Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Inviterer man faddere som man har liten/ingen kontakt med til konfirmasjon?
Ja, det gjør man 40 53,33%
Nei, det gjør man ikke 28 37,33%
Annet (spesifisér i tråden) 4 5,33%
Brokkoli 3 4,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-16, 10:46   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Dersom det ikke er konflikt som ligger til grunn for manglende kontakt, så hadde jeg invitert.

Poden ser veldig lite til ene fadderene sine, men jeg vet de har ham i tankene. Og så tenker jeg også at det har vært like mye mitt ansvar at det har vært lite kontakt. Da vi valgte dem som faddere var det også min intensjon å holde kontakt, og så har det bare ikke blitt sånn.

Og de blir invitert med sine barn, selv om vi knapt har truffet dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 11:05   #22
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Jeg har vært fadder for ei jeg mistet kontakten med annet enn bursdags- og julegaver samt venner på fb etterhvert. Hun flyttet til far som jeg ikke har kjent noe særlig, og de blir langt unna. Jeg ble ikke invitert, og reagerte ikke på det. Ikke noe uvennskap altså, bare liten grad av kontakt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 07:40   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Vi har mistet kontakt med en av fadderne til størsta (som skal konfirmeres om to år.) Jeg har ingen intensjoner om å invitere henne, siden konfirmanten ikke husker henne noe særlig, og ikke har noe forhold til henne. Da ser jeg rett og slett ikke vitsen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 10:55   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Dette har vært et dilemma hos oss i lang tid.
Vi har av ulike årsaker mistet kontakten med flere av fadderne til ungene, og det har gjort at invitasjonsprossessen vanskelig.
Men nå er invitasjonen til årets konfirmasjon sendt ut og vi landet på å invitere alle.

Konfirmanten har satt opp "ønskeliste" over hvem som skal inviteres, og ønsket at Fars ene niese skulle være en av gjestene. Denne niesen bor langt unna, men vi har god kontakt et par ganger i året.
Far har en niese til, hun bor ikke så langt unna, og vi har ingen kontakt og har ikke hatt det siden hun var helt ung, men det er hun som er fadder.
Inni mitt hodet ville det blitt bare tull(og sikkert enda mer grums og tull) om hun som ikke er fadder blir invitert og ikke den andre.
Derfor er alle nå invitert, og Far mener at tullebukkene kommer til å takke nei, og da har de fått muligheten.
Jeg tror ikke noen kommer til å si nei, og utstyrer meg med boksehansker!
(Jeg gjør ikke det, men sier til meg selv at det er bare for noen timer, det er bare for noen timer). Men dukker det opp noen med 85 kilo hund, kan dere sikkert lese om det i riksavisene ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 10:55   #25
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Vi inviterte faddere som vi ikke har mye kontakt med. Det er ingen annen grunn til det enn at de har flyttet og at tiden er knapp. Storesøster er klar over at de er hennes faddere og jeg synes at det var naturlig å invitere. Det var ikke alle som kom, men hun fikk kort og oppmerksomhet og det var hyggelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 14:06   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Så lenge det ikke er noe "vanskelig" som er årsaken til at man ikke har kontakt, så synes jeg at man inviterer faddere til konfirmasjon, også om man har mistet kontakten. Det er jo toveis, det er ikke bare fadder som skal ta kontakt, tenker jeg. Litt i gråsonen hvis fadder har blitt invitert til bursdager osv oppigjennom og aldri gitt tegn til interesse- men vanligvis ligger det vel på begge parters tidsklemme og alt det der.

Så er det opp til fadderen å ta stilling til om man vil komme eller ikke. For min egen del tenker jeg en fadder bør prøve å få til konfirmasjonen, selv om det er lenge siden man har sett hverandre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 15:23   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Nei, jeg ville invitert de som betyr noe for barnet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 23:36   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når man har svært lite kontakt med faddere

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dersom det ikke er konflikt som ligger til grunn for manglende kontakt, så hadde jeg invitert.

Poden ser veldig lite til ene fadderene sine, men jeg vet de har ham i tankene. Og så tenker jeg også at det har vært like mye mitt ansvar at det har vært lite kontakt. Da vi valgte dem som faddere var det også min intensjon å holde kontakt, og så har det bare ikke blitt sånn.

Og de blir invitert med sine barn, selv om vi knapt har truffet dem.

Nokså likt som her, det. Min yngste sin ene fadder er kusinen til min eks. Vi bodde samme sted før, nå gjør vi ikke det lenger. Det blir et par sms'er i løpet av året, de får julegave, vi sees sjeldent men noe. De kommer til å bli invitert . Vi er liten familie, det er de også, så jeg vet de vil sette pris på det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no