Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-22, 11:34   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg er veldig glad i å feire bursdagen min. Men synes det blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år, ettersom barna blir større, familien blir større og venner kommer til og vokser fra...

De beste bursdagene har vært uten barn med noen få venner på krepselag, der vi dagen før har fanget krepsen selv. Men i år er jeg altfor dårlig i revmatismen min til å klare å fange kreps... og de vennene jeg vanker med nå for tiden passer ikke sammen.. og da vet jeg ikke hvilke venner jeg skal feire med, liksom.. barna er igrunnen store nok til å oppføre seg på restaurant, men samtidig hater jeg å bruke en formue på et restaurantbesøk i Norge, er ofte ikke veldig imponert...


Hvordan feirer du bursdagen din?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:02   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Elsker bursdager!! Jeg har feiret på mange ulike måter opp gjennom årene. Flere år har vi reist bort en langhelg eller uke (Berlin, New York, München, London). Brunsj med venninner på kafe var vanlig da vi bodde utenfor Norge. Her hjemme har jeg enten gått ut og spist veldig bra mat på restaurant med mannen, laget eller bestilt noe veldig bra hjem (skalldyrfat fra Fjellberg, take away fra J2 (koreansk) under korona), invitert noen venner til middag eller invitert noen til kaker og champagne. Har ikke familie her i byen, så noen familiefeiring utover kjernefamilien har det aldri vært tradisjon for. Hadde store fester med venner på 40- og 50-års dagene. 30-års dagen ble forbigått i stillhet fordi vi giftet oss 10 dager senere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:04   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg feirer ikke bursdagen min annet enn med mann og barn. I fjor når jeg ble 50 slo jeg på stortromma og hadde fem damer på besøk i drivhuset mitt som også var 50 årsgave.


Sist redigert av Anne C : 07-08-22 kl 12:31.
Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:07   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Har ikke pleid å feire i særlig grad, kun med nærmeste familie. I juni fylte jeg 50 og hadde stort utendørs hageselskap med familie, naboer og venner. Vi var 40+. Er glad jeg feiret slik.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:10   #5
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer ikke, og har aldri feiret. Mye fordi jeg ikke har hatt noen å feire med, annet enn (eks)mann og barn. Blir snart 40, og regner med den dagen også kommer til å bli forbigått i stillhet.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:11   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer sjelden eller aldri, annet enn med kjernefamilie og kanskje foreldre. God middag og en kake. Kanskje jeg inviterer venninner til 50-årsdag om noen år, vi får se.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:24   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg pleier å ha familieselskap med den nærmeste familien, og noen ganger venner også.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:36   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer som regel med venner, så feirer jeg med min familie i påsken. Før pleide vi p feire med svigerfamilien , men ikke nå lenger.
Med gutta mine spiser vi hjemme eller ute på restsurant.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:37   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

På selve dagen kommer mamma (med samboer) for kaffe og kake på kvelden. Og en helgedag i nærheten av bursdagen går vi ut og spiser middag på restaurant. Som regel uten barn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:38   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg liker også veldig godt bursdag, men sliter med å feire dem skikkelig. Familien er ikke sååå interessert og vil helst bare feire barn, så som regel er det en bedre middag med barna.

I år feiret jeg med samboer, barna mine, moren min og moren hans. Det var Veødig hyggelig og en tradisjon jeg håper å videreføre.

På 40-årsdagen min feiret jeg med en haug venninner, det var veldig fint. Tror jeg går for samme oppskrift til 50-feiring.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:38   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg feirer med familie hvis jeg feirer. Markerer alltid dagen. Det kan gjerne være enklet uten gjester. Tror aldri jeg har markert dagen med venner, faktisk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:38   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg og ungene spiser ute på restaurant, så kommer foreldrene mine og broren min og kona på kaffe og kaker, som regel noen dager senere.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 12:45   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Hvordan jeg feirer bursdagen min varierer. Det er like vanlig at jeg inviterer Broder'n og dama, onkler og tanter, søskenbarn, egne barn med kjærester og barn og noen venner, som at Helten og jeg markerer bare oss, ev med bare kjernefamilien. Jeg synes bursdagsmarkeringer er viktige grunner til å gjøre noe "annet". Sist gang jeg hadde skikkelig fest, som i musikk, dansing og slikt, var til 50-årsdagen for noen år siden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 13:00   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer helst ikke, men det blir som oftest familieselskap ettersom dattera har bursdag på samme dag.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 13:00   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer ikke, anna enn kaffe med familien hvis jeg må. Var veldig fornøyd med at 50-årsdagen falt midt i verste covid-perioden her i byen (februar 21), så det ikke var aktuelt å tenke på noen feiring engang.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 13:20   #16
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Hvem skal jeg feire med?
Annet enn unga da hvis de er hos meg.
Jeg får velge middag uten protester.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 07-08-22 kl 13:27.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 13:31   #17
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer med barn, barnebarn og eksen på tradisjonelt vis med kaker og kaffe.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 13:37   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Feirer bare med kjernefamilien, med litt ekstra god mat hjemme. Har alltid bursdag midt i skolestart og mye som skjer. I år skal jeg selv ut med jobb på bursdagen, storebror skal i en annen bursdag og lillesøster er bortreist.

Hadde fest da jeg ble 40. Jeg tror det blir damelag når jeg blir 50.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 14:11   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg har bursdag rett inn i jula, så det er variabelt både hva jeg orker og hva som lar seg gjøre.

Kake: lager selv

Middag: take away eller spise ute, aldri fancy siden ungene er så sære

Selskap: varierer. Kvelds og kaker med venninner, kaker med slekta eller en sjelden gang fest. I fjor inviterte jeg til boblelunsj, men pga korona gikk det til h. Da kom det venninner på døra med gaver og en kom med medbrakt drikke som vi delte på trappa i god koronastil og jeg la meg som et meget lykkelig menneske selv om plan a gikk i vasken.

Jeg elsker å ha bursdag og gleder meg til å bli 50, for da kan jeg gå all inn med feiring.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 14:22   #20
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan pleier du å feire bursdagen din?

Jeg pleier bare å feire med familie, men er egentlig veldig lei av å bruke halve bursdagen min på å gjøre husarbeid. Neste år blir jeg 50 så da må jeg finne på noe, og jeg skal definitivt ikke være hjemme. What to do?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no