hadde på E85, pga. man mente det kunne være bedre å produsere strøm fra biomaterialet enn framstilling av drivstoff til forbrenning i bil. Rent CO2-messig var det mer effektivt enn importen man hadde når såpass mange av atomreaktorene var ute av drift.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 23:58   #54
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

I sverige har man vel fått nedtonet fokuset som man hadde på E85, pga. man mente det kunne være bedre å produsere strøm fra biomaterialet enn framstilling av drivstoff til forbrenning i bil. Rent CO2-messig var det mer effektivt enn importen man hadde når såpass mange av atomreaktorene var ute av drift.

E 85 er det kanskje ikke mye fokus på det er Bioetanol og har ikke noe med biogass å gjøre. Du snakker helt annen teknologi. Jeg har aldri trodd bå bioetanol eller biodisel som veien å gå. Fordonsgass, dvs drivstoffgasser det fokus på og sverige har vel nesten 30 000 kjøretøy som bruker det nå. Det er ofte en blanding av LNG og Biometan.

Spør du Zero og Bellona vil du høre at det er feil å produsere strøm. Du mister mye energi ved å produsere elektrisitet, med mindre du har en fornuftig bruk av varmen. Det lønner seg kun dersom man har en feedin tariff slik det har vært i f.eks tyskland. De norske anleggene som produserer strøm har 99% av sin inntjening fra behandlingsavgift, som da blir latterlig høy. Varmen som ikke går til prosessformål går til spille. Jeg husker ikke effekttapet men det er HØYT. Både Zero og Bellona ønsker at biometa brukes til drivstoff, og at myndigheten må gi forutsigbare rammevilkår og muligheter for inntjening.

Green Highway er et morsomt tiltak. I Sverige satses det på biometan, mens det i Norge er elbiler. Det vil si du kan ikke kjøre samme kjøretøy hele veien. Eller du kan komme deg en vei med gassbil men ikke snu og kjøre tilbake. Med El kommer du jo helt fam men det vil ta veldig lang tid, med ladepauser.

De store anleggene i Sverige ønsker å lage biometan, og oppgradere til LBG.

Et spennende eksempel er den lille innlandsbyeb Østersund, Der har de ingen backup, men søppelbiler osv går på gass. Problemet er at de ikke har nok, i og med at gassen ikke flytendegjøres kan ikke LNG vare et substitutt uten store invisteringer, og det er ikke så lett å få gassen dit heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 01:07   #55
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis det står diesel inni drivstofflokket er det diesel. Hvis ikke, er det bensin. Det står ofte diesel i dashboardet også.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ofte merker man det når man skal fylle drivstoff og den der pumpen ikke passer.

så blond er jeg ikke. Men de som skal håndheve dette, hvordan skal de klare å se forskjell? Jeg regner ikke med at de skal åpne hvert bensinlokk før de slipper inn biler på Ring 3 kl 07 på morningen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 10:00   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Det står ofte TDi eller lignende bakpå også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 10:00   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Også regner jeg med at de har kontroller, tilsvarende piggdekkavgiften.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 10:23   #58
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

E 85 er det kanskje ikke mye fokus på det er Bioetanol og har ikke noe med biogass å gjøre. Du snakker helt annen teknologi. Jeg har aldri trodd bå bioetanol eller biodisel som veien å gå. Fordonsgass, dvs drivstoffgasser det fokus på og sverige har vel nesten 30 000 kjøretøy som bruker det nå. Det er ofte en blanding av LNG og Biometan.

Det var ikke konkret tenkt til E85 (men som eksempel), men at man i sverige har hatt en endring i fokus om hvordan man vil utnytte bioressurser for å kunne utnytte dem mer effektivt.

Inntrykket mange steder at fokuset hvis det kan drive en bil er at det bør drive en bil, selv om bruk av ressursen på andre områder er mer effektivt.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 10:25   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Også regner jeg med at de har kontroller, tilsvarende piggdekkavgiften.

Da er det jo ikke akkurat noen fare....

Kjenner folk som i flere år har pendlet daglig inn til Oslo med piggdekk. De har nå etter hvert sluttet å betale....

Men tror nok kontrollene hadde nok blitt hyppigere i henhold til biler. Og det gir dem jo muligheten også til å sette opp flere bommer en del steder, hvor de samtidig kan kontrollere regnr og da hvilken motor du har.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 10:26   #60
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dieselforbud i Oslo, vad tycks?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det står ofte TDi eller lignende bakpå også.

Hehe. E.l. ja. Men det er raskt å fjerne.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no