Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-22, 09:36   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Jeg liker mye forskjellig, men vender alltid tilbake til en eller annen form for GT.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 10:13   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hugo var Sommerdrikken med stor S i 2013 i Hamburg etter at Aperol hadde holdt stand i mange år. Tidligere i år fikk jrg inntrykk av at Lillet Wild berries var the thing der.

Ja, lillet wild berries hadde de overalt i Berlin i sommer og. (Men den drakk jeg første gang i 2015-ish i Riga.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 11:02   #23
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, lillet wild berries hadde de overalt i Berlin i sommer og. (Men den drakk jeg første gang i 2015-ish i Riga.

Se der, ja. Jeg trodde den var ny, men det er tydeligvis sånne runder fra land til land med ulike drinker som er populære på ulike tidspunkt. Supergodt uansett, da.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 13:04   #24
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Mange forslag her som jeg må teste ut.

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

En favoritt er en drink som heter «Onkel Hockey» Det er en bringebærbasert frossen drink med hockeypulver rundt kanten. Det var lenge signaturdrinken til en cocktailbar her i byen, så jeg kan ikke lage den

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Den heter Prinsessens død her i byen, og er nydelig!

Ikke minst denne! Må google oppskrift.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 23-07-22 kl 13:09.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 13:14   #25
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Dypp kanten av glasset i lakrissaus, så i hockeypulver. Fyll opp med isbiter, Pernod og eventyrbrus.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 13:56   #26
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dypp kanten av glasset i lakrissaus, så i hockeypulver. Fyll opp med isbiter, Pernod og eventyrbrus.

Så ikke moste bringebær?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 14:00   #27
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Så ikke moste bringebær?

Den jeg skrev her, minus lakrisen, er den første drinken jeg hørte om, årevis før jeg selv smakte alkohol. Uansett, den smaker smågodt, sånne bringebær- og lakrisskaller. Hakket mer sofistikert og ren med moste bringebær, men det har jeg ikke smakt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 17:03   #28
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Jeg har litt angst for sprit så jeg drikker helst ikke drinker, men hvis jeg får en strawberry daiquiri laget på friske jordbær kan jeg fort fristes. Den aller beste drinken jeg har fått noen gang vet jeg derimot ikke hva heter og heller ikke hva alle ingrediensene var, men den inneholdt i alle fall limoncello og prosecco. Vet og det var sprit av noe slag i den. Kanskje noen her vet hvilken drink det kunne ha vært?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 21:01   #29
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.546
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Frozen daiquiri med fersk frukt er bare helt fantastisk.

Vi er på ferie i Ytlandet, og i går fikk jeg en drink som var laget på en eller annen fruktlikør (stod Safari), ananasjuice og appelsinjuice - den var SÅ god!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11


Sist redigert av Musemus : 24-07-22 kl 09:17.
Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 21:17   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Jeg er dårlig på/med drinker. De gode glir for fort ned og de jeg ikke liker er det alt for mange av. Sånn litt fleipete sagt. Navn på drinker kan jeg ikke. Men jeg har av og til laget meg en drink med gin, frosne bringebær, litt presset sitron, eplesaft og isbiter. Det har jeg pleid å like.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 22:02   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg har litt angst for sprit så jeg drikker helst ikke drinker, men hvis jeg får en strawberry daiquiri laget på friske jordbær kan jeg fort fristes. Den aller beste drinken jeg har fått noen gang vet jeg derimot ikke hva heter og heller ikke hva alle ingrediensene var, men den inneholdt i alle fall limoncello og prosecco. Vet og det var sprit av noe slag i den. Kanskje noen her vet hvilken drink det kunne ha vært?

Kanskje Limoncello spritz. Kjempegodt. Bruker ca denne oppskriften https://www.aperitif.no/drinker/drin...spritz,2208377

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 22:03   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Margarita, både standard og jordbærtypen. Jeg er svak for Tequila.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 23:25   #33
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Mojito. Og GT med enten hjemmelaget tranebærsirup eller med granateplekjerner i.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 10:29   #34
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Takk for mange gode tips. Vi hadde noen venner på besøk i går, og vi lagde små kort med bilde av drinken og oppskrift. På den måten kunne alle se hva som fristet og lage selv. Vi kjøpte inn Tequila, Rom, Contreau og Prosecco, samt andre ingredienser til:

- Jordbærmargarita
- Luksus Mojito
- Honey Ginger Margarita
- Hugo
- Aperol Spritz
- Bowle Margarita

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 10:43   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Takk for mange gode tips. Vi hadde noen venner på besøk i går, og vi lagde små kort med bilde av drinken og oppskrift. På den måten kunne alle se hva som fristet og lage selv. Vi kjøpte inn Tequila, Rom, Contreau og Prosecco, samt andre ingredienser til:

- Jordbærmargarita
- Luksus Mojito
- Honey Ginger Margarita
- Hugo
- Aperol Spritz
- Bowle Margarita

Hva er i Hugo?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 11:00   #36
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hva er i Hugo?

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/hugo-cocktail

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 12:17   #37
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/hugo-cocktail

Gin er ikke et must. Jeg tror det er minst like vanlig med bare prosecco.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 14:38   #38
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Gin er ikke et must. Jeg tror det er minst like vanlig med bare prosecco.

Jeg stusset faktisk litt på det med gin. Jeg har alltid bare fått den servert og syntes ikke den virket sterk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 16:27   #39
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

En klassisk Gin Tonic er noe av det beste jeg vet, og en skikkelig god mojito.

Alperol spritz skjønner jeg ikke.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 21:34   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din favorittdrink/-cocktail?

Ikke en drink, men den kan nok sprites opp. Denne var forfriskende god.

https://www.mack.no/produkter/mack-c...sken-bringbaer

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no