Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger alt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 23:06   #1
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Trenger alt

Har ei søster som bare sier hun "trenger alt" for hun har så dårlig råd. I fjor kjøpte jeg oppvaskkost, klut, shampo, zalo, dopapir, håndsåpe osv og pakket pent inn. Skal jeg ta en reprise eller er det annen standardutrustning jeg kan kjøpe?

Folslag??

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 23:10   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger alt

Håndklær, shampo, kremer og denslags er kanskje litt mer spennende å få som gave?
Eller en pakke med god te/kaffe og diverse litt spennende matvarer, lys og servietter?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:16   #3
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger alt

Jeg tror jeg ville tatt en reprise. Jeg ville lagd en sånn stor kurv, der du kan legge oppi all slags ting, såpe, servietter, kremer, lys, kaffe/te, ei bok, tørrvarer, frukt osv.. Pynt kurven med julepynt og bånd. Dette har falt i smak hos min far og kone flere ganger. Da har jeg fylt med røyk og cognac til pappa, og servietter, lys osv til kona, og et fenalår, frukt og andre forbruksvarer.

Dette skal jeg gjøre i år også, om jeg ikke rekker å lage fotobok.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:26   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger alt

Hvis forbruksvarer er et kjærkomment bidrag, så synes jeg det er en veldig god ide. Jeg liker Maxis forslag om te, kaffe, kremer og såpe godt. Og finner du noen rimelige litt mer personlige ting, for eksempel et kult smykke eller stilige strømper, så er det fint å lure i noe av det også. Men det kommer selvsagt an på hvor mye du kjøper for.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:29   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger alt

Dette må jo være finfine gaver til folk som "har alt" også. Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg fikk en kurv med div. oppi, i stedet for en lysestake jeg ville puttet inn i et skap.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 10:33   #6
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger alt

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Dette må jo være finfine gaver til folk som "har alt" også. Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg fikk en kurv med div. oppi, i stedet for en lysestake jeg ville puttet inn i et skap.


Har gitt det til både min far og hans kone, samt til mine svigerforeldre, men da med litt andre ting enn det de ellers har i skapene: Vin (ja, det har de jo ellers, da), et par spekepølser, potetflatbrød, rømmebrød, kryddergele, kaffe fra kaffebrenneriet, brente mandler, Ciele-konfekt og sikkert noe mer. Det ble godt mottatt. Så bra at jeg tror vi gjentar suksessen til min far og kona hans, med mindre de ytrer ønske om noe spesielt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 19:18   #7
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Trenger alt

Takk for kjempebra ideer. En tom hjerne trenger av og til litt påfyll. Jeg iler til Europris

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 19:24   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger alt

Hvis de har dårlig råd så er det en koselig ting både å gi og få hvis man pakker inn litt god mat. Gjerne litt julete, hvis du vet at det faller i smak. Julepålegg, nøtter, en marsipangris, en god kaffe. Du kan legge oppi en god olivenolje, et glass med pesto, gode tørrvarer, f.eks. pasta. Julebrus, juleøl eller en flaske vin er vel også kanskje luksus hun ikke alltid unner seg.

I fjor ga jeg en sånn eske til svigerinnen min. Hun liker å leve økologisk, så hun fikk masse økologiske varer i en kurv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 21:51   #9
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger alt

Jeg elsker å få ting jeg kan bruke og ikke stappe bort i en skuff. Er jeg usikker på hva jeg skal kjøpe til venninner, så kjøper jeg alltid noe de har bruk for.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no