Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon/dåp og alkohol

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er du vant med alkoholservering i konfirmasjon/dåp?
Er vant med alkohol i konfirmasjon men ikke i dåp. 10 5,00%
Er vant med alkohol i dåp men ikke konfirmasjon. 1 0,50%
Er vant med alkohol i både konfirmasjon og dåp. 23 11,50%
Er ikke vant med alkohol i dåp eller konfirmasjon. 140 70,00%
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon men vil ikke servere det selv. 18 9,00%
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon og serverer det selv. 9 4,50%
Har ikke fått alkohol i dåp/konfirmasjon men vil servere det selv. 2 1,00%
Dåp: Det varierer, alkoholfritt er mest vanlig. 17 8,50%
Konfirmasjon: Det varierer, alkoholfritt mest vanlig. 16 8,00%
Dåp: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. 4 2,00%
Konfirmasjon: Det varierer, mest vanlig med alkoholservering. 8 4,00%
Annet. 3 1,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 200. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-11, 20:20   #21
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Husker fra vår konfirmasjonstid at en av mine medkonfirmanter hadde hatt skikkelig heisafest og far til konfirmanten hadde danset på bordet, ble helt sjokkert den gang og. Kunne aldri falle meg inn å servere alkohol på så stor dag for mine barn.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:21   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Det er vanlig i min familie med alkoholservering til festlige anledninger. Dåp/Konformasjon sorterer under festlige anledninger. Det er selvsagt aldri snakk om store mengder.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:22   #23
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Husker fra vår konfirmasjonstid at en av mine medkonfirmanter hadde hatt skikkelig heisafest og far til konfirmanten hadde danset på bordet, ble helt sjokkert den gang og. Kunne aldri falle meg inn å servere alkohol på så stor dag for mine barn.

Alkohol er jo ikke synonymt med heisafest da. Konfirmasjoner pleier vel dessuten å avsluttes relativt tidlig? For ikke å snakke om dåp.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:29   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

I både min og mannens familier er det vanlig med alkohol til god mat og selskap - så her er det alkohol i både konfirmasjon og dåp, og jeg har selv servert det i dåp. Det er jo snakk om utrolig små mengder, og mange tar heller noe annet, men jeg synes det er hyggelig å gi tilbudet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:30   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Stemte

Er ikke vant med alkohol i dåp eller konfirmasjon.
Har fått servert alkohol i dåp/konfirmasjon men vil ikke servere det selv.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:31   #26
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg er vant med at det serveres alkohol i alle sammenhenger der voksne spiser mer enn kake.

Jeg også. Siste konfirmasjon i familien var for halvannet års tid siden, det var nydelig treretters middag, og vin til. Det blir ikke noe fylleslag av den grunn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:32   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg har bare vært i en dåp, så har ikke akkurat det store grunnlaget, men det var ikke alkohol der. Kan ikke huske at det har vært alkohol i noen konfirmasjon jeg har vært i heller. I både min familie og mannens kan det fint drikkes et glass vin selv om det er barn tilstede, men det er aldri store mengder og definitivt ikke "heisafest".

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:34   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi har hatt diskusjonen før og den er faktisk ganske interessant.

Jeg er vant med at det serveres alkohol i alle sammenhenger der voksne spiser mer enn kake. Jeg serverer alkohol dersom jeg har gjester til middag uansett hvilken sammenheng det er, inkludert barnebursdager. Det er ingen som ferdes i mitt hjem som drikker mer enn et glass eller to med barn tilstede og det er aldri noen som er synlig beruset med barn tilstede.

Såvidt jeg har oppfattet er dette et relativt sterkt by/land skille der det er vanligere med alkoholservering i byen enn på landet.

Jeg er enig med deg. Jeg har et rimelig avslappet forhold til alkohol, og må innrømme at jeg ikke husker om det ble servert vin til maten i dåpen til ungene. Men jeg tror ikke det, iom at det var tidlig på dagen og vi hadde smørbrød, som ikke er mat jeg vanligvis ville servert vin til. Men jeg kan fint finne på å servere vin til maten i en barnebursdag, her vi bor nå har vi feks pleid å ha grillfest og invitert både store og små. Jeg ville ikke servert vin i barneselskapet da. . Det ble servert vin i konfirmasjonen til nevøen min (uten at noen danset på bordet eller ble fulle av den grunn), hva som var tilfelle i andre konfirmasjoner jeg har vært i, kan jeg faktisk ikke huske. Det er vel rimelig å si at det er såpass vanlig at det blir servert vin til mat i våre familier at jeg ikke biter meg merke i om det skjer.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:37   #29
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Veit om folk som serverer alkohol i barnefamiliebursdag også, jeg. Ville ALDRI servert alkohol der barn feires, enten det er bursdag, dåp eller konfirmasjon.

Vi har ved flere anledninger tatt en øl til bursdagspizzaen når vi har hatt venner og deres barn på bursdagsmiddag. Jeg ser ikke problemet all den tid ingen blir beruset. Våre unger har aldri opplevd ubehag ved at vi har drukket alkohol når de er tilstede og reflekter null og niks ved det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:37   #30
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Det hadde aldri fallt meg inn å servere alkohol i dåp eller konfirmasjon. Det er barn som feires og de kan godt feires uten alkohol. Jeg hadde aldri servert alkohol i barnebursdager heller.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:39   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg har ikke gjort det selv i den ene navnefesten jeg har arrangert, men har ikke noe prinsipielt i mot det. Jeg har fått alkohol i både navnefest, konfirmasjon og barnebursdag. Jeg har aldri opplevd noen fulle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:39   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Der er jeg ikke vant til, har aldri blitt tilbudt alkohol i dåp eller konf såvidt jeg kan huske (jeg er avholds, så jeg har muligens kunne gått glipp av tilbudet uten å legge merke til det) og vil slett ikke finne på å servere det selv.

konf er det lenge til vi skal ha, men dåp skal vi ha om under en måned, og en ting som er sikkert, den blir alkoholfri (noe sier meg at lokalet kan ha regler for slikt også, vi skal ha det på menighetshuset, og i alle fall så jeg noe om at aktivieter som skal finne sted der må være i tråd med kirkens retningslinjer eller noe sånn... jeg ble ikke helt klok på hva det skulle bety...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:39   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

I min familie er det vanlig at om det serveres middag, så er det tilbud om vin eller øl for de voksne.

I hvert fall tror jeg at vi hadde det da vi hadde navnefest for våre barn, om vi ikke hadde det så er det fordi vi hadde glemt det, og ingen spurte etter det. Og jeg tror også at det har vært vanlig på konfirmasjonene i familien. Det er så lite kontroversielt i min familie at det er liksom ingen som tenker noe over det i den ene eller andre retningen. Det er ikke noe big deal at en tredjedel av de voksne drikker øl eller vin til maten, ingen som blir noe synlig påvirket uansett.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:42   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

I dåp er jeg ikke vant til alkoholservering da det ofte er koldtbord, snitter og kaker etc, men har opplevd det der det har vært full treretters middag f.eks. Når jeg tenker meg om har vi hatt hvitvin til koldtbord.

I konfirmasjon er det vanlig med vinservering til middagen.

Jeg har aldri noensinne opplevd problemer med dette i vår familie og omgangskrets, det er noen få glass og ingen tenker over at noen drikker vin og noen drikker brus. Det gjelder andre sammenhenger også, der det er naturlig å tilby vin til maten og konjakk til kaffen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:44   #35
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg har aldri vært i dåp/navnefest der det har vært servert alkohol, men i flere konfirmasjoner har det vært servert vin til maten og evt. konjakk til kaffen. Vi har konfirmant i år, og må ta stilling til om det skal serveres alkohol. Jeg heller mest mot at vi dropper det siden mange av gjestene skal kjøre langt i bil på kvelden.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:46   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vi har ved flere anledninger tatt en øl til bursdagspizzaen når vi har hatt venner og deres barn på bursdagsmiddag. Jeg ser ikke problemet all den tid ingen blir beruset. Våre unger har aldri opplevd ubehag ved at vi har drukket alkohol når de er tilstede og reflekter null og niks ved det.

Samme her. (Vi har vel dessuten gjerne vært i de samme bursdagsselskapene. ) Jeg har vel knapt vært i andre dåper eller konfirmasjoner enn mine egne, men jeg ville aldri ha kommet på tanken å servere festmiddag helt uten alkohol, tror jeg. Og et glass øl eller hvitvin til navnedags- eller dåpskoldtbordet ville vi sikkert servert om vi hadde arrangert noe slikt den gangen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:51   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Jeg vil gjerne understreke at jeg ikke krever alkohol i alle sammenhenger eller må ha alkohol for å føle at det er selskap. Jeg kjører dessuten som oftest og drikker gjerne vann til maten. Men jeg synes selv at det er vanskelig å invitere folk på middag og servere dem vann. Jeg ville ikke følt at jeg var gjestfri og spandabel.

Jeg har vært i barnedåp der det ikke ble servert alkohol og syntes at det var helt naturlig. Det var deres skikk. Jeg har servert alkohol i mine barns navnefester. For det er min skikk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:57   #38
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

I min familie er det heilt vanlig å servera alkohol til maten. I alle konfirmasjoner har det vel vert alkohol servering. Me har sjølv servert vin til middagen og konjakk til kaffien i våre ungars barnedåp.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:58   #39
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Har aldri fått servert alkohol i hverken dåp eller konfirmasjon, og det kunne aldri falt meg inn å gjøre det selv heller.

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 21:03   #40
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vi har ved flere anledninger tatt en øl til bursdagspizzaen når vi har hatt venner og deres barn på bursdagsmiddag. Jeg ser ikke problemet all den tid ingen blir beruset. Våre unger har aldri opplevd ubehag ved at vi har drukket alkohol når de er tilstede og reflekter null og niks ved det.

I de selskapene vi har vært har folk vært snydens før bursdagen har begynt. Men de er ikke alkoholikere? Neeeidah.. men de kommer ikke i barnebarnas bursdag uten å få servert vin i store kvanta. Jupp.. flotte folk.

Vi orker ikke lenger, så det går på bekostning av barna, for vi orker ikke se voksne mennesker rave rundt, siden både Hubbien og jeg har foreldre (begge hans og min far) som er alkoholikere. min far er tørrlagt, men allikevel...

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no