Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dødsstraff

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-23, 11:06   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg misforsto innlegget ditt 180°. Beklager. Dvs, jeg er glad jeg misforsto og takk for at du forklarer.

Jeg ser nå at det ikke var så rart, jeg kunne jo ment de som ble myrdet av de som får dødsstraff.

Jeg er også, selvfølgelig, veldig mot dødsstraff. Det er helt kvalmt. Og jeg tenker med gru på at en som garantert hadde vært død for lenge siden, dersom vi hadde praktisert det, er Viggo Kristiansen.

USA later også som om deres dødsstraff er human, men sannheten er at de gjennomfører en medisinsk prosedyre med folk som ikke har den kompetansen i det hele tatt. Det finnes utallige eksempler på forsøk som har gått galt, de har gjenopplivet folk for å gjennomføre dødsstraffen senere. De klarer ikke treffe blodårer, de har gift som ikke funker osv. Både henging og halshugging ville i realiteten vært mer human for den som skal myrdes enn det de driver med nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 11:07   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jeg tenker at giljotinen jo må være riktig så human, når man først skal drive med organiserte drap? God dose beroligende og så ett rent kutt? Men det er klart, det SER jo ille ut. Kan ikke la det vises, hvor fælt det er det man driver med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 11:52   #23
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at giljotinen jo må være riktig så human, når man først skal drive med organiserte drap? God dose beroligende og så ett rent kutt? Men det er klart, det SER jo ille ut. Kan ikke la det vises, hvor fælt det er det man driver med.

Jeg skulle jo ønske at når de først skal være barbarer så kunne de gjøre det mest mulig humant, som var årsaken til mitt innledende spørsmål - er der virkelig så vanskelig å ta livet av noen uten at den som dør går gjennom et helvete?

Men jeg begriper jo ikke at man har dødsstraff i utgangspunktet. Særlig ikke i et land med så lav rettssikkerhet og så skeiv fordeling mht hvem som får dødsdom og hvem som ikke får det. Hjelpes, i Norge har vi jo nok av eksempler på uskyldig dømte også. Man kan i det minste kompensere litt når de «bare» sitter i fengsle i årevis. Har man tatt livet av dem -not så much.

Dødsstraff er grotesk. «Det er galt å drepe. Så derfor dreper vi deg». Sjempelogisk.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 11:54   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Det skjedde jo under landssvikoppgjøret etter andre verdenskrig, at noen ble dømt til døden og henrettet på feil grunnlag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 12:08   #25
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.


Dødsstraff er grotesk. «Det er galt å drepe. Så derfor dreper vi deg». Sjempelogisk.

Jeg har også veldig store problemer med å følge logikken til dem som både er mot all form for abort, men for dødsstraff. Hva skjedde med livets ukrenkelighet, lizm?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 12:20   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg har også veldig store problemer med å følge logikken til dem som både er mot all form for abort, men for dødsstraff. Hva skjedde med livets ukrenkelighet, lizm?

Og det er ofte de samme personene.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 12:31   #27
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg har også veldig store problemer med å følge logikken til dem som både er mot all form for abort, men for dødsstraff. Hva skjedde med livets ukrenkelighet, lizm?

Ja hva er det liksom. Men der er jo stort sett folk som begrunner ting med religion. Himmel og helvete og alt det der. De samme idiotene som sier at man må føde barnet og at alt liv er hellig, er samme som gir f i barnet når det er født mht rettigheter til helsetjenester og alt annet. Barnet før uten tilgang på helsetjenester og medisin? Ja det var jo synd.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 12:33   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg har også veldig store problemer med å følge logikken til dem som både er mot all form for abort, men for dødsstraff. Hva skjedde med livets ukrenkelighet, lizm?

Ja, det har jeg også tenkt på. (Ofte kristne) amerikanere som er mot abort og aktiv dødshjelp, men for dødsstraff - der skjønner jeg bare ikke greia.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 14:36   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det skjedde jo under landssvikoppgjøret etter andre verdenskrig, at noen ble dømt til døden og henrettet på feil grunnlag.

Ja, det er et svart kapittel i norsk historie, det der!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 15:36   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at giljotinen jo må være riktig så human, når man først skal drive med organiserte drap? God dose beroligende og så ett rent kutt?

Giljotinen ble vel nettopp laget ut fra et ønske om å gjøre henrettelsene mer humane.

«My machine will take off a head in a twinkling and the victim will feel nothing but a refreshing coolness. We cannot make too much haste, gentlemen, to allow the nation to enjoy this advantage.»*(Joseph-Ignace Guillotin, Statement to the French Assembly, 1789, ifølge Wikiquote)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 22:53   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Jepp. Men ingen estetisk højdare, må man vel kunne medgå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 22:54   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Refreshing coolness, til og med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 23:03   #33
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Om jeg fikk velge måte å dø på ville jeg nok valgt giljotinen eller helst boltepistol.
Raskt og effektiv og lite sannsynlighet for teknisk svik.
Tanken på dødsstraff er så fjern at jeg strever med konseptet. Tanken på at velfungerende industriland, demokratier med fungerende befolkning og utdanning gjennomfører slikt er egentlig ikke mulig å ta inn over seg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-23, 23:17   #34
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

(...) Tanken på at velfungerende industriland, demokratier med fungerende befolkning og utdanning gjennomfører slikt er egentlig ikke mulig å ta inn over seg.

Og dette er en av flere grunner til at jeg nekter å gå med på at USA er velfungerende, demokratisk og har en fungerende befolkning. Det er ikke spesielt velfungerende demokratisk å tegne inn stemmekretser slik at de fattigste skal få det vanskligst med å stemme. Det er ikke spesielt velfungerende å drive og myrde folk på tvilsomt grunnlag, særlig når rettsvesenet er såpass dårlig som det er. Måten stemmetellingen foregår er ikke velfungerende. Bare for å ta det som poppa først opp i hjernen. For all del, USA er fortsatt bedre enn veldig mange andre land, men det kan ikke være en mal eller ledestjerne slik det holder på nå. For ikke å nevne løgnene før Irakkrigen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 12:44   #35
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg har også veldig store problemer med å følge logikken til dem som både er mot all form for abort, men for dødsstraff. Hva skjedde med livets ukrenkelighet, lizm?

Det vel ikke så vanskelig å forstå. Det ufødte liv har ikke gjort noe galt. Den som skal straffes med døden har gjort noe galt (ofte tatt et annet menneskes liv).

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og dette er en av flere grunner til at jeg nekter å gå med på at USA er velfungerende, demokratisk og har en fungerende befolkning.

Jeg tror det er veldig lett å glemme at USA er et ganske stort land som arealmessig er på størrelse med Europa. Litt mer enn halvparten av statene har dødsstraff. Det betyr at den andre halvparten ikke har det.

Men, ja, USA er på tur nedover en ganske mørk spiral, og det er ganske skremmende å tenke på at USA gjennom Nato er vår absolutt nærmeste allierte.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:25   #36
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg skulle jo ønske at når de først skal være barbarer så kunne de gjøre det mest mulig humant, som var årsaken til mitt innledende spørsmål - er der virkelig så vanskelig å ta livet av noen uten at den som dør går gjennom et helvete?

Men jeg begriper jo ikke at man har dødsstraff i utgangspunktet. Særlig ikke i et land med så lav rettssikkerhet og så skeiv fordeling mht hvem som får dødsdom og hvem som ikke får det. Hjelpes, i Norge har vi jo nok av eksempler på uskyldig dømte også. Man kan i det minste kompensere litt når de «bare» sitter i fengsle i årevis. Har man tatt livet av dem -not så much.

Dødsstraff er grotesk. «Det er galt å drepe. Så derfor dreper vi deg». Sjempelogisk.

Jeg skulle klart å ta livet av noen uten at de merket det. Jeg er sykepleier. Vi har masse medikamenter som fungerer sånn.

Men er det ikke litt todelt? Man vil de skal lide «litt» og ingen vil selge dem de humane medisinene.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:33   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

(...)
Jeg tror det er veldig lett å glemme at USA er et ganske stort land som arealmessig er på størrelse med Europa. Litt mer enn halvparten av statene har dødsstraff. Det betyr at den andre halvparten ikke har det.

Men, ja, USA er på tur nedover en ganske mørk spiral, og det er ganske skremmende å tenke på at USA gjennom Nato er vår absolutt nærmeste allierte.

Som du siterte meg på, er det med dødsstraff kun EN av FLERE grunner til at jeg konkluderer som jeg gjør. Et par andre grunner er valgsystemet, måten innbyggere kan fratas stemmeretten, organiseringen av politiet, våpenfanatismen og rettssystemet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:34   #38
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg skulle klart å ta livet av noen uten at de merket det. Jeg er sykepleier. Vi har masse medikamenter som fungerer sånn.

Men er det ikke litt todelt? Man vil de skal lide «litt» og ingen vil selge dem de humane medisinene.

Ja, det var jo det jeg tenkte. At det er mulig i praksis og ikke bare i teorien. Jeg tror forøvrig ikke det er todelt og man vil de skal lide. Jeg troende er sånn som Polyanna sier og at Pharma ikke vil bidra til å gjennomføre dødsstraff. Og at de derfor sliter med å få produsert giften, og at ingen vil selge dem andre ting heller som bidrar til å gjennomføre dødsstraff. Uten at jeg har satt meg nøye inn i det da.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:44   #39
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det vel ikke så vanskelig å forstå. Det ufødte liv har ikke gjort noe galt. Den som skal straffes med døden har gjort noe galt (ofte tatt et annet menneskes liv).

Du var sikkert ironisk, men poenget mitt var altså den logiske bristen i at man hevder at livet er ukrenkelig i en sammenheng og så knytter betingelser til det i en annen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 17:22   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg troende er sånn som Polyanna sier og at Pharma ikke vil bidra til å gjennomføre dødsstraff. Og at de derfor sliter med å få produsert giften, og at ingen vil selge dem andre ting heller som bidrar til å gjennomføre dødsstraff. Uten at jeg har satt meg nøye inn i det da.

Du trenger ikke bare tro det, det står jo i artikkelen som er lenket til.

Sitat:

Bakgrunnen for endringen er at det er blitt vanskelig å få tak i stoffet som brukes i henrettelser ved dødelig giftinnsprøytning.

Henrettelsesmetoden skal bli tatt i bruk når de ikke klarer å skaffe giften som trengs.

Flere legemiddelselskaper vil ikke bli assosiert med henrettelser. En dødsdømt i Idaho har fått henrettelsen utsatt flere ganger på grunn av mangel på gift.

Min utheving.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no