Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sarah Bernhardt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-11, 21:36   #81
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Så brukte jeg Wilton tip 2D og sprøytet på.

Nå står de ute til kjøling, jeg er veldig spent på hvordan det blir når jeg skal dyppe i sjokolade.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sarah Bernhard bunner.jpg (190,8 KB, 83 visninger)
__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:40   #82
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

jeg er veldig spent på hvordan det blir når jeg skal dyppe i sjokolade.

Ja!! Får vi se finalen i denne tråden eller i en viss annen, liksom?

(Ser veldig bra ut så langt, da!)

  Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:43   #83
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Når jeg leser denne tråden blir jeg nok en gang veldig glad og takknemlig over å få slike hvert år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:44   #84
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Ja!! Får vi se finalen i denne tråden eller i en viss annen, liksom?

(Ser veldig bra ut så langt, da!)

Jeg skal dokumentere uansett utfall.

Tror jeg leser tråden en gang til, jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 23:07   #85
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Det ble slett ikke så verst, syns jeg. Smakte godt gjorde de også.

Jeg prøvde først å helle med skje over, men det dekket ikke. Det gikk helt fint å dyppe dem i kjelen med smeltet sjokolade og Cocosa. Litt grisete var det jo, og jeg klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg skulle få sjokolade til å dekke bunnene også, så jeg gjorde litt forskjellig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sarah Bernhard ferdig.jpg (199,8 KB, 78 visninger)
__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 01:07   #86
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

De ble lekre, safran.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 15:16   #87
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Hvor mye sjokolade bruker dere til det siste strøket med sjokolade?

På tide å sette i gang 5. gir her.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 15:18   #88
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Brukte ca en stor dronningplate. + Flott matfett.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 15:18   #89
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Hvor mye sjokolade bruker dere til det siste strøket med sjokolade?

På tide å sette i gang 5. gir her.

I år brukte jeg 200 gram. Da ble det en del til overs, og jeg brukte lite delfiafett. Med litt mer delfiafett slik at det blir tynnere lag, tror jeg det kan holde med 100 gram.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 15:28   #90
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Takker, jeg prøvde med smør i sjokoladen til marsipanen. Men den ble liksom ikke helt flytende. Jeg har ikke delfiafett, men flott går sikkert fint det også.

Juhu!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:28   #91
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Jeg brukte ikke fett i sjokoladen i det hele tatt og det gikk veldig bra. Men nå har jeg sjokoladesmelter så det er kanskje litt juks?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 12:56   #92
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Er på runde 2 med disse i julen. Rekker ikke å smelte sjokoladen før de er spist opp omtrent. Har dog på sjokoladekrem som jeg og ungene spiser med skje rett fra kasarollen.

2 eggeplommer
2 ts bakepulver
200 gr smør (meierismør)
2 ss kakaopulver
masse melis

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 16:37   #93
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Jeg lagde smørkremvarianten, og hadde også cocosa i sjokoladen. De ble himmelsk gode! *mumser*

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 13:26   #94
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Jeg lagde SB med sjokoladekrem og ga halvparten til naboen. De ble ikke spesielt lekre å se på, heller med sjarmerende og rustikt preg, men de har blitt en stor hit hos alle som har smakt. Og så var det utrolig morsomt å få det til - så tusen takk til alle som har dokumentert diverse tabber her, slik at jeg kunne lære av de.

Neste år skal jeg prøve smørkremen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 13:40   #95
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Ja, tusen takk til tabbemakerne! Veldig nyttig!

Neste år skal jeg også prøve smørkremen, den liker jeg nok bedre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:14   #96
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Og der var det dags for å prøve smørkremen, gitt. Det var ca 12 mndr tidligere enn jeg trodde, men jeg har funnet ut at disse sikkert egner seg veldig godt til å bli med på jentetur neste helg.

Så til spørsmålet: Kan jeg bruke smeltet sjokolade istedenfor kakao i smørkremen? Jeg inbiller meg at alt her i verden blir bedre dersom man bytter ut kakao med sjokolade.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:23   #97
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Skyfri: Jeg bruker raspet kokesjokolade i smørkremen, det er kjempegodt, og ser pent ut (blir en "spettete" krem). Vil tro smeltet sjokolade smaker nøyaktig like godt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:25   #98
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Så bra, da prøver jeg meg på å smelte sjokoladen. Skal bake i morgen, tror jeg. Håper bare de varer til neste helg, da. Hehe.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:29   #99
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Håper bare de varer til neste helg, da. Hehe.

Det spørs....



(Putt dem i fryseren, er mitt tips. Ute av syne, ute av sinn.)

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:46   #100
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sarah Bernhard

De skal i fryseren ja, men problemet er jo at det er jeg som legger de der og vet så alt for godt hvor jeg finner de.
Men det går nok bra, man har selvdisiplin. :mantra:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no