Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-19, 13:38   #221
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det syns jeg er litt rart faktisk. Det er jo endel som syns det er problematisk å være på steder med alkoholservering, fordi de har folk i familien som ikke har et normalt forhold til alkohol. Jeg har ikke problemer med det nå, men jeg hadde det jo i mange mange år om jeg skulle i selskap sammen med min far. (Overhodet ikke ellers...)

Ja, det er jeg klar over, og jeg burde nok nevnt den eventualiteten. Jeg tenkte mer på de settingene jeg stort sett har beveget meg i, og de jeg pleier å være sammen med/inviterer kjenner jeg jo så godt at jeg vet hvilket forhold de har til det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 13:39   #222
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det var en ganske pussig ordning. (Dette tror jeg er veldig forandret, altså).


Jeg husker min morfar, som hadde havnet aldeles ufrivillig i bibelbeltet etter å ha levd herrens glade dager i statene i mange år, og aldri fikk smake alkohol i noen anledninger, resten av sitt liv. For der var det enten/eller: Et skikkelig, kristent menneske, eller et fyllesvin. I bryllupet til min bror gikk han i baren og SÅ på ølen, og fikk servert oppi et glass av min brors svoger, og måte på glad mann! Men han kunne ikke ta med flasken, for det kunne mormor se.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 13:47   #223
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg har valgt å kun ha glutenfri mat i selskapene jeg er vertinne for, nettopp fordi det ellers aldri er et alternativ for meg å kunne forsyne meg for alt som tilbys. Jeg ville helt klart gjort det for konfirmanten også. (uten at jeg på noen måte traumatiseres av å måtte spise deler av en meny. )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 15:12   #224
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Forskjellen er vel mellom å servere noe konfirmantene kan spise/drikke dersom de ønsker det og servere noe de faktisk ikke har lov til å innta. For meg er det ganske stor forskjell på disse.

Vel, i et hus der de voksne ellers kan ta seg et glass god vin til maten, og der også konfirmanten/barna/ungdommene i huset er vant med at dette er greit, ser jeg ikke at dette glasset med vin skulle ha betydning for konfirmantens følelse av å være midtpunkt eller ei på konfirmasjonsdagen. Men jeg har ikke veldig sterke følelser rundt dette, altså, folk må for all del velge det de synes er riktig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 15:37   #225
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Seriøst? Du føler deg SÅ forulempet av denne tråden?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kan heller ikke se hvordan denne tråden kan ha fått noen til å totalt endre egne meninger rundt dette.

Hahaha. Nei, jeg var heller redd for at noen andre har tatt valget om null alkohol pga andres meninger og "regler" heller enn egne valg. Fordi de er redd for "snakk" og reaksjoner i familien eller på stedet de kommer fra. For det virker jo som om vin i konfirmasjon er helt utenkelig for noen. Jeg gjør som jeg vil.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 15:48   #226
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Det er vel omtrent like utenkelig som det å la være er for andre. At noe er utenkelig betyr ikke at man dømmer andres valg eller snakker om det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 16:52   #227
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå høres det jo nesten ut som om du vet hva alle andre serverer i sine konfirmasjoner.
Vi hadde treretters middag, og hvis man kan snakke om at mat "krever" alkohol, så var det nok slik mat vi serverte.

Nei, det var litt dårlig presisert Jeg mente de jeg hadde vært i. Har ikke vært treretters i noen av de - må presisere at det ikke behøver å bety at maten er dårlig, det er bare mat som man like gjerne kan spise uten vin. Det er masse mat som jeg ikke opplever at man må ha vin til. (Indisk synes jeg er best med mango lassi eller øl. Vin til får-i-kål - uten at jeg sier det passer til konfirmasjon - er også noe jeg hadde opplevd som merkelig)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 17:17   #228
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Rødvin til fårikål (i leirgryte med urter) er en tradisjon hos oss. Men ikke i konfirmasjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 17:50   #229
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Rødvin til fårikål (i leirgryte med urter) er en tradisjon hos oss. Men ikke i konfirmasjon.

Hadde vært gøy å høre hvilken vin dere velger? Det er kålen som jeg oppfatter som problematisk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 18:23   #230
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Enig i at rødvin til indisk sjelden fungerer bra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 18:43   #231
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Skulle vi hatt sodd (som ikke er så uvanlig i området her) så ville jeg servert øl til, fordi jeg synes det er det som smaker absolutt best. Men vin hadde jeg ikke engang kommet på å kjøpe inn. Ville hatt alkoholfritt øl og brus i tillegg. Hvis det skulle være alkoholfritt arrangement hadde jeg hatt alkoholfritt øl i tillegg til brus og evt annet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 19:00   #232
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig i at rødvin til indisk sjelden fungerer bra.

Indisk vin fungerer enda sjeldnere bra :sporer av:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 19:10   #233
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Indisk vin fungerer enda sjeldnere bra :sporer av:

Kan bidra med å avbefale Polsk vin. Jeg kjøpte den inn på tross av advarsler fra de lokale - og den var så grusom at jeg helte den i vasken. Det har jeg ikke gjort hverken før eller siden (muligens blitt mer lydhør på tips også )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 20:58   #234
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kan bidra med å avbefale Polsk vin. Jeg kjøpte den inn på tross av advarsler fra de lokale - og den var så grusom at jeg helte den i vasken. Det har jeg ikke gjort hverken før eller siden (muligens blitt mer lydhør på tips også )

Det gjorde jeg med en østeuropeisk vin jeg vant i vinlotteriet på jobben en gang for mange, mange år siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 21:09   #235
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg har mottatt kinesisk rødvin som takk for barnevakt en gang. Hyggelig gest, men den var totalt umulig å drikke.

Til temaet: Jeg aner ikke hva vi kommer til å gjøre, våre barn er 6 og snart 8, så det føles litt fjernt. Jeg tror ikke jeg har vært i konfirmasjon med alkohol, men jeg har vært i ganske få konfirmasjoner. I min egen var det ikke, trolig både fordi det ikke var økonomisk mulig og fordi jeg hadde besteforeldre i indremisjonen. Det var nok at jeg konfirmerte meg humanistisk, liksom. Jeg har ikke noen kvaler mot å servere eller drikke moderate mengder alkohol selv om det er barn tilstede, men hvis konfirmanten selv hadde hatt motforestillinger hadde det ikke kostet meg noe å la være i den settingen, heller. Spør meg igjen om sju år.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-19, 21:31   #236
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og glutenfritt? Og eggefritt? Og nei, som laktoseintolerant kan jeg fortelle deg at melkefri krem på ingen måte smaker i nærheten av vanlig krem. Jeg liker ingen av delene, uten at det hindrer meg i å godta at andre liker det. Både sønnen min og jeg greier oss fint med bare sjokoladekake, men jeg vet at gjestene syns det er litt stusslig,og skal dermed servere rullekake (som verken jeg eller konfirmanten spiser), ostekake (som konformanten ikke spiser), kransekake (som konfirmanten ikke spiser) og en hel del annet han ikke er så glad i. Men SELVSAGT skal jeg servere to kjempegode sjokoladekaker som han elsker, stekt ris, som han elsker, gyoza, som han elsker, og en rekke andre ting han liker. Han syns det er storveis og plages ikke av at det står eggerøre på bordet som et alternativ til dem som heller vil ha det enn kokte egg, eller en kake eller to han ikke er interessert i.


Laktosefritt var bare et eksempel. Poenget var at nei, jeg er ikke enig i premisset om at konfirmanten ikke er i sentrum om vedkommende ikke får ha fullstendig råderett over menyen og kan og vil innta alt som blir servert.

Helt enig med deg! Min niese i høst ønsket seg sushi i sin konfirmasjon, men måtte godta at det ble servert andre ting også. Min datters ønske er karbonader, men det kommer til å være mye annet godt også (og sikkert mye hun ikke spiser, hun liker ikke alt på et normalt koldtbord).

Mange meninger i tråden, typisk FP tråd sånn sett siden den også sporer av litt. Jeg er fremdeles sikker på at jeg kommer til å servere vin i neste års konfirmasjon. Mange av gjestene kommer gående, det blir en lørdag og tapas smaker ekstra godt med vin til.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 14-05-19 kl 21:49.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 08:46   #237
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, det var litt dårlig presisert Jeg mente de jeg hadde vært i. Har ikke vært treretters i noen av de - må presisere at det ikke behøver å bety at maten er dårlig, det er bare mat som man like gjerne kan spise uten vin. Det er masse mat som jeg ikke opplever at man må ha vin til. (Indisk synes jeg er best med mango lassi eller øl. Vin til får-i-kål - uten at jeg sier det passer til konfirmasjon - er også noe jeg hadde opplevd som merkelig)

Helt enig i at indisk ikke gjør vin særlig godt. Da drikker jeg alltid vann og sweet lassi. Til fårikål smaker det godt med øl, men jeg klarer ikke alltid drikke hele ølen. Den klarer jeg bare mens jeg spiser. På samme måte som jeg alltid drikker cola light til taco og pizza, men ikke klarer å drikke det uten mat. Da drikker jeg bare vann om jeg er tørst.

:rabler:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 08:50   #238
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og nei, som laktoseintolerant kan jeg fortelle deg at melkefri krem på ingen måte smaker i nærheten av vanlig krem. Jeg liker ingen av delene, uten at det hindrer meg i å godta at andre liker det.

Men laktosefri krem smaker nøyaktig det samme som krem med laktose så akkurat dette argumentet skjønner jeg ikke (og ja, jeg så at det ikke var poenget ditt, men jeg måtte si det likevel). Det er stor forskjell på laktosefritt og melkefritt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 08:56   #239
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Smaker laktosefri krem likt, altså? For laktosefri melk smaker jo skrekkelig, selv steamet og i kaffen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 08:59   #240
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Ja, jeg synes den smaker likt, men den må piskes mye lenger for å bli stiv da, og klapper fortere sammen. Men absolutt et fullverdig alternativ.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no