Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-11, 21:07   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Det diskuteres heftig i heimen om hva som er vanlig i konfirmasjoner. Ingen av oss har erfaring, så jeg må inn hit for å sjekke fasit.

1. Hvor mye gir besteforeldre? Jeg tenker i verdi, ikke bare de som gir penger.

2. Hvor mye gir tanter og onkler?

3. Pleier det å serveres vin til middagen?

Er det noen som vil synse litt og dele erfaringer?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:12   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Jeg har svært liten erfarinig med konfirmasjoner - det er bare to (av ørten) som har konfirmert seg de siste årene.

Likevel: besteforeldre? - alt fra 1000 til 5000 vil jeg tro. Noen gir mer, men få gir mindre.
Tanter og onkler - 500 - 1500? Jeg vet ikke helt.

Lillebroren min konfirmerte seg med kun nær familie - og hadde selskapet på bølgen og Moi - da var det servert alkohol til maten, men ikke konjakk til kaffen. Ingen reagerte på dette. Da nevøen min konfirmerte seg ble det ikke servert alkohol - og ingen savnet det her heller. *gir ikke gode svar*

Selv synes jeg ikke alkohol er helt kosher i en konfirmasjon i og med at det er konfirmantens dag, men jeg har nok ikke blitt rystet om man har servert vin til maten - dog tror jeg sannsynligheten for at noen reagerer på at det blir servert alkohol er større enn at noen reagerer på at det ikke blir servert det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:13   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Min familie: vin til maten. Vet dette varierer. Men vi har ingen som overdrikker, så det er kanskje derfor?
Vi gir ca 1000,- tantebarn. Besteforeldre hjelper med bunad, sølv osv. Gutter noen tusen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:19   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Det Mandarin sa. Jeg har konfirmant til våren, regner med å servere vin.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:24   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Jeg har bare hatt en konfirmant, men har hørt litt rundt og her varierer det.

1. Hvor mye gir besteforeldre? Jeg tenker i verdi, ikke bare de som gir penger.
Poden fikk 10 000,- på den ene siden og 5000,- + mansjettknapper på den andre siden.

2. Hvor mye gir tanter og onkler?

1000 kr er vanlig i vår familie, og litt mer (ofte en gave) om tanter/onkler også er fadder til konfirmanten.

3. Pleier det å serveres vin til middagen?
Det er ikke vanlig her jeg bor og heller ikke i vår familie.

Vi gav 10 000,- i gave + fest og bunad når han er utvokst. (Om han vil ha.) Det samme skal jentene få.


Sist redigert av 007 : 27-12-11 kl 22:12.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:26   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Min familie: Vin til maten. Men vi serverer vin i dåp også, veldig moderat forbruk og alltid en haug sjåfører eller folk som ikke vil ha.
Gave: Aner ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:32   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

For meg er det naturlig å servere vin, både til dåp, konfirmasjon. bryllup og begravelser (minnestund). Med unntak av bryllup er det sjelden snakk om "fest" i norsk forstand.

Når det gjelder gaver varierer vel dette veldig. Mine nieser og nevøer er langt forbi konfirmasjonsalderen. Siste barn fikk 3000 av meg, men da reiste jeg ikke til konfirmasjonen og lot ham tjene på det...

Mine foreldre ga sine jentebarnebarn diamantringer. Mazungen får jo ikke det da, men jeg har lagt tilside den ringen min mor fikk av min far når de giftet seg til den dagen, (har pusset opp klør osv). Her er vi ute i god tid.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:35   #8
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Har ikke vært i så mange konfirmasjoner men eldste skal konfimere seg om noen mnd.

Har ikke vært i en konfirmasjon hvor det blir servert vin og skal heller ikke servere det i datteren min sin konfirmasjon.

Hvor mye man gir i gave er veldig forskjellig.

Tror onkler og tanter ligger på 500-1000. Hva besteforeldre gir er alt fra 1000 og oppover.

__________________
Rose

Sist redigert av Rose : 27-12-11 kl 22:07.
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:35   #9
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

En niese er konfirmant til våren. Fra besteforeldre skal hun få gave til ca 5000.- og fra tante/onkel ca 1000.-. Dette er vanlig i vår familie.
Ikke vin til maten tror jeg.

Hvis det har noe å si så skal maten serveres klokken to en søndag.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:36   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

I min familie: besteforeldre gir ca. 2000. Tanter/onkler gir 500. Aldri alkohol.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 21:59   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det diskuteres heftig i heimen om hva som er vanlig i konfirmasjoner. Ingen av oss har erfaring, så jeg må inn hit for å sjekke fasit.

1. Hvor mye gir besteforeldre? Jeg tenker i verdi, ikke bare de som gir penger.

2. Hvor mye gir tanter og onkler?

3. Pleier det å serveres vin til middagen?

Er det noen som vil synse litt og dele erfaringer?

1. I vår familie gir besteforeldre 5-1000 kr. På mannens side 1-2000 kr.

2. Tanter og onkler gir på min side av familien 2-5000 kr, på mannens side 500-1000 kr.

3. Nei på begge sider.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:03   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Vi har ikke alkohol til maten i en konfirmasjon, for oss er det rart å servere noe konfirmanten ikke har lov til å drikke.

Besteforeldre har gitt 10 000 kr i gave, onkler/tanter ca 1500-2000.

Vi ga selv 8000 kr + en diamantring for 4000 kr.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:10   #13
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Pleier ikke å servere alkohol i konfirmasjon jeg har vært i.

Nå er det noen år til guttungen blir konfirmert, men han kommer nok til å få veldig ulik gave fra mine foreldre og farmoren. Mine foreldre sparer litt hver mnd nå, og det bikker 20 000 når han er konfirmert, vil jeg tro... Forventer ikke så mye fra farmoren, som ikke pleier gi å dyre gaver i det hele tatt. Hva tanter, onkler og foreldre gir blir nok også veldig variabelt.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:10   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

1. Hvor mye gir besteforeldre? Jeg tenker i verdi, ikke bare de som gir penger.
Her har det ligget på kr 10.000,-


2. Hvor mye gir tanter og onkler?
Vi har gitt rundt kr 1.000,- - kr 1.500,-


3. Pleier det å serveres vin til middagen?
Nei.

Er det noen som vil synse litt og dele erfaringer?
Mange får også "sparekontoer". I enkelte familier settes det inn f.eks. kr 100,- på sparekonto hver mnd fra barnet ble født. Dette blir gjerne en ganske stor sum som er øremerket utdannelse, startkapital til leilighet o.l.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:13   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Ingen alkohol. Besteforeldre gav for 5000-10000, tanter og onkler for ca 1000.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:15   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

På nittitallet fikk jeg 500kr av en onkel .. :deltar:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 00:15   #17
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

1. Besteforeldrene her gir 20 000 kroner, det er vel litt mer enn hva som er vanlig.
2. Vi har gitt 2000 kroner til nevøer og nieser, det er vanlig rundt oss å gi fra 1000 kroner og oppover fra tanter og onkler.
3. For oss ville det vært helt feil å servere alkohol i en konfirmasjon, men jeg kjenner flere som har valgt å gjøre det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 01:18   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

De jeg har vært i i nærmiljøet er nok ikke representative, men alkohol har det vært i alle. Og gavene fra besteforeldre har vært alt fra hinsidige, men fornuftige (type obligasjoner eller båndlagte verdipapirer de ikke har råderett på før de er voksne) til vanlige (par tusen). Det er lite pengegaver og cash, men mye smykker og ting. Arvegods er vanlig. Tanteverdier 1000-2000 kr, venner 200-800 kr.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 07:56   #19
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Dette finnes det jo ikke noe fasitsvar på, men i de konfirmasjonene jeg har vært så har det ikke vært servert vin, og jeg tror ikke broren min og kona har tenkt å servere vin når tanteskatten konfirmeres til våren.

Når det gjelder gaver, så driver mamma på å sy/brodere nordlandsbunad til tanteskatten, det er vel sikkert en betydelig verdi vil jeg tro. Den andre bestemoren skal montere den. Bunaden er gaven til tanteskatten. Om hun får noe annet vet jeg ikke.

Jeg som er tante til henne, har ikke bestemt meg for hvor mye hun skal få, men det kommer sikkert til å ligge mellom 500 og 1000 kroner.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 08:06   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mye gis det i gaver? Og serveres det alkohol?

Nevøen ble konfirmert i fjor og da ga farmor og farfar 10.000,-
Hva besteforeldrene på andre siden ga, så jeg ikke...
Vi, onkel/tante ga 3.000,-
Ikke alkohol.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no