Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-19, 23:16   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva skjer med sukker i bensinen?

Fint lite. Men det er en kjent myte at det herper motoren. (Mulig det gjorde det på gamle biler.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 23:19   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Har også Ford, mondeo, og tanklokket går an å åpne når bilen er låst opp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 23:26   #23
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Den lille bilen vår har lås på lokket. Noe jeg tenker over de få gangene mannen fyller bensin og låser det.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 01:39   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Om noen vil stjele vårt drivstoff, så klarer de det åkke som, og jeg tenker at det er billigere for oss jo mindre skade de gjør på bilen...

Vi kjører en 2013 modell Golf stasjonsvogn. Ulåst lokk, men er faktisk usikker på om sentrallåsen låser lokket. Tror det ikke, men skal sjekke i morgen.

Vi hadde en eldre (type tidlig 2000 tallet) Audi før denne golfen, og på den var det låst lokk i den forstand at man måtte åpne lokket via en knapp inne i kupeen. Er sånn sett mer komfortabel med at det bare er å åpne ved et trykk på selve lokket. Da slipper vi at evt tjuver bryter opp logg med makt og skaper skader på lakk og karrosseri på bilen.

De mest desperate går fysisk løs på tanken i bilen om nødvendig, så jeg gir heller klar bane for å si det sånn.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 01:48   #25
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fint lite. Men det er en kjent myte at det herper motoren. (Mulig det gjorde det på gamle biler.)

Sukker i større mengder kan drepe en motor, også på nyere biler. Sukker smelter ved høy temperatur, og stivner noe vanvittig ved avkjøling. Noe som vel selv sier seg at ikke er noen suksess i systemet...

Men små mengder vil jeg tro er en bagatell i det store og hele.

Vann i tanken er jo også en "terroraksjon". Gjør ikke stor skade, men masse irritasjon


Verstingen er vel Diesel i en bensinmotor tror jeg. Dette kan medføre full stopp, store utgifter og i verste fall motorhavari. Har jeg hørt...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 08:39   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når bilen er låst er luka låst! Tenk, jeg har hatt bilen i årevis uten å vite det. Noe sier meg at det samme gjelder en viss samboer...

Poly, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 09:02   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Sukker i større mengder kan drepe en motor, også på nyere biler. Sukker smelter ved høy temperatur, og stivner noe vanvittig ved avkjøling. Noe som vel selv sier seg at ikke er noen suksess i systemet...

Men små mengder vil jeg tro er en bagatell i det store og hele.

Vann i tanken er jo også en "terroraksjon". Gjør ikke stor skade, men masse irritasjon


Verstingen er vel Diesel i en bensinmotor tror jeg. Dette kan medføre full stopp, store utgifter og i verste fall motorhavari. Har jeg hørt...

Ikke i følge Internett eller Mythbusters eller ymse andre tester. Sukkeret, altså.

Diesel i bensin er ikke så krise, bensin i diesel er krise.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 09:34   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Sukkeret blir visstnok liggende nederst i tanken, så det gjør i utgangspunktet ikke så mye skade, men det skal jo ikke SÅ mye til før det skjer noe og det blir med inn. Ser at nettet florerer av folk som har testet, og det er varierende resultater. Men det har vært en "tradisjonell rampestrek", da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 12:40   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ikke i følge Internett eller Mythbusters eller ymse andre tester. Sukkeret, altså.

Diesel i bensin er ikke så krise, bensin i diesel er krise.

Var bensin i diesel jeg mente Den har jeg prøvd...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 12:41   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Var bensin i diesel jeg mente Den har jeg prøvd...

Jeg også. Gikk ikke så bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-19, 22:46   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg også. Gikk ikke så bra.

Huff...

Jeg fikk jo fullstendig hetta da jeg/vi etterhvert forsto hvorfor bilen fjuska og så stoppet. For joda, jeg kjørte jo jeg, uvitende om hva jeg hadde gjort.

Et googlesøk på temaet ga oss skremmende svar. Fullstendig havari, og en regning på oppunder 100 000 kunne påregnes.

Bilen ble, etter full stopp, fraktet til verksted, hvor de tømte tanken og renset systemet, og så sjekket bilen, og fant den good to go. Regning på 3000 kr.

Gjett om vi pustet lettet ut!! Og enda mer pustet vi lettet ut da leasingavtalen gikk ut og bilen ble tilbakelevert... Under åpenhet så klart, men det var null problem

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 13:06   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Huff...

Jeg fikk jo fullstendig hetta da jeg/vi etterhvert forsto hvorfor bilen fjuska og så stoppet. For joda, jeg kjørte jo jeg, uvitende om hva jeg hadde gjort.

Et googlesøk på temaet ga oss skremmende svar. Fullstendig havari, og en regning på oppunder 100 000 kunne påregnes.

Bilen ble, etter full stopp, fraktet til verksted, hvor de tømte tanken og renset systemet, og så sjekket bilen, og fant den good to go. Regning på 3000 kr.

Gjett om vi pustet lettet ut!! Og enda mer pustet vi lettet ut da leasingavtalen gikk ut og bilen ble tilbakelevert... Under åpenhet så klart, men det var null problem

Det ble ikke så dyrt for oss heller (eller jobben, ettersom det var firmabil), men mye styr ettersom jeg gjorde det i Sverige og jeg måtte bruke en dag på å hente den osv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 13:26   #33
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når bilen er låst er luka låst! Tenk, jeg har hatt bilen i årevis uten å vite det. Noe sier meg at det samme gjelder en viss samboer...

Du er seriøst min nye favorittetterforsker!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 22:32   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

På min golf er det en knapp i døra som åpner tanklokket. Det var litt klønete og stressende da elektronikken i døra gikk åt skogen, jeg MÅTTE fylle og var langt hjemmefra.

Mannen på bensinstasjonen viste meg hvordan jeg kunne ta av et panel i bagasjen, og manuelt åpne derfra. Så jeg fikk fylt og klarte meg til verkstedet hadde fått tak i del og hadde tid til å fikse for meg.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no