Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

B-mennesker, foren dere!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-19, 09:14   #121
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.907
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, selvsagt er det noe vi har definert, hele klokkesystemet er jo noe vi har definert. Vi kunne jo like gjerne delt inn døgnet i 10 eller 4 eller 100. Men det er nå en gang lagt opp til at noon skal være med solen i sør eller hvordan det nå var nøyaktig.

Jepp selvfølgelig er det bare noe vi har funnet på, men jeg syns alltid det er gøy å vite noe om hvorfor det ble sånn.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 09:19   #122
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Jeg liker skiftene jeg, litt som årstider. Smått fascinert over harmen.

:a-menneske: (score på 48)

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 29-10-19 kl 09:25.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 09:33   #123
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Og effekten ville vært akkurat det samme om vi ikke hadde byttet, 15 dager med litt lysere ettermiddager. Midtvinters er det åkkesom mørkt når vi kommer og mørkt når vi går.

For meg har ettermiddagslyset mye å si. Jeg slutter på jobb i god tid før 16 og får sett lyset, bokstavelig talt. Dessuten går sola ned en halvtime senere i Stavanger enn i Oslo, det er også veldig merkbart. Midtvinters er det kanskje helt mørkt her klokka halv fem. Hadde det i stedet vært halv seks, hadde det vært helt vidunderlig!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 09:34   #124
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg liker skiftene jeg, litt som årstider. Smått fascinert over harmen.

Ingen harme her. Men jeg fungerer ikke om ettermiddagene i mørket. Ofte såpass at jeg er fysisk sengeliggende. (Rettere sagt sofaliggende.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 09:49   #125
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Vel, vi har føkkings nulte 2 dager i uken, og det var en sann velsignelse at dette nå biologisk føltes som 07:45 og ikke 06:45.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 22:16   #126
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av Majka, her.

Hvorfor vil B-mennesker ha vintertid? Vil de ikke ha sol mens de er våkne?

Fordi jeg ikke bryr meg (eller registrer) om det er lyst eller mørkt når jeg er i koma. Litt seriøst: min indre klokke sier at det er morgen sånn rundt 8/8.30 når klokka er stilt på vintertid. Kroppen min bryr seg ikke om klokka er endret, det vil si at naturlig morgen for meg sommertid er rundt kl 9/9.30. Andre har bestemt at verden skal være i gang rundt 8. Det vil si at vintertid henger jeg ikke like etter.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 22:29   #127
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Jeg er visst hverken A eller B. Trolig fordi jeg rett og slett alltid er trøtt, morgen som kveld, dagen lang.

Men ja til slutt på å stille klokka. Jeg vil heller ha det lysere utover ettermiddagen enn om morgenen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 22:55   #128
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Som forventet er jeg verken A eller B (jeg har bare forholdsvis stort søvnbehov). Og jeg bryr meg ikke om det blir sommer- eller vintertid, annet enn at vintertid hadde passet bra opp mot klokken i bilen

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-19, 22:56   #129
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Jeg er veldig glad i årstidene, men klokkedill kan jeg spare min begeistring for.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-19, 23:35   #130
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Jeg scorte 29 poeng, hverken A eller B. Har alltid regnet meg som B-menneske, men har vel med årene satt mer og mer pris på morgenen. Jeg vet ikke hva jeg foretrekker, så lenge jeg slipper å stille klokka. Men i nord har vi vel mer nytte av sommertid enn vintertid, så hvis jeg MÅ velge, så blir det sommertid.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 08:42   #131
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Jo mer jeg tenker på det, jo klarere står det for meg at lyse morgener er å foretrekke fremfor lyse kvelder for min del. Det hjelper kraftig på lysten til å begynne dagen når det er lyst, om kvelden kan det bare være mørkt, da trenger jeg ikke drahjelp for å holde meg våken.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 09:09   #132
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Om kvelden er jo mørket kos! Jeg er fremdeles amazed over å gå til jobb med lys, selv når jeg begynner før 8. Det er virkelig helt uvurderlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 11:29   #133
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Dere som sier lyse kvelder. Dere vet at det er nesten helt mørkt klokka fire nutildags? Vil bare ha litt lysere ettermiddager før mørketida kommer og legger lokket helt på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 12:26   #134
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dere som sier lyse kvelder. Dere vet at det er nesten helt mørkt klokka fire nutildags? Vil bare ha litt lysere ettermiddager før mørketida kommer og legger lokket helt på.

Kommer ikke det litt an på når og hvor man befinner seg? Norge går over 14 breddegrader ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 13:29   #135
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.391
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Her i sørvest går sola ned 16.48 i dag, alminnelig tussemørke fra 17.32.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 15:24   #136
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.840
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: B-mennesker, foren dere!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dere som sier lyse kvelder. Dere vet at det er nesten helt mørkt klokka fire nutildags? Vil bare ha litt lysere ettermiddager før mørketida kommer og legger lokket helt på.

Ikke i Stavanger. Det er mørkt rundt 17.30.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no