Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-19, 13:37   #21
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Is. Butikk kjøpt.

Samme her. Vi har nesten alltid is til dessert...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 13:45   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Jeg planlegger en ostekake med pepperkakebunn og appelsin/hvit sjokolade smak. Is i tillegg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 14:02   #23
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Veldig usikker.. Jeg tåler ikke sukker og datteren har cøliaki. Vi er 4 voksne og 3 barn, den yngste 3 år. Hadde vært gøy å servere noe med stjerneskudd på...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 16:47   #24
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift på brownie? Vi går for det i år med god is til.

Jeg bruker denne: https://www.mollerens.no/oppskrifter...ansk-brownies/

Det er vel litt å banne i kirka her inne kanskje, men er jeg lat kjøper jeg pose, men det må være Møllerens, den feiler aldri og er faktisk veldig god.

Bringebærcoulis må være med for min del hvis jeg skal klare det søte og mektige. Jeg løser opp 1 dl sukker i 0,5 dl kokt vann. Dette heller jeg over 200 g bringebær. Det hele kjøres i blender (evt kan stavmikser og brukes). Tilslutt siler jeg av frøene.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 18:54   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Panna cotta er en gjenganger. Når jeg ser hvor mye fløte vi har i kjøleskapet er jeg ikke i tvil, den må brukes. Jeg lager i porsjonsglass. Bruner store og små glass så tar man en eller flere alt etter hvor mye man orker. Det pleier være stas med de som er i små drammeglass.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 18:58   #26
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Jeg skal lage appelsinsjokolademousse og ha med til vennepar jeg skal tilbringe nyttårsaften med. Tenåringene hjemme får brownies og julekaker.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 19:00   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift på brownie? Vi går for det i år med god is til.

Disse er knallgode: https://hellele.wordpress.com/2009/03/06/sma-skumle/

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 19:01   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Har noen oppskrift på en god sjokolademousse? Det er ønske her fra. I tillegg til mandelkjernepudding.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 19:09   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.347
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Disse er knallgode: https://hellele.wordpress.com/2009/03/06/sma-skumle/

Takk! Høres god ut. Hvor får jeg kjøpt hvit sjokolade?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 19:15   #30
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Takk! Høres god ut. Hvor får jeg kjøpt hvit sjokolade?

Freia har hvit kokesjokolade, de har det på meny og andre store matbutikker.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 19:18   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har noen oppskrift på en god sjokolademousse? Det er ønske her fra. I tillegg til mandelkjernepudding.

Det er veldig mange forskjellige framgangsmåter, jeg skal teste ut en med italiensk marengs i år, men det er litt krevende fordi du må koke sukkerlake til 117 grader osv.

Jeg har tidligere laget en hvor du smelter 200 gram sjokolade i 5,5 dl h-melk over svak varme, pisker 8 eggeplommer med 135 gram sukker, blander melkeblandingen forsiktig i eggene under omrøring og har det tilbake i kjelen. Rør over svak varme til den tykner litt. Smelt 8 gelatinplater i et par ss vann/appelsinjus/likør/kaffe og ha i. La det avkjøles og vend inn 3,5 dl lettpisket kremfløte.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 20:04   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Freia har hvit kokesjokolade, de har det på meny og andre store matbutikker.

Her har de det på rema.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 20:11   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.347
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Freia har hvit kokesjokolade, de har det på meny og andre store matbutikker.

Supert, takk!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 20:28   #34
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har noen oppskrift på en god sjokolademousse? Det er ønske her fra. I tillegg til mandelkjernepudding.

Jeg har brukt denne tidligere:
https://trinesmatblogg.no/recipe/sjo...og-bringebaer/

Droppet konjakk og brukte litt lysere sjokolade enn 70% tror jeg, den ble veldig god. Serverte den i små porselenskopper, sånne moccakopper i pastellfarger, det ble veldig fint.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-19, 20:36   #35
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Vi har Croquembouche på nyttårsaften.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 10:11   #36
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Hos oss blir det sjokoladefondant med sorbet og friske bær.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 10:11   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Vi har pleidde å ha enten croquembouche eller et dessertplatå med 5-6 ulike varianter i bittesmå varianter.
I år er jeg usikker, jeg vet ennå ikke hvor mange vi blir til bords, så jeg lurer på en god kake av noe slag.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 10:20   #38
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Vi har Croquembouche på nyttårsaften.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Vi har pleidde å ha enten croquembouche eller et dessertplatå med 5-6 ulike varianter i bittesmå varianter.
I år er jeg usikker, jeg vet ennå ikke hvor mange vi blir til bords, så jeg lurer på en god kake av noe slag.

Bøyer meg i støvet for alle som klarer å lage croquembouche. Tror ikke jeg tør å begi meg ut på et slikt mesterverk og servere gjestene mine det.

Har ikke bestemt meg enda, men har lyst på noe syrlig etter kalkun middag med en "tung" fløtesaus.
Veldig begeistret for Lemon pound cake om dagen og funnet en god oppskrift, men man serverer kanskje ikke slikt til dessert.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 13:25   #39
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Veldig begeistret for Lemon pound cake om dagen og funnet en god oppskrift, men man serverer kanskje ikke slikt til dessert.


Jeg er veldig glad i sitronsmak på kaker og slikt (elsker engelsk sitronkake!) og har veldig lyst til å prøve noe slikt som dessert en gang (men ikke i morgen.... )


https://www.cookingclassy.com/lemon-molten-lava-cakes/

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-19, 17:28   #40
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken dessert har dere på nyttårsaften?

Oreokuler og sjokolademousse

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no