Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-17, 15:25   #141
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og nå vurderer Venstre å gå inn i regjering med FrP. Lurer på hvordan Venstrevelgere har det i dag.

Jeg så det akkurat nå.

Jeg er veldig, veldig fornøyd med valget mitt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 15:26   #142
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og nå vurderer Venstre å gå inn i regjering med FrP. Lurer på hvordan Venstrevelgere har det i dag.

Venstrevelgerne er opptatte av at Venstre skal få gjennomslag for sin politikk. Modellen med samarbeidsavtale har åpenbart ikke fungert godt nok, så da er spørsmålet hvordan man skal få sakene sine på agendaen på en god måte.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 15:39   #143
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og nå vurderer Venstre å gå inn i regjering med FrP. Lurer på hvordan Venstrevelgere har det i dag.

Det kan da umulig komme som en overraskelse for velgerne? V har jo holdt samarbeidet tett med FrP og således holdt regjeringen gående i 4 år. FrP har hatt med seg brungrumset sitt i alle fire årene de. Regner med at alle de borgerlige velgerne er greit klar over at det ikke blir noen endring der.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 15:50   #144
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Abid som innvandrings- og integreringsminister hadde ikke vært så ille det altså.

Det høres veldig bra ut synes jeg. Han er en hyggelig og interessant person og ville sikkert gjøre en strålende jobb med dette.

Jeg synes det er lurt av Venstre å bli med, de får større inflytelse på den måten og Frp får færre statsråder. Krf burde gjøre det samme.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:02   #145
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det kan da umulig komme som en overraskelse for velgerne?

Enig. Man kan selvfølgelig ha mange meninger om det Venstre gjør, men at man skal bli overrasket, kan jeg ikke helt forstå?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:04   #146
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og nå vurderer Venstre å gå inn i regjering med FrP. Lurer på hvordan Venstrevelgere har det i dag.

Takk som spør Har det helt flott.

Mener dere den tabloide artikkeloverskriften i vg.no? Der Venstre sier i artikkelen at de skal møte de andre partiene og diskutere? Og sier det er lite sannsynlig de går i regjering med frp?


Uansett, er mest opptatt av å få gjennomslag for Venstre-politikk, hvis det kan skje på den måten, flott det. Med Venstre og Krf i regjering, blir det jo færre poster på de andre.

Tenker partene skal få snakke sammen jeg, ingen slutninger er dratt, mediene spekulerer og lager click-bait.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:08   #147
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg tror absolutt ikke V i utdannings-, miljø- og integreringsposten hadde vært dårlig for landet, nei, og gir jo FrP MINDRE spillerom, ikke mer?

Men jeg tror ikke det skjer. Det blir nok vippemakt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:16   #148
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg har aldri helt skjønt den greia med at ikke KrF og V gikk inn i regjeringen for fire år siden. For meg er det ikke noen prinsipiell forskjell på å støtte en FrP-regjering og å delta i en.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:23   #149
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har aldri helt skjønt den greia med at ikke KrF og V gikk inn i regjeringen for fire år siden. For meg er det ikke noen prinsipiell forskjell på å støtte en FrP-regjering og å delta i en.

Enig. :venstrevelger: Jeg håper V går inn i regjeringen og tar en post eller to. Kunne godt tenke med V i Næring, jeg. Og såklart integrering.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:33   #150
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Enig. :venstrevelger: Jeg håper V går inn i regjeringen og tar en post eller to. Kunne godt tenke med V i Næring, jeg. Og såklart integrering.

Hvis Venstre først skal gå inn, håper jeg de stiller som ultimatum at de får ansvar for innvandring og integrering hvis det fortsetter som egen statsrådspost. Da kan det jo komme noe godt ut av dette. Egentlig klima og miljø også, men da må de ha næring i tillegg for å få gjort noe som helst. Og samferdsel. Og finans. Og arbeid og sosial. Trenger egentlig H og FrP noe annet enn statsministeren og utenriksministeren?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:40   #151
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og nå vurderer Venstre å gå inn i regjering med FrP. Lurer på hvordan Venstrevelgere har det i dag.

Jeg har det helt fint! Så lenge Venstre får gjennomslag for mer av sin politikk og FRP ikke får igjennom mer enn de har fått i denne perioden, kan jeg leve fint med det. Ja, og så håper jeg av hele mitt hjerte at en mer kompetent person enn Listhaug (skulle ikke være vanskelig å finne i det hele tatt...) får det utrolig viktige stillingen som innvandrer- og integreringsminister. Aller helst vil jeg at den ministerposten går til Venstre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:41   #152
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har aldri helt skjønt den greia med at ikke KrF og V gikk inn i regjeringen for fire år siden. For meg er det ikke noen prinsipiell forskjell på å støtte en FrP-regjering og å delta i en.

Det er sant - og jeg er enig i at en firepartiregjering vil være et bedre alternativ til FrP og et litt for slapt Høyre slik vi har hatt nå. Men jeg anser det for å være temmelig urealistisk at FrP skal gi fra seg feks integreringsministerposten til innvandrings- og flyktningeliberale venstre - kjernevelgerne deres vil jo få helt spader, og de vil få oppslutningsjuling.
Men bring it on - det kan jo hende de får det til å funke.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:43   #153
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvis Venstre først skal gå inn, håper jeg de stiller som ultimatum at de får ansvar for innvandring og integrering hvis det fortsetter som egen statsrådspost. Da kan det jo komme noe godt ut av dette. Egentlig klima og miljø også, men da må de ha næring i tillegg for å få gjort noe som helst. Og samferdsel. Og finans. Og arbeid og sosial. Trenger egentlig H og FrP noe annet enn statsministeren og utenriksministeren?



FrP kan stengt tatt få beholde Samferdsel.

Men fra spøk til revolver, skal Venstre inn i regjering vil jeg heller ha dem i Næring enn i Klima, eventuelt i Olje- og energi, for miljøet kommer de til å bry seg om uansett. Og da er det bedre å sitte i maktdepartementer. Og Raja som integreringsminister kunne vært stas.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:45   #154
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg tror og håper at FrP skjønner at de uansett må gi fra seg den posten. Og tenker også at de kommer til å få en viktigere post i stedet, som de forhåpentligvis gjør mindre skade i. FrP har på et vis mindre forhandlingsposisjon nå enn før, for sentrumspartiene har ikke lovet å holde dem i live.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:47   #155
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg tror ikke vil skal undervurdere symboleffekten Listhaug har som integreringsminister for kjernevelgerne til FrP. Hun er jo den store heltinnen og landsfrelserinnen for den bruneste fraksjonen i FrP. Har dere sett FB-gruppa Vi som vil ha Sylvi Listhaug som Statsminister i nasjonen Norge? Eller Vi som støtter Sylvi Listhaug? Og Støtt sylvi Listhaug og bekjemp JIHAD!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:49   #156
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror og håper at FrP skjønner at de uansett må gi fra seg den posten. Og tenker også at de kommer til å få en viktigere post i stedet, som de forhåpentligvis gjør mindre skade i. FrP har på et vis mindre forhandlingsposisjon nå enn før, for sentrumspartiene har ikke lovet å holde dem i live.

Ulempen er jo at mens Høyre har mistet mandater, så har FrP beholdt. De gjorde et godt valg og er sikkert ikke veldig interessert i å avgi makt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:51   #157
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Hvorfor skulle FrP gi fra seg den posten? Det kommer de aldri til å gjøre. Det er jo i den posten de fører FrP-politikk og har fripass til å oppføre seg som bøller. Alle de andre ministerne til FrP har jo sivilisert seg. Til og med Sandberg fikk de til slutt til å sitte relativt stille i båten. Listhaug er den som holder velgerne varme, ingen tvil om det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 16:56   #158
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Listhaug er jo, sett bort fra...ja, dere vet, ganske mye, en flink politiker hvis man tenker på det med å fronte en sak, få "folket" med seg, være tydelig, bruke sosiale medier for alt det er verdt etc, så egentlig kunne hun sikkert gjort en god jobb i en annen ministerpost (noen av dem jo nødvendigvis gå til Frp). Problemet er jo at hun har fått ansvaret for det området som er det største minefeltet i Norge i dag, og for et område som har med mennesker å gjøre, med sårbare mennesker. Listhaug må få ansvar for et område der hun har minst mulig kontakt med mennesker, i grunn. Lar det seg gjøre?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 17:01   #159
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

FrP kan gjerne få beholde finans og fiskeri. Der er embetsverket så sterkt, og lovene så begrensende, at de som går inn i de lukkede rommene ikke sees igjen de neste fire åra. Siv Jensen har jo skygget banen totalt, og selv om Sandberg gjør sitt beste for å rive ned kystfisket så har vel Stortinget klart å stagge de verste konsekvensene?

Nå har KrF og Venstre allerede solgt sjela si, så nå kan de like godt prøve å få virkelig innflytelse. KrF pleier å gjøre en grei jobb i Utdanning, jmf Lilletun. Venstre i Næring ender neppe opp med å gjøre noen stor forskjell, men for all del. Likestilling- og integrering kan de like gjerne legge ned, det hadde gjort mindre skade enn å la FrP fortsette og røre rundt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 17:01   #160
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Listhaug er jo, sett bort fra...ja, dere vet, ganske mye, en flink politiker hvis man tenker på det med å fronte en sak, få "folket" med seg, være tydelig, bruke sosiale medier for alt det er verdt etc, så egentlig kunne hun sikkert gjort en god jobb i en annen ministerpost (noen av dem jo nødvendigvis gå til Frp). Problemet er jo at hun har fått ansvaret for det området som er det største minefeltet i Norge i dag, og for et område som har med mennesker å gjøre, med sårbare mennesker. Listhaug må få ansvar for et område der hun har minst mulig kontakt med mennesker, i grunn. Lar det seg gjøre?

Jeg har fulgt med på Listhaug siden hun var eldrebyråd i Oslo (da jobbet jeg først direkte og så indirekte i etaten)- og jeg synes virkelig IKKE hun var eller er en flink politiker. Hun tar ikke ansvar - når noe gikk galt den gangen, var hun rask til å sparke både ansvar og bebreidelser nedover. Jeg synes ikke hun har blitt så veldig mye bedre.
hun var ikke akkurat høyt vurdert i Landbruksdepartementet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no