Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-18, 09:53   #681
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Simone; det er jo ingen som sier at det er grei skuring. Men hva syns du skal skje da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 09:56   #682
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg synes det vitner om dårlig dømmekraft fra Skei Grande, og det er selvfølgelig lov å ha innimellom, og jeg tviler ikke et sekund på at hun hadde blitt stemplet som gammel gris rimelig umiddelbart om hun hadde vært en mann. Det gjør ingenting om det også uttales tydelig at det heller ikke er kult med halvgamle kvinnfolk som plukker på unggutter.

(Jada, jeg vet at det ikke på langt nær er så mange tilfeller og alvorlighetsgrad og tradisjonell maktbalanse og historien viser og så videre. Bare les dette som at jeg tar alle de normale forbehold og at det ikke er et innlegg som prøver å undergrave #metoo , ok?)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:01   #683
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Det er for øvrig veldig vanskelig for meg å skjønne også at det finnes nok makt i verden til å gjøre Søviknes til en som kunne overtale et ungt menneske til sex tross alkohol, men jaggu.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:26   #684
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Huff, jeg leste at Resett eller hva de heter har tilbudt den da unge mannen massevis av penger for å høre mer om hans historie.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:28   #685
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

For meg er det veldig umiskalsk av TSG, men ikke ulovlig og ikke en metoo-situasjon som dere sier. Men han var tenåring. Et barn i lovens forstand selv om han var seksuelt lovlig. Det hadde av en eller annen grunn føltes bedre om han var 20. Ja, til og med 19.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:30   #686
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Husk også at Trine Skei Grande er utsatt for en helt uvanlig type hatkampanje og har vært i årevis. (Ja, jeg vet at alle kvinner som uttaler seg offentlig opplever hets, men dette er i en egen klasse).

Det finnes egne "fake news" steder som lager falske nyhetssaker (falsk overskrift og ingress, med ekte logo limt inn) om henne, og det oppfordres aktivt til å sende henne meldinger og ringe. Det er systematisk, det er ondsinnet og det er relativt proft gjort.

Å grave og grave til man finner en gammel, ekkel fyllesexhistorie føyer seg pent inn i rekka.

Jeg blir faktisk lynforbanna over at man kaster seg på det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:39   #687
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husk også at Trine Skei Grande er utsatt for en helt uvanlig type hatkampanje og har vært i årevis. (Ja, jeg vet at alle kvinner som uttaler seg offentlig opplever hets, men dette er i en egen klasse).

Det finnes egne "fake news" steder som lager falske nyhetssaker (falsk overskrift og ingress, med ekte logo limt inn) om henne, og det oppfordres aktivt til å sende henne meldinger og ringe. Det er systematisk, det er ondsinnet og det er relativt proft gjort.

Å grave og grave til man finner en gammel, ekkel fyllesexhistorie føyer seg pent inn i rekka.

Jeg blir faktisk lynforbanna over at man kaster seg på det.

Ja, det er spesielt (og helt jævlig) i hennes tilfelle. Hun er ekstremt utsatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:51   #688
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Han var altså ikke medlem av V og det var frivillig. Men han var 17 år!!! Og hun 38! Jeg synes det viser ordentlig dårlig dømmekraft. 17-åringer er gamle nok til å ha sex, men 38-åringer bør la dem være.

Helt enig. Se for dere nøyaktig samme setting med en godt voksen mannlig politiker (Per Sandberg, for å ta en trønder) og en 17 år gammel jente. Ville ikke sluppet like lett unna med å skylde på tenåringen tror jeg.

Selveste AP-gris nr 1, Rune Øygard, skyldte jo på en fjorten år gammel jente og mente hun var den aktive parten.

Skulle likt å sett hvordan den saken hadde blitt håndtert nå, etter #metoo. Han hadde neppe fått like mye støtte fra alle kanter som han gjorde da.

Jeg har null respekt for voksne menn og kvinner som har sex med fulle eller edru tenåringer, uansett om de såvidt er over den seksuelle lavalder. Æsj.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 10:56   #689
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det vitner om dårlig dømmekraft fra Skei Grande, og det er selvfølgelig lov å ha innimellom, og jeg tviler ikke et sekund på at hun hadde blitt stemplet som gammel gris rimelig umiddelbart om hun hadde vært en mann. Det gjør ingenting om det også uttales tydelig at det heller ikke er kult med halvgamle kvinnfolk som plukker på unggutter.

(Jada, jeg vet at det ikke på langt nær er så mange tilfeller og alvorlighetsgrad og tradisjonell maktbalanse og historien viser og så videre. Bare les dette som at jeg tar alle de normale forbehold og at det ikke er et innlegg som prøver å undergrave #metoo , ok?)

Dette oppsummerer i grunnen min oppfatning av saken også.

Jeg skjønner at det å ha gjort noen dårlige vurderinger i livet ikke kan diskvalifisere deg fra å være statsråd, og dette var privat sammenheng og alt det der, men ugh! Han var en full søttenåring. 17. Det er barn, ass. Og hun var 38. Det er nesten meg, det. Jeg er temmelig sikker på at det ikke finnes noen omstendigheter i verden hvor jeg ville ha hatt sex med en søttenåring nå. Den sperren er ganske så absolutt. Så ja, en sånn vurdering gjør noe med hvordan jeg tenker på Trine Skei Grande.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 11:47   #690
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Simone; det er jo ingen som sier at det er grei skuring. Men hva syns du skal skje da?

Det er vel ingen som sier det skal skje noe. Det som jeg oppfatter i denne tråden er at man opplever denne situasjonen anderledes pga kjønn. Det er jo derfor de fleste spør hvordan man hadde reagert hvis det var en mann.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å grave og grave til man finner en gammel, ekkel fyllesexhistorie føyer seg pent inn i rekka.

Jeg blir faktisk lynforbanna over at man kaster seg på det.

Men dette er jo en historie som har versert i årevis, så det å si at dette er å "grave og grave" stemmer jo ikke. Og "kaster seg på det"? Jeg vil jo heller si at grunnen til dette trykkes er at resett ønsker å vokse, det er en "god nyhet" sett fra resett sin siden.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Helt enig. Se for dere nøyaktig samme setting med en godt voksen mannlig politiker (Per Sandberg, for å ta en trønder) og en 17 år gammel jente. Ville ikke sluppet like lett unna med å skylde på tenåringen tror jeg.

Jeg også tror at Per Sandberg hadde fått en helt annen behandlig både i media og her på FP - og det er vel det som er poenget mitt. (Er i og for seg enig i at det ikke har noe i denne tråden å gjøre, men det går jo mer på det typiske FP at tråder sklir ut.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 11:52   #691
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg er helt sikker på at det finnes mange tilsvarende historier om Sandbergene i denne verden (altså godt voksne menn, ikke ham spesifikt), som redaksjoner er godt kjent med og som de lar være å trykke fordi vi ikke har noe med det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 12:01   #692
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg er fullstendig enig med Polyanna ang Grande. Lurer på om media går over en grense nå, når det gjelder omtaler av rykter og private affærer. Så hva blir det neste de "må omtale" fordi et eller annet suspekt nettsted skriver om det?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 12:03   #693
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Det har vært mer enn ett nettsted, dette har florert på ymse FB-sider også. Jeg forstår at man måtte omtale det til slutt. Sånn har det jo blitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 12:29   #694
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er fullstendig enig med Polyanna ang Grande. Lurer på om media går over en grense nå, når det gjelder omtaler av rykter og private affærer. Så hva blir det neste de "må omtale" fordi et eller annet suspekt nettsted skriver om det?

Men dette er det jo Grande som har åpnet for. Det var ikke skriving om dette i "vanlige" medier før hun selv tok initativ. Begrunnelsen for at hun gjorde det var at dette ble publisert i resett og på FB. Dette er jo ikke bare henne det dreier seg om. Jeg har sett flere omtaler på FB med navngiving av personer fordi avisene ikke vil publisere det.

Dette er jo den "nye hverdagen". Politikere bruker også alternative medier aktivt. (Giske og Tonning brukte jo FB til å fortelle. Og Hadik).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 12:34   #695
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg vet godt at TSG blir utsatt for ville mengder hets. Og synes så klart det er helt forferdelig.

Men, skal man av den grunn IKKE kommentere det, når gutten i saken sier at hun har gitt en skjev fremstilling av hva som skjedde? En nytilsatt statsråd?

https://www.nrk.no/norge/mannen-i-sk...ien-1.13873928

Og skal vi si at det må være greit alt sammen, siden unggutter snakker om at de vil ha sex med eldre kvinner? Skal vi bare glemme alt vi vet om pornofisering av samfunnet og hva unge tror de er ment å si og gjøre?

Egentlig synes jeg håndteringen i etterkant virker kjipere enn episoden i seg selv. Da begynner å vi å snakke om misbruk av maktforhold. "Min historie gjelder."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...n-sin-historie

Jeg synes ihvertfall ikke det er noe stilig at kvinner blåser av dette, ganske respektløst ovenfor gutten synes jeg, når vi så utvilsomt ikke hadde gjort det om det hadde vært en mann fra Frp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 12:41   #696
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg syns det kjennetegner alle sakene egentlig, at håndteringen av dem har vært fryktelig, fryktelig dårlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 12:58   #697
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Enig, Mave

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 13:18   #698
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men dette er det jo Grande som har åpnet for. Det var ikke skriving om dette i "vanlige" medier før hun selv tok initativ. Begrunnelsen for at hun gjorde det var at dette ble publisert i resett og på FB. Dette er jo ikke bare henne det dreier seg om. Jeg har sett flere omtaler på FB med navngiving av personer fordi avisene ikke vil publisere det.

Dette er jo den "nye hverdagen". Politikere bruker også alternative medier aktivt. (Giske og Tonning brukte jo FB til å fortelle. Og Hadik).

Dette er jo det store dilemmaet når det gjelder slike saker, og i hvilken grad man skal ta diskusjonene i media. Som for eksempel Nora Mørks valg om å konfrontere herrelandslaget akkurat nå, midt under EM i Kroatia. Jeg vet ikke hva som er grunnen til at hun (eller Elden?) velger akkurat dette tidspunktet, men resultatet er jo at det blir omtalt på pressekonferanse i Kroatia, med den konsekvensen at bildene trykkes i flere østeuropeiske aviser, som tydeligvis ikke har de samme sperrene som norske aviser på sånt. Og det er nok en gang offeret som straffes, og blir stående med skammen.

Så i etterklokskapens ånd hadde det nok, i dette tilfellet, lønt seg å ta det opp etter EM, og ikke fullt så offentlig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-01-18 kl 13:24.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 13:38   #699
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Hvor går egentlig grensen for hva som er privat?
Som 17 hadde jeg jevnlig sex med tildels mye eldre menn. Helt frivillig, til gjensidig glede. Jeg bør jo håpe at de rekker å dø før de evt blir politikere.
Dette er en ikke sak. Det er frivillig sex mellom to samtykkende voksene (sexuellt er man voksen etter passert 16 år).
Det hadde det også vært om det var en mannlig politiker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 14:00   #700
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Det jeg syns er ekstra ille med denne saken er at resett har presset den unge mannen. Han har hele veien vært klar på at det var frivillig, han har ikke varslet og han er ikke et offer. Han har ikke hatt ønske om at dette skulle bli mer kjent enn det det var.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no