Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ønsker tips om gode treningssko

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-19, 19:21   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker tips om gode treningssko

Jeg trener styrke (sirkeltrening) og zumba i sal, og lurer på om noen har tips om gode sko jeg kan bruke til begge treningene?
Aller helst ønsker jeg meg sko som kan brukes både til sirkeltrening, zumba og løping på asfalt, men det er kanskje for mye forlangt.

Anyone?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 19:57   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips om gode treningssko

Hm, greia er jo at til styrke trenger du stabilitet, altså så flatt og lite demper som mulig. Til zumba trenger du demping. Mange trener styrke i sokkelesten, er det et alternativ? For du kan egentlig trene zumba i gode løpesko.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 21:47   #3
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker tips om gode treningssko

Jeg sverger til mine Hokasko. De er fantastisk når det gjelder demping.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 23:00   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips om gode treningssko

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hm, greia er jo at til styrke trenger du stabilitet, altså så flatt og lite demper som mulig. Til zumba trenger du demping. Mange trener styrke i sokkelesten, er det et alternativ? For du kan egentlig trene zumba i gode løpesko.

Sokkelesten går ikke, for på enkelte øvelser må jeg ha godt feste og ikke gli.
Pr nå trener jeg zumba i mine gode, men akk så utslitte, Nike løpesko.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 23:02   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips om gode treningssko

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg sverger til mine Hokasko. De er fantastisk når det gjelder demping.

Er det flere modeller? Er dette sånne sko som bør tilpasses etter fot hos eksperter?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 23:19   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ønsker tips om gode treningssko

Til styrketrening trenger du stabilitet, altså ikke sko med demping. Skoene bør heller enten være flate eller stive i hælen. Til Zumba og løping kan du gjerne bruke samme sko.

Hva med crossfitsko til saltrening, og ordentlige løpesko (Hoka One) til løping? Det finnes neppe ett skopar som dekker alle behov. Dessuten bør du ikke bruke sko til asfaltløping innendørs.

Jeg trener knebøy og markløft i sokkelesten, og bruker et par flate sko med lite demping til resten av styrkeøkta. Til mølle bruker jeg vanlige løpesko, og til uteløping har jeg andre sko igjen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 13:47   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker tips om gode treningssko

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er det flere modeller? Er dette sånne sko som bør tilpasses etter fot hos eksperter?

Ja, det er flere modeller med Clifton 5 og 6 er de som har best demping. Trenger ingen eksperter for å bruke disse nei.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no