Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Musikk under vielse

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 22:04   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Musikk under vielse

Hvilke musikkinnslag hadde dere under vielsen?

Vi skal jo ha strandbryllup i Thailand og vil være ca 30 stykker der. Vi har en saxofonist som skal spille et par musikkinnslag under selve vielsen.

Noen forslag til fine/romantiske/passende sanger han kan spille under selve vielsen?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 22:13   #2
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Musikk under vielse

Vi hadde:

Mendelsohn (inngangsmarsj)
gabriels obo
kjærlighetsvisa
Trumpet tune (utgangsmarsj)

Dette ble spilt på trompet.

Høres fint ut med strandbryllup.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 23:32   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musikk under vielse

I vårt bryllup sang min kjære fetter og en tremening av meg/venninne av ham kjærlighetsvisa (han spilte gitar).
I min søsters bryllup sang min, da 10 år gamle niese, Tir n'a noir (Vamp). Det var så vakkert ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 03:32   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musikk under vielse

"Av längtan til dig".

Den er utrolig fin, og den hadde vi selvsagt i bryllupet vårt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:34   #5
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Musikk under vielse

Jeg har ikke giftet meg, men jeg synes "Bruremarsj" av Jan Magne Førde er en utrolig flott sang som naturlig nok egner seg godt i bryllup. Tror den kan være fin på saxofon selv om jeg bare har hørt den med trompet og kor.

Jeg aner ikke hva slags forhold dere har, men hvis dere har vært venner lenge og så funnet kjærligheten kan kanskje "Save the best for last" med Vanessa Williams passe. Ellers er "I'll be there" med Jackson 5 en fin sang som kan passe i bryllup.


Sist redigert av Manitoba : 09-01-08 kl 10:54. Årsak: Flere forslag
  Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 10:32   #6
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Musikk under vielse

Vi hadde klassikerne "You raise me up" og "The rose" sunget av mitt søskenbarn.
Men nå skal det sies at vi har et utrolig spesielt forhold til disse sangene.
I tillegg sang søskenbarnet mitt "From this moment" under middagen, som en del av min tale til mannen. Ikke ett øye var tørt der nei.

Har dere ikke noen sanger som dere har et speiselt forhold til???

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 13:15   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Musikk under vielse

Run to the hills? evt Born to Run?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 13:16   #8
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musikk under vielse

Vi hadde en utrolig bra svnesk solist som sang "You raise me up", og "Kärleken har fört oss tilsammans"(eller noe sånt...)

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 13:17   #9
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Musikk under vielse

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

"Av längtan til dig".

Den er utrolig fin, og den hadde vi selvsagt i bryllupet vårt.

Denne ville vi ha som brudevals, men orkesteret kunne den ikke

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no