Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-10, 16:36   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Vi har konfirmant i vår og . (Er vi så gamle liksom...).

Nå sitter vi med invitasjonene. Den store flinke jenta vår har laget invitasjonene helt selv, og riktig så fine ble de. Men så kommer det til innholdet da- hva skriver vi? Nesten alle som kommer er tilreisende fra flere steder i landet, og de blir invitert til hele greia - selve konfimasjonen og middag med kaker etterpå.

Er det vanlig at konfirmanten inviterer selv, eller er det foreldrene som inviterer? Eller konfirmanten med foreldre?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 16:45   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Jentungen lagde invitasjonene selv og hun skreiv som det var hun som inviterte. Hun har fått et par invitasjoner og på den ene står det som om det er konfirmanten som inviterer og på den andre som om konfirmanten og foreldrene inviterer.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 17:01   #3
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

VI har også konfirmant i år. Invitasjonene er sendt ut, og det var vi som foreldre som inviterer. Vi feirer vår eldste, og det er vi som betaler gildet. Ikke for at det siste betyr noe. Men det er vanlig, fra gammelt av, at det er foreldre som inviterer. Om det gjøres annerledes i dag, ja det vet jeg ikke. Men ellers så tenker jeg at folk for gjøre det de føler for selv. Hvis dere synes at jenta deres skal invitere, ja så gjør dere det.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 17:05   #4
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Vår invitasjon:


Vi har den glede å invitere deg/dere til


*** konfirmasjon.



Søndag ***2010


kl.***i


**** kirke.



Festen holdes hjemme hos oss,


****


kl.***.



Velkommen!



S.U. innen 31.mars på ******

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 17:53   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

I de invitasjonene vi har fått er det foreldrene som inviterer. Men jeg hadde ikke reagert om jeg fikk en invitasjon hvor konfirmanten inviterte.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 18:01   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Synes denne var litt søt jeg:

Sitat:


INVITASJON KONFIRMASJON:

Kjære_______
Jeg syntes nå mine føtter har en verdig størrelse
til å tre inn i de voksnes rekker,
så det vil jeg gjøre ved å la meg konfirmere.
Søndag den ...... 20.. kl. ... i .....kirke/sted, (adr.)
Det ville glede meg å se dere/deg til fest hjemme hos meg
Adr........................ kl. ................
Dere/du må gjerne gi beskjed snarest mulig og senest (dato) .......... 20..
Kjærlig hilsen ...................

Sakset fra http://www.norbo.no/invitasjon.htm

I utgangspunktet synes jeg at det er foreldrene som inviterer, men jeg hadde ikke reagert nevneverdig om det var konfirmanten som inviterte.

Jeg vet at min eldste hadde fått fnatt om jeg hadde spurt han om å sende ut en slik invitasjon, men det er jo en helt annen sak

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 19:16   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Den innbydelsen vi har fått i år var fra konfirmant og foreldre. Men den var ganske uformelt utformet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 19:20   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Jeg lagde til min bror i går. Og jeg skrev "vi" uten noen underskift. Så hvem det er fra er kansje litt vagt. mer fra både mamma, pappaen og komfirmanten selv. Både jeg og mamma følte det ble feil med navnene til henne og pappaen ved siden av hverandre når de ikke har vert sammen på 11år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:33   #9
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Vi brukte også slike ferdigtrykte invitasjoner der det bare var å fylle ut tid og sted og så signerte konfirmanten - enkelt og greit selv om de ikke ble de mest "personlige" kanskje?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:51   #10
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Til min nieses konfirmasjon er det navnet hennes som står i bunnen.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:40   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - spørsmål om innbydelser

Hos oss var det konfirmanten som inviterte. Vi syntes det var mest naturlig, men jeg har ingen problemer med at foreldrene inviterer.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no