Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-22, 08:51   #121
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

haha - jeg fikk og bestilt i går - søndag 7. mai. står på venteliste til seremoni 12.30 - men så kom jeg på at jeg skulle sjekke kurstilbudet på andre deler av byen. - og der var det sannelig meg ledig kurs som hadde seremoni 6. mai klokka 12.30 - Seremonien er på samme sted som resten av trondheimskursene. SÅre fornøyd med det.

Jeg står fortsatt på venteliste til søndag den 7 - og klarer ikke bestemme meg om det er best å ha seremoni på lørdag eller søndag. Tanken med lørdag er for de som kommer tilreisende (ja, om de kommer da)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-22, 08:57   #122
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

haha - jeg fikk og bestilt i går - søndag 7. mai. står på venteliste til seremoni 12.30 - men så kom jeg på at jeg skulle sjekke kurstilbudet på andre deler av byen. - og der var det sannelig meg ledig kurs som hadde seremoni 6. mai klokka 12.30 - Seremonien er på samme sted som resten av trondheimskursene. SÅre fornøyd med det.

Jeg står fortsatt på venteliste til søndag den 7 - og klarer ikke bestemme meg om det er best å ha seremoni på lørdag eller søndag. Tanken med lørdag er for de som kommer tilreisende (ja, om de kommer da)

Jeg har nå prøvd begge deler, og største fordelen med å ha det neste dag er bedre tid på festdagen (selv om vi riktignok hadde god tid, siden de bare fikk plass på seremoni kl 10, og selskapet ikke kunne være før kl 17 pga åpningstidene til restauranten, men erfaring fra andre konfirmasjoner).

Største fordelen med å ha det samme dag er å slippe å pynte seg og kle seg i bunad (med litt krøllete skjorte med saus på ermet ) neste dag. Selv om det har sin sjarm det også, og har blitt en egen liten greie i svigerinnefamiliens konfirmasjoner.

Da vi hadde selskap og seremoni på ulike dager var det kun mannen og jeg som fikk komme på seremonien, pga koronarestriskjoner. Så da satt resten av selskapet i joggisen der hvor de måtte befinne seg, og så det hele på skjerm.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-22, 08:59   #123
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi fikk plass nå.

Til tross for trøbbelet, kirken er uaktuelt for lin konfirmant. Bare det at humanistisk konfirmasjon har et tredje valg for kjønn viser oss at dette absolutt er det riktige. Kirken har ingen plass til min ungdom.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-22, 08:59   #124
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

"Glad" min gikk for kirken med vennene sine. Håper dere andre får bestilt i dag, skal jo ikke være slik.

Det virker håpløst komplisert ja. Derfor er jeg som er førstegangs glad min ser ut til å velge kirken og derved en langt enklere prosess for meg å få meldt ham på

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-22, 09:48   #125
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Djises. Stod i kø og fikk reservert til ønsket dato i går, men ikke bekreftet det før alt klikket. Nå er det feil helg og kun kl. 15.00. Jeg er fristet til å droppe kurs og seremoni og gå for rett og slett fest og samling med familien i stedet...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-22, 11:22   #126
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er det en seremoni og den er på lørdag. Folk flest velger kirka så det er vanligvis god plass. Alle gjestene får nok være med på seremonien også.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-22, 11:23   #127
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Puh, da fikk jeg byttet til riktig lørdag og skapelig tidspunkt for konfirmasjonen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 18:52   #128
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Nytt spørsmål: hvor lenge varer et konfirmasjonsselskap?
Har en restaurant som konfirmanten er glad i - der har vi 3 timer. Er det nok?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 19:02   #129
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Hos oss varte selskapet i nesten 4 timer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 19:31   #130
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Skal vi se, vi var i seremoni 13 og var vel på klass til fest ca 1530 og dro derfra sikkert etter 19.det var hjemme hos svigerfar da, og maten ble hentet på veien så det var ikke servert med en gang vi kom men det varte noen timer ja. Mat, pause og kaker. Etter det brøt selskapet gradvis opp.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 20:44   #131
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hos oss varte selskapet i nesten 4 timer.

Det er det jeg tror det gjorde hos oss sist og - men da hadde vi ikke tidskrav - så jeg fulgte ikke med.

Kan vel være vi må lete videre, men har i alle fall en plass i bakhånd nå da. (Det er en helt vanlig restaurant som er veeeeldig low key (Una), så jeg får ikke dårlig samvittighet for at jeg har en restaurant reservert selv om jeg kanskje må lete videre) Mannen har en flott kantine på jobben - men kantina er gigantisk, så da er det jo noe med det og....å føle vi har konfirmasjonen i en gymsal, liksom?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 22:30   #132
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Etter nesten 6 timer fikk jeg endelig registrert han. Fikk ikke tidspunktet vi ønsket, men andrevalget. Fikk ikke satt oss på venteliste heller.

Da har vi fått ønsket tid for sermoni. Ikke ønsket tid for kurs, men det er helt greit.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 22:42   #133
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det er det jeg tror det gjorde hos oss sist og - men da hadde vi ikke tidskrav - så jeg fulgte ikke med.

Kan vel være vi må lete videre, men har i alle fall en plass i bakhånd nå da. (Det er en helt vanlig restaurant som er veeeeldig low key (Una), så jeg får ikke dårlig samvittighet for at jeg har en restaurant reservert selv om jeg kanskje må lete videre) Mannen har en flott kantine på jobben - men kantina er gigantisk, så da er det jo noe med det og....å føle vi har konfirmasjonen i en gymsal, liksom?

Vi hadde på Rockheim denne gangen, det var fint. Var ikke mulig tidligere enn kl 17, pga museets og restaurantens åpningstid (hadde det i restauranten, de har et par lokaler til, mulig man kan starte tidligere der). Men vi inviterte til kl 16, med velkomstdrinker i ankomsthallen og en time i museet først, for dem som hadde lyst. Det hadde de fleste, noen få kom direkte til middagen kl 17. Så pyntet jeg bordene, satte ut bordkort o.l. mens gjestene var på museumsrunde. Det fungerte fint, gjestene og konfirmantene var veldig fornøyde og maten var skikkelig god (bestilte selskapsbuffeten som heter "junk & funk").

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 23:02   #134
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hos oss varte selskapet i nesten 4 timer.

Vårt også, sånn ca.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-22, 23:18   #135
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

3-4 timer er varigheten på de konfirmasjonene vi har vært i. Jeg ville nok valgt et sted uten tidskrav selv om tre timer ikke er spesielt kort. Jeg tenker at det ikke gjør noe å ha et mindre selskap i en stor kantine. Og hvis dere har yngre barn blant gjestene kan jo det kanskje være en fordel, da kan dere sette opp et bord med tegnesaker, litt leker eller annet på noen bord et stykke fra selskapet så kan de minste gjestene underholde seg selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 22:39   #136
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Sånn, da er den delen unnagjort, guttungen er påmeldt til konfirmasjon.

Så får vi tilbakemelding på hvilken gruppe han kommer i (ønsket å være medhjelper, gruppen som er med på lys våken og tidsreisen, opplegg for 6. klasse, men de må bli nok som vil det for at det skal bli en sånn gruppe), og hvilket tidspunkt han trekkes til, etterhvert. Påmeldigsfristen er 23.6, men åpnet i går, så det var like greit å bare gjøre det. Så er det gjort og ikke glemt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-22, 22:56   #137
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vi hadde på Rockheim denne gangen, det var fint. Var ikke mulig tidligere enn kl 17, pga museets og restaurantens åpningstid (hadde det i restauranten, de har et par lokaler til, mulig man kan starte tidligere der). Men vi inviterte til kl 16, med velkomstdrinker i ankomsthallen og en time i museet først, for dem som hadde lyst. Det hadde de fleste, noen få kom direkte til middagen kl 17. Så pyntet jeg bordene, satte ut bordkort o.l. mens gjestene var på museumsrunde. Det fungerte fint, gjestene og konfirmantene var veldig fornøyde og maten var skikkelig god (bestilte selskapsbuffeten som heter "junk & funk").

Hm, Rockheim var ikke dumt. Men der er det kanskje reservert allerede?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 09:56   #138
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi planlegger å sende ut invitasjoner rett etter nyttår, men det er lenge siden sist jeg bestilte sånt. Hvor er det beste stedet? (Kvalitet og pris).

Vi har reservert lokale og catering, men er uenige om type mat. Blir nok en interessant diskusjon fremover.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:09   #139
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi bestilte hos Optimalprint, og var fornøyd med dem. Både levering og kvalitet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 10:34   #140
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg tenker vi bestiller hos Optimalprint. Vi er veldig fornøyde med alt annet vi har bestilt derfra i alle fall. Alle er informert om konfirmasjonsdatoen allerede så invitasjonene er bare en formalitet. Eldstemann vil ha kinesisk mat i konfirmasjonen (vi skal bestille fra en lokal restaurant vi liker veldig godt). Hans eldste kusine valgte det da hun konfirmerte seg for ti år siden og det var meget vellykket så jeg tror det blir bra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no