Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

"Lappen på campingvong"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 15:26   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

"Lappen på campingvong"

Karina har vært her i dag, og nå ble jeg litt grublene. Hun skal ta lappen for henger så hun kan dra vogna. Og jeg tenkte kanskje jeg skulle løsrive meg og gjøre noe slikt jeg og.Da kan jeg ta vogna på tur når sambo ikke kan være med, og det er jo greit.
Men jeg er litt i tvil om jeg vil tørre å kjøre med den...

Er det noen her som har gjordt det? Kjører dere med vogna eller blir det liksom ikke noe av?
Jeg er vandt med store biler (minibusser, varebiler osv).

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:25   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Me har stor vogn (Hobby 650), den hadde ikkje eg kjørt med uansett om jeg hadde hengerlappen. Mannen har vogntog lappen og syns ikkje det er veldig stas med den store vogna.
Sikkert annerledes med smalare og kortare vogn.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:35   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Vogna vår er en knaus 580, største str før det blir boogie vogn. Jeg kjenner jeg er litt tvilsom til at jeg blir tøff nok til å kjøre med vogna, derfor lurer jeg litt på om det er vits å ta "lappen" på den....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:40   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Det er ikke nødvendig å ta lappen for henger for å kjøre campingvogn.

Sitat:

Campingvogn-regelen
Det kan være tilstrekkelig å ha klasse B for å trekke en tilhenger med tillatt totalvekt over 750 kg. Første vilkår er at tilhengerens tillatte totalvekt ikke overskrider bilens egenvekt med fører (75 kg), og annet vilkår er at bilens tillatte totalvekt og tilhengerens tillatte totalvekt til sammen ikke må overstige 3500 kg. Den laveste vekten etter utregingen av de to vilkårene, tilsvarer høyest tillatt totalvekt for tilhengeren. Tillatte totalvekter og bilens egenvekt finner du i egne rubrikker i vognkortene til bilen og tilhengeren.

Link

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:42   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Det overstiger 3500 hos oss, så det må jeg.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:42   #6
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Ok, det gjør det ikke her.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 16:45   #7
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vogna vår er en knaus 580, største str før det blir boogie vogn. Jeg kjenner jeg er litt tvilsom til at jeg blir tøff nok til å kjøre med vogna, derfor lurer jeg litt på om det er vits å ta "lappen" på den....

Boogie på vår ja. Eg hadde nok ikkje reist på tur aleine med vogna. Men kunne vore kjekt å bytta på kjøringa når me er på tur alle.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 17:08   #8
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Vår vogn er 720, og aldri i verden om jeg kommer til å kjøre med den på slep. Mannen gjør det uten å blunke, og det får han gjerne fortsette med.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 17:27   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lappen på campingvong"

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Ok, det gjør det ikke her.

Hva slags vogn har dere da? Det er faktisk veldig få vogner en kan kjøre lovlig på bare B sertifikat. Det er totaltvekta inkl. bagasje og passasjerer som teller og det blir en del tilleggskilo, og det er det ikke mange som tenker på. Ikke bare vekta på selve bilen og vogna. Vogna kan en sikkert ha lov til å dra i forhold til vekta på bilen, men du kan ikke ha passasjerer og bagasje, og da kommer en ikke akkurat så langt. Vi trodde vi kjørte lovlig med en Hobby 530vogn helt til vi studerte reglene veldig nøye. Da hadde vi en bil som kan dra opp til 2000 kg om en har BE lappen, så størrelsen på bilen hadde det ikke noe å si på. Så mannen tok lappen på "vogn". Tror lappen kostet ca. kr 3 500,-. Da hadde han C1 fra før så han slapp sikringskurset.

Jeg har kjørt med en Hobby 530 vogn gjennom Oslo. Og jeg gjør det aldri igjen. Jeg kjørte den også en tur rett fram på litt små veier, men med betingelsen om at jeg ikke måtte rygge når jeg kom frem til verkstedet med den. Nå er jeg aldri vant til å kjøre noe særlig med henger (bare bitteliten) og er elendig på rygging av tilhenger, men jeg liker ikke å kjøre med liten vogn engang. Mannen som er vant til å kjøre mye med henger flyttet 650 vogna vår nå i våres fra et sted til et annet, og han ville aldri ha kjørt rundt med den på ferie på slep bak.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no