Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 17:54   #21
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ah. Jeg har heller aldri bodd på landet.

At det var..? Jeg tror neppe din søster vil være enig i denne påstanden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:14   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Vi hadde annonsen i avisen før dagen. Altså onsdagen *bor på landet*

Vi skreiv "Isolde og Isoldemannen gifter sier i den og den kirken kl 14, det blir også dåp. Adresse for dagen..."

Vi fikk 3-4 ekstra gaver og en del "øvrig familie" møtte opp i kirken.

Jeg ville rett og slett at folk skulle vite at vi giftet oss.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:21   #23
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor har man en slik kunngjøring, egentlig? De inviterte er da allerede informert, så hvorfor spre det til gud og hvermann? Er det for å fiske etter gaver?

Jobber i lokalavis og hadde tidligere ansvar for å sette slike annonser/kunngjøringer. De pleier å stå på trykk en to-tre dager i forveien med opplysninger som for eksempel: NN og NN gifter seg i tinghuset lørdag 14.00. Adresse for dagen er samfunnshuset.

Det er vel fordi det ofte er for eksempel perifere venner av foreldre (som kanskje kjente deg i oppveksten, men som man ikke har kontakt med lenger) og litt fjernere slektninger som kunne tenke seg å se vielsen, eventuelt gi en gave. Om man ikke ønsker at noen skal møte opp utover de som er bedt, lar man bare være å rykke inn annonse.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:29   #24
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Jeg var litt treig, så jeg fikk det bare i avisen den dagen vi giftet oss. I Tønsbergs Blad er det vanlig at det står samme kunngjøring både to og tre ganger før bryllupet.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:12   #25
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Annonse i avisen i forbindelse med bryllup

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

At det var..? Jeg tror neppe din søster vil være enig i denne påstanden.

Hehe. Jeg har vel ikke helt mine ord i behold der nei. Men jeg har aldri bodd på landet og vært en del av et bygdemiljø. Når man flytter til et nyetablert byggefelt, får man ikke rent dørene ned av naboer på fødselsdagen.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no