Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-19, 09:23   #41
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg Er ikke redd som sådan, men av de steder jeg misliker mest å kjøre, så det det i sentrumsgatene i Oslo, mest pga trikker med påkjørsrett og fotgjengere som kommer vimsende, og de vanvittig smale sykkelstiene Oslo opererer med. Jeg er ikke redd, men må tilstå det stresser meg.

Dette. Sleng på at alle mener mye om deg når du ikke helt vet hvor du skal og henger på hornet også og selvfølgelig det faktum at jeg overhodet ikke ikke liker å kjøre bil, det er bare noe jeg gjør fordi jeg må og det er praktisk.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Skummelt er å ta i, men jeg trives ikke kjempegodt på mørke, glatte veier i tett snødrev, med elg som bare står og venter på å sprette ut i veien foran meg.

Jepp! Jeg kjører mye på mørke, svingete Vestlandsveier og har hatt mange nær-hjort-opplevelser og det er aldri gøy og det er jo faktisk potensielt farlig da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 09:24   #42
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Jeg liker å kjøre bil, men snø og glatte, fuktige veier syns jeg er skumle. Vi bor på Vestlandet og her er det ofte 0-føre, det liker jeg ikke å kjøre på. Kjørte aleine med ungene til Haag en sommerferie for noen år siden, null problem.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 09:39   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Jeg er ikke redd for å kjøre bil, men retilhjernen min har lagt merke til spesielt to episoder som følger meg litt fortsatt.

jeg har fått vannplaning en gang - hvorpå jeg kjørte inn i rumpa på en suv. (ikke stor fart og det gikk bra med alle utenom bilen jeg kjørte) - Det gjør at jeg får hjerteklapp hver gang jeg må bremse brått.

I tillegg hadde jeg en opplevelse nå nylig hvor jeg hadde en ekkel opplevelse med en trailer - den opplevelsen er så fersk at den sitter godt i ennå - noe som gjør at jeg har litt lyst å gråte når jeg kjører med en trailer bak meg. Jeg kjører hver dag og det er ikke full krise.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 09:46   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ingen normale folk liker vel skikkelig grisevær og griseføre, men ellers er det ikke mye jeg syns er skummelt, tror jeg.

Jeg får alltid litt høye skuldre i de mest uoversiktlige rundkjøringene som også har trikk, men det er med god grunn, syns jeg.

Hmpf.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:00   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

I England.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:10   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

I tillegg hadde jeg en opplevelse nå nylig hvor jeg hadde en ekkel opplevelse med en trailer - den opplevelsen er så fersk at den sitter godt i ennå - noe som gjør at jeg har litt lyst å gråte når jeg kjører med en trailer bak meg.

Ja! Signerer dette.
Verste er å havne mellom to vogntog.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 10:26   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hmpf.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 14:50   #48
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Veldig glatt og/eller veldig dårlig sikt, da føler jeg meg utrygg og trives ikke med situasjonen. Motorveier med enormt mange felt og avkjøringer der man ikke er kjent, ikke helt komfortabel men det går greit nok.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 17:56   #49
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Smale vestlandsveier gjør meg ingenting, men jeg syns det er skikkelig skummelt å kjøre i byer!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 19:14   #50
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Bergen-Voss Noregs verste veg.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 19:42   #51
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Liker ikke høye bruer eller lange tuneller. Særlig ikke de som går under vann. Men så har jeg høydeskrekk og liker ikke trange rom. Oslo sentrum står heller ikke øverst på lista, men mer pga trikkeskinner, syklister og gående.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 19:50   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Smale og svingete veier.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 20:07   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Tja. Femfelts i USA med 130km/t i stappmørke og øsende regn etter 36 timer uten søvn og en times kjøring var ingen høydare. Men det gikk jo det også. Usikker på om jeg ville kjørt i Paris sentrum? Er der nå og det ser litt skummelt ut.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 21:04   #54
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Jeg tør ikke kjøre når vi er på Nord-Kypros. Venstrekjøring og det virker som om trafikkreglene er nesten ikke-eksisterende.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 21:37   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tja. Femfelts i USA med 130km/t i stappmørke og øsende regn etter 36 timer uten søvn og en times kjøring var ingen høydare. Men det gikk jo det også. Usikker på om jeg ville kjørt i Paris sentrum? Er der nå og det ser litt skummelt ut.

Kjørte du bil etter å ikke ha sovet de siste 36 timene, altså? Det er i praksis som fyllekjøring å regne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 22:12   #56
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kjørte du bil etter å ikke ha sovet de siste 36 timene, altså? Det er i praksis som fyllekjøring å regne.

Det var ikke planen nei. Men fire timer i sikkerhetssjekken var ikke tatt høyde for. Dessverre. Vi hadde sjekket opp og alle vi spurte sa det gikk raskt å komme gjennom. Å kjøre i lyset på dagtid var planen. Og vi trodde det skulle være lettere å sove på flyet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 22:31   #57
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Tja. Femfelts i USA med 130km/t i stappmørke og øsende regn etter 36 timer uten søvn og en times kjøring var ingen høydare. Men det gikk jo det også. Usikker på om jeg ville kjørt i Paris sentrum? Er der nå og det ser litt skummelt ut.

Det gikk faktisk ganske greit, etter at det første sjokket etter å ha passert de to første rundkjøringene hadde gitt seg.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-19, 22:46   #58
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det gikk faktisk ganske greit, etter at det første sjokket etter å ha passert de to første rundkjøringene hadde gitt seg.

Haha. Ja guiden vår snakket om det. Høyreregelen i rundkjøring. Det er nyttig

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 11:17   #59
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Paris sentrum går helt fint det, altså. Det viktigste å huske på når man kjører bil i Paris eller Roma er at man ikke må sette på håndbrekket når man lukeparkerer (med mindre det er tvingende nødvendig, fordi man står i en skikkelig nedoverbakke). Det skal nemlig være mulig for andre biler å "bumpe" inntil deg nå de skal parkere, og da må bilen din kunne flytte litt på seg. (I kid you not.) Og man skal stå så tett inntil bilen foran (eller bak) som mulig.

Nå kom jeg på et annet sted som var rimelig skummelt. Nemlig svingete bakveier på Mauritius. Svingete og smal vei, med så vidt plass til to biler i bredden, venstrekjøring og vannvittig høy fart. Vi lå bak en stappfull rutebuss, som omtrent kjørte fra oss. Den eneste grunnen til at den ikke kjørte fra oss var at den stoppet på alle holdeplassene. Det var mannen min som kjørte, da. Og han fikk virkelig trent rallysjåføren i seg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 11:32   #60
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hvor synes du det er skummelt å kjøre?

Jeg er en erfaren og trygg sjåfør under de fleste forhold, men selv etter mange år med lappen, liker jeg meg ikke på glatte veier.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no