Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 10:42   #101
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jules Verne leste jeg også masse av! Og mammas gamle "ungpikebøker", når jeg var på ferie hos mormor - Pams Paradis er vel en av dem jeg husker best der, ...

Pams Paradis husker jeg veldig godt ja, det var en av Gyldendals Gode Pikebøker. Jeg tror jeg husker den boken nesten utenat nå også.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så husker jeg veldig godt en ganske tykk bok med eventyr og bilder av Elsa Beskow. Nå husker jeg selvsagt hverken hva boken eller noen av eventyrene het, det er kanskje aller mest bildene som sitter igjen. Var det ikke bilde av en ung prins på hvit hest på forsiden, mon tro?

Den husker jeg også. Den var fin! Et eventyr var veldig rørende, om en gutt som hadde faren sin i krigen eller noe, og så kom faren hjem inkognito? Husker det bare vagt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:01   #102
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så husker jeg veldig godt en ganske tykk bok med eventyr og bilder av Elsa Beskow. Nå husker jeg selvsagt hverken hva boken eller noen av eventyrene het, det er kanskje aller mest bildene som sitter igjen. Var det ikke bilde av en ung prins på hvit hest på forsiden, mon tro?

Den har jeg - tror den står i bokhylla til gutta.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:04   #103
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

I stigende rekkefølger fra ca 8 år til fjortis:

Alle "Lille huset på prærien"-bøkene
Alle "Anne-Cath Vestly"-bøkene
Katizi
Barnevaktklubben og Sweet Valley High
Sagaen om isfolket

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 11:09   #104
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Den har jeg - tror den står i bokhylla til gutta.

Denne, ikke sant?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 12:44   #105
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Denne, ikke sant?

Der var den, ja! Kanskje jeg skal låne den med meg hjem når vi drar nordover til jul.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 13:05   #106
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Og når jeg ble litt eldre, så leste jeg bøkene om Adrian Mole i filler:

Hvordan kunne jeg glemme disse. Dem likte jeg veldig godt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no