Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi må ha nytt strykejern

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 11:29   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må ha nytt strykejern

fordi jeg har strøket i stykker ledingen...

Det har gått opp for meg at det kanskje er forskjell på disse tingestene som jeg knapt vet hvordan man bruker. Vi er blitt bortskjemt av au pairen som er rå på stryking og har funnet gleden i nystrøket tøy. Nå som vi må klare oss selv må vi i alle fall ha utstyret i orden.

Hva skal vi kjøpe?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 12:11   #2
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Er på strykejernjakt selv, så abbonerer på denne. Mitt strykejern har etter 8 år fått en rustflekk som ødelegger hvitt tøy. Tror nok jeg må gå for noe rustfritt.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 12:17   #3
Capri
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 79
Capri har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

http://www.familiebutikken.no/produc...j75eac78svfkp3
Har dette og er kjempe fornøyd.
Står mere om det her.
http://www.p4c.philips.com/files/g/g...02_pss_nor.pdf

Capri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 12:23   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Vet hvordan det er å bli vant til strøkne klær, både da jeg selv var au pair og strøk både familiens og mine klær, og da vi hadde au pair selv.

Hadde jeg skulle investert i et skikkelig strykejern, så hadde jeg valgt et med separat beholder for vannet til dampen. Det koster nok litt mer, men jeg tror det er verd det, og det er lettere å unngå at vann som ligger lenge i jernet ruster og overfører rustflekker på klærne (ikke spesielt morsomt på f.eks bunadsskjorter).

Her er et: http://www.consumer.philips.com/cons...d-trykk+GC8030

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 15:15   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hadde jeg skulle investert i et skikkelig strykejern, så hadde jeg valgt et med separat beholder for vannet til dampen. Det koster nok litt mer, men jeg tror det er verd det, og det er lettere å unngå at vann som ligger lenge i jernet ruster og overfører rustflekker på klærne (ikke spesielt morsomt på f.eks bunadsskjorter).

Her er et: http://www.consumer.philips.com/cons...d-trykk+GC8030

Mamma har et av denne typen (usikker på om det er dette merket), og det er i en klasse for seg ift. det vanlige dampstrykejernet mitt. Jeg drar av og til dit med klærne våre og stryker, faktisk - særlig til spesielle dager.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 15:25   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Du får det du betaler for. Jeg ante ikke at det var forskjell på strykejern før jeg ødela mitt 200-kronersjern og fikk et til 7–800 kroner i stedet. Himmel for en forskjell!

Mitt strykejern er av den lite fancy sorten som verken er trådløst eller med separat vannbeholder, men det er kraftig, noe jeg synes er det viktigste. Det er for øvrig et Bosch sensixx comfort 2200W. Det er noen år gammelt nå, så modellen er sikkert ikke å oppdrive lenger.

Jeg ville valgt det strykejernet med mest effekt, også ville jeg vært litt kritisk til "spesialeffekter" som fordyrer jernet hvis det betyr at effekten blir lavere. (Jeg ville med andre ord ha prioritert W fremfor ekstern damp/trådløshet/fin farge ++).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 18:03   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Jeg gikk gjennom hele runden med tester etc da vi trengte nytt ifjor, og landet på at den som var bestest var Tefal sin "vanlige" toppmodell (dvs uten sånn dampgeneratorunderdel). Kjøpt på Elkjøp, og idag tilsvarer det denne.


Utrolig overgang fra det gamle rælejernet ja!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 20:58   #8
Smarties
Fullverdig medlem
 
Smarties sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 77
Smarties er litt kul
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Opprinnelig lagt inn av Capri, her.

http://www.familiebutikken.no/produc...j75eac78svfkp3
Har dette og er kjempe fornøyd.
Står mere om det her.
http://www.p4c.philips.com/files/g/g...02_pss_nor.pdf

Dette har jeg også, og plutselig gikk det lett å få glatte duker og skjorter!
Det lønner seg nok å legge litt i det, stor forskjell!

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 21:03   #9
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg gikk gjennom hele runden med tester etc da vi trengte nytt ifjor, og landet på at den som var bestest var Tefal sin "vanlige" toppmodell (dvs uten sånn dampgeneratorunderdel). Kjøpt på Elkjøp, og idag tilsvarer det denne.


Utrolig overgang fra det gamle rælejernet ja!

Takker!
Det ble dette. Det er nesten så jeg får lyst til å sette i gang.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:04   #10
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Takker!
Det ble dette. Det er nesten så jeg får lyst til å sette i gang.

Men bare nesten, håper jeg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:24   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Definitivt. Strykehaugen er like stor...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:25   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha nytt strykejern

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

fordi jeg har strøket i stykker ledingen...

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no