Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Bør vi gi gave til naboen?
Jepp! 17 20,99%
Nesh.. 63 77,78%
Dust! 1 1,23%
Deltakere: 81. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-10, 15:10   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Naboen vår er en dame på ca 60 år, vi har ikke noe særlig kontakt med henne annet enn at vi hilser og utveksler noen få ord når vi treffes ute. Men da guttungen ble født, kom hun veldig uventet med en pose med klær hun hadde hatt til sine sønner på 70-tallet som de ikke ville ha til sine egne barn. Jeg synes sånne klær er kjempekule, så satt stor pris på det. Vi kjøpte derfor en pose kaffe og noe marsipansjokolade, og skulle gi henne det og et kort der vi takket for arveklærne.

Nå kom hun med julegave til gutten i tillegg, og mannen min mener at vi må reise ut og kjøpe noe til henne. Jeg er uenig, vi har gitt gaver til venners barn uten å "forvente" å få noe tilbake, og i år har vi fått gave til guttungen av våre venner uten at de får noe tilbake, så jeg tenker det blir litt samme greia her.

Hva mener dere?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:14   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

En liten blomst kanskje? Man må selvsagt ikke, men jeg tror jeg ville gjort det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:19   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Hun synes helt sikkert det bare er superkoselig å ha en liten tass å gi gave til, så jeg syns hun bør få ha den gleden uten at dere skal gi noe tilbake, så føler hun at dere bare gjør det av plikt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:22   #4
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Jeg hadde takket og gitt uttrykk for at det var koselig av henne å gi han en gave. Utover det hadde jeg ikke gitt noe tilbake. Jeg tror ikke hun "forventer" det og i min lille verden er det veldig koselig å kunne gi noe til noen uten å måtte få noe igjen.

God jul!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:28   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Nope. Men kanskje et takkekort etter jul hadde vært fint?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 15:42   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Nei. Skulle vi gitt gave til alle de gamle nabodamer og andre som dattera vår får gave av, hadde ting gått helt av skaftet. Hun gir nok ikke for å få, men for at hun syns det er hyggelig. (og slik har jeg tenkt å forholde meg til hun lille venninna som kom med skikkelig gave igår også).

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 16:12   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?


Jeg trykka feil. Jeg trykka på ja, men jeg mente nei.

Jeg mener nei.

  Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 16:19   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nope. Men kanskje et takkekort etter jul hadde vært fint?

Det tenker jeg også. Et hyggelig kort med bilde av poden. Enten nå eller etter jul.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 16:41   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Hun får allerede et kort med bilde, det ble bestemt før hun kom med den siste gaven. Det var ment som et takkekort for arveklærne vi fikk, men siden jeg ikke hadde skrevet det ennå, fikk jeg nå slengt på et takk for julegaven også. Så da får hun et kort, litt kaffe og litt sjokolade, og da holder det, sant?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 16:41   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nope. Men kanskje et takkekort etter jul hadde vært fint?

Enig.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 17:04   #11
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Jeg sa nei. Men selv hadde jeg nok gjerne gått bort med en blomst eller julekort med bilde av gutten i romjulen.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 17:29   #12
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Kanskje mottakeren har lyst til å tegne et eget takkekort til naboen?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 17:31   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Han er bare tre uker, så jeg vet ikke om han klarer det ennå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 17:35   #14
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Øh... Litt distré i julestria, ja.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 18:29   #15
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hun får allerede et kort med bilde, det ble bestemt før hun kom med den siste gaven. Det var ment som et takkekort for arveklærne vi fikk, men siden jeg ikke hadde skrevet det ennå, fikk jeg nå slengt på et takk for julegaven også. Så da får hun et kort, litt kaffe og litt sjokolade, og da holder det, sant?

Så klart det holder! Veldig koselig

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 18:54   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Kort med bilde er supert tenker jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 19:35   #17
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Nabodama på 70 år kommer alltid med en liten gave til minstemann på julaften. Vi har ikke noe med henne å gjøre annet enn at vi skravler litt om vi treffes utenfor.
Jeg kjøper alltid en liten ting til henne. En pose twist, en eske konfekt o.l. Og så får hun julekort med bilde. Det koster meg liksom ikke noe å gi henne det, jeg vet hun er ensom og det er ikke så mange som bryr seg med henne.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 19:37   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Om hun hadde hatt barn som var små, så ville jeg nok kjøpt noe til dem. Men jeg ville nok ikke kjøpt noe til en dame på 60 år. Ville takket pent da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 19:46   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Hadde takket og bukket, men ikke kjøpt noe tilbake.
Kanskje han etterhvert kan lage noe til henne hvis dette fortsetter?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 19:46   #20
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Når naboen gir julegave til sønnen vår - må vi gi noe til henne?

Nei, jeg synes ikke det er nødvendig.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no