Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha det...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-17, 14:56   #41
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Jeg har to jenter, de får valget mellom bunad, eller noe annet akseptabelt/ fornuftig til tilsvarende i sum, eller pengene på sparekonto. Da sier det seg selv hvilke valg vi ville gitt vår imaginære sønn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:09   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Det er interessant fordi det blir en av de få områdene der det blir en åpenbar kjønnsforskjell, når man ellers ikke gjør forskjell. Fordi det er vanligere for kvinner å ha bunad, kvinnebunader er dyrere enn mannsbunader, utvikling gjør at det er mer aktuelt å få bunad til konfirmasjon for jenter enn gutter, osv.

Kanskje bare hoppe i det og si at "her gjør vi forskjell fordi den ene er gutt og den andre jente", og tenke at 20 000 for bunad rett og slett er prisen å betale for å være så heldige å ha fått en datter og ikke bare gutter!, å få bli mormor!! (noe helt annet enn farmor!!!", få lov til å pynte opp barnet i rosa og blonder og stas, få lov til å dele interesser om shopping og sminke og sånn og i det hele taget. I det perspektivet så blir jo 20 000 rene røverkjøpet!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:12   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er interessant fordi det blir en av de få områdene der det blir en åpenbar kjønnsforskjell, når man ellers ikke gjør forskjell. Fordi det er vanligere for kvinner å ha bunad, kvinnebunader er dyrere enn mannsbunader, utvikling gjør at det er mer aktuelt å få bunad til konfirmasjon for jenter enn gutter, osv.

Kanskje bare hoppe i det og si at "her gjør vi forskjell fordi den ene er gutt og den andre jente", og tenke at 20 000 for bunad rett og slett er prisen å betale for å være så heldige å ha fått en datter og ikke bare gutter!, å få bli mormor!! (noe helt annet enn farmor!!!", få lov til å pynte opp barnet i rosa og blonder og stas, få lov til å dele interesser om shopping og sminke og sånn og i det hele taget. I det perspektivet så blir jo 20 000 rene røverkjøpet!!




Du er et modig menneske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:17   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Det virket som om det var så lett og ledig og romslig stemning på forumet i dag, så jeg tok sjansen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:18   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Jeg lo kaffe ut over årsberetningen jeg holder på å skrive da jeg leste innlegget ditt skal jeg si deg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:22   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Det ser ut som om din erfaring med å være jentemamma er noe annerledes enn min.

Jeg ser litt av hva du mener. Samtidig som det kan argumenteres for at jentene blir møtt med en større forventning om at de skal ha et dyrt plagg som mange av dem bare kommer til å bruke 2 ganger i året. Og at det er litt rart at broren skal ha en full sparekonto fordi hans forventede plagg er så mye billigere.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:35   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Og at det er litt rart at broren skal ha en full sparekonto fordi hans forventede plagg er så mye billigere.

Han kommer til gjengjeld å trenge mange fler av dem oppgjennom, så samlet kanskje det blir omtret samme sum. Og jeg vil vel ikke påstå at det er forventet at jenter har bunader, altså. Dette går på hva man har lyst på.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:47   #48
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Hvor mange dresser bruker en mann gjennom livet? Om det ikke er arbeidsantrekket?

Min mann har tre. Den eldste kjøpt til vårt bryllup for tyve år siden.

Og det er jo ikke sånn at om man har en bunad så trenger man ingen andre selskapsklær resten sv livet.

Og forventningen om at jenten skal ha bunad er ganske sterk mange steder.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 15:52   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.379
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Min mann har hatt mange dresser, men han har i mange år også brukt dress på jobb. Nå har f.eks. dresser i en periode hatt smalere ben enn tidligere.

Vi var på et smokingbryllups sist sommer. Der kom det veldig tydelig frem at også smokinger endres av moten. Det var ganske store forskjeller og man kunne se hvilket tiår de kom frem om man var litt kyndig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:03   #50
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Jøss, jeg visste ikke at en herrebunad ikke var like stor stas som en damebunad. Min mann fikk sin i gave av sine foreldre da han ble 25. Han setter større pris på sin bunad enn jeg gjør på min. Han er veldig glad han har bunad og bruker den like ofte som jeg bruker min. Ingen av oss har spart penger på å ha bunad. Dress og kjoler trenger vi uansett, det er ikke SÅ ofte at jeg kan erstatte kjole med bunad. Jeg drar ikke i 40-årslag med stakken på, lissom.

Jeg tror mange jenter også ville valgt bort bunad som gave hvis det var tilsvarende sum på konto som var alternativet. Bunad er en varig gave som det er vanskelig å sette en verdi på. Vi prakker ikke på barna bunad, så hvis de hadde sagt at det ikke var ønskelig ville de fått en annen gave, men ikke til samme verdi i kroner og øre. Det er derfor jeg mener at jeg ville gitt en imaginær sønn muligheten til å cashe ut en bunad på et senere tidspunkt, og ihvertfall ikke gått ut fra at 15-åringen vet hva fremtiden bringer.

Alt dette er gitt at det er vanlig med bunad i familien. Situasjonen er en annen i familier der ingen bruker bunad. Familietradisjoner har en tendens til å gå i arv.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:12   #51
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Jeg syns jo det er verdt en tanke; på hvorfor man mener at en bunad er en såpass mye mer verdig gave enn omtrent alt mulig annet, siden man ikke ønsker å kompensere dem som ikke vil ha det.

Fordi bunad er KULTUR, vel. Og verdien av KULTUR kan ikke prissettes.

(Begge mine får nok tilbud om "bunad eller itteno'", men med opsjon på å få det aktede plagget når de er utvokste, ikke til konfen. Mini har opptil mange bunader hun kan låne hvis hun konfirmerer seg. Så kan hun heller bruke tid på å velge den hun vil ha.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:19   #52
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Jeg syns jo det er verdt en tanke; på hvorfor man mener at en bunad er en såpass mye mer verdig gave enn omtrent alt mulig annet, siden man ikke ønsker å kompensere dem som ikke vil ha det.


Save

Jeg klarer ikke å komme på så mange andre gaver som varer livet ut og kanskje også kan arves til neste generasjon. Eventuelt er arvet allerede. Musikkinstrument eller kunst slår meg som noe jeg kunne gitt på samme måte. Kom gjerne med flere forslag.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:25   #53
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Jeg syns jo det er verdt en tanke; på hvorfor man mener at en bunad er en såpass mye mer verdig gave enn omtrent alt mulig annet, siden man ikke ønsker å kompensere dem som ikke vil ha det.


Save

Jeg er vel også litt her. Har selv bunad og er glad for det, men forundres stadig over hvor "hellig" den er. Egentlig er det jo galskap. Naboen sin er estimert til 40-45000.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:29   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg klarer ikke å komme på så mange andre gaver som varer livet ut og kanskje også kan arves til neste generasjon. Eventuelt er arvet allerede. Musikkinstrument eller kunst slår meg som noe jeg kunne gitt på samme måte. Kom gjerne med flere forslag.

Neida, er enig i det altså. Jeg ville derimot aldri kjøpt kunst til en femtenåring. Og selvsagt er ikke bunad et dårligere tilbud til en sønn. Men det er nå engang sånn at flere jenter velger det. Jeg syns bare det er interessant å se på mekanikken i dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:34   #55
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Jeg ga sønnen min 25000,- i konfirmasjon, og jentene får det samme eller bunad.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:36   #56
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Og jeg tror at for mange jenter så er det valget like mye en forventninger fra familien. Bestemødre som har begynt å kjøpe sølv og syavtsler som er gjort for mange år siden. Og det at i mange familier så bruker alle kvinnene bunader i en del anledninger.

Og jeg synes som sagt at det at ingen forventer at gutten skal ha et så dyrt plagg ikke nødvendigvis skal gi ham masse penger å bruke i tenårene.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:41   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Nei, og jeg har som sagt aldri lansert det som et alternativ heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:50   #58
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Jeg har løst dette problemet - alle mine barn er hankjønn, ingen av dem får tilbud om bunad.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 16:50   #59
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

Nei. Vi to sier vel egentlig det samme. Bare med litt ulike ord.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 17:12   #60
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

En bunad er for meg mye mer enn en gave til 40-50.000. Det er tradisjon, kultur, slektshistorie, kanskje arv fra bestemor. Jeg håper min datter vil ønske seg bunad, om det blir ny eller arv vet jeg ikke enda, men kommer aldri i verden til å gi minstemann tilsvarende verdi i gave om han ikke vil ha bunad. Derimot kommer jeg til å være velvillig til å sponse bunad hvis han ønsker seg det som voksen.

En tilsvarende gave som en bunad til en en mann, det må være noe varig, som kan gå i arv og som symboliserer slekters gang. Lommeur, sølvkniv, et håndlaget møbel? Men ikke noe av dette vil ha samme bruksverdi som en bunad som for mange er det eneste virkelig fine festplagget de trenger.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no