Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-13, 12:32   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

...og jeg kommer gjerne på skalkelag! For hva gjør man med alle restene? det må da bli rester av slik overdådighet?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:00   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Folk spiser ikke mye kake, det blir altfor mye hver gang. En vanlig rund stor kake er 12 biter. En langpannekake er 24 biter. Hvor mange gjester har man? Hvor mange biter er vanlig å spise?

Jeg regner 3 biter pr. pers og ender allikevel i pluss. Selv tar jeg alltid halve biter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:04   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Marsipankake - stor og kjøpt
Ostekake - konfirmantens ønske
Gulrotkake - konfirmantens ønske
En eller annen form for sjokoladekake, muligens så enkelt som platekake
Verdens beste
Pavlova
Lefser
Kringle
Fruktfat
Kransekake

Jeg engster meg for at det er for lite, mens mannen himler med øynene.

Marsipankake - stor og kjøpt 25-30 biter?
Ostekake - konfirmantens ønske 12 biter
Gulrotkake - konfirmantens ønske 12 biter
En eller annen form for sjokoladekake, muligens så enkelt som platekake 25 biter
Verdens beste 25 biter
Pavlova 12 biter
Lefser 25 biter
Kringle 25 biter
Fruktfat 30 porsjoner
Kransekake 30 biter

Dette blir over 200 prosjoner med kake. Det er nesten ti kake/dessertporsjoner pr. pers. Det er galskap.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:07   #24
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Vi hadde bryllup ifjor med 80 gjester og hadde tilsammen 18 kaker. Svært mye forsvant faktisk, tross stor middag ikke mange timene før!
Litt pinlig at vi allerede hadde invitert til restelag dagen etter, men det ble da en smakebit og en kopp kaffe på de fleste frammøtte den dagen også.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:25   #25
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.


Dette blir over 200 prosjoner med kake. Det er nesten ti kake/dessertporsjoner pr. pers. Det er galskap.

NEI NEI NEI!!
Det er akkurat passe!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:35   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?



Gale, gale kakemonstre!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:54   #27
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Re: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Marsipankake - stor og kjøpt 25-30 biter?
Ostekake - konfirmantens ønske 12 biter
Gulrotkake - konfirmantens ønske 12 biter
En eller annen form for sjokoladekake, muligens så enkelt som platekake 25 biter
Verdens beste 25 biter
Pavlova 12 biter
Lefser 25 biter
Kringle 25 biter
Fruktfat 30 porsjoner
Kransekake 30 biter

Dette blir over 200 prosjoner med kake. Det er nesten ti kake/dessertporsjoner pr. pers. Det er galskap.

Ahh - tusen takk, nå gav du meg hvilepuls, det var fint å regne det ut på den måten. Da tror jeg kanskje at jeg har nok.

Og rester - det er ikke et problem. Mannen min har bursdag dagen etter konfirmasjonen, og skulle jeg ha noe igjen etter det så har jeg elever og kolleger som jeg kan kjøre restene i.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:55   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Stakkars gale Darth. Du har nok, ja.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 15:36   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Stakkars gale Darth. Du har nok, ja.

Du og jeg - de nøkterne østlendingene - hadde nok sjokkert vestlendingene med vår minimalistiske kakeservering, tror jeg.

En halv Goro til hver, sånn ca.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:35   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

...og jeg kommer gjerne på skalkelag! For hva gjør man med alle restene? det må da bli rester av slik overdådighet?

Man har minst 3 restelag etter selve konfirmasjonen,hvertfall der jeg kommer fra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:22   #31
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Re: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Marsipankake - stor og kjøpt 25-30 biter?
Ostekake - konfirmantens ønske 12 biter
Gulrotkake - konfirmantens ønske 12 biter
En eller annen form for sjokoladekake, muligens så enkelt som platekake 25 biter
Verdens beste 25 biter
Pavlova 12 biter
Lefser 25 biter
Kringle 25 biter
Fruktfat 30 porsjoner
Kransekake 30 biter

Dette blir over 200 prosjoner med kake. Det er nesten ti kake/dessertporsjoner pr. pers. Det er galskap.

Nå er konfirmasjonen overstått, jeg bytta ut noen av kakene, men satt igjen med dette, HV's anslag av antall biter per kake uthevet:
Marsipankake - stor og kjøpt 25-30 biter
Ostekake - konfirmantens ønske 12 biter
Gulrotkake - konfirmantens ønske 12 biter
En eller annen form for sjokoladekake, muligens så enkelt som platekake 25 biter (det ble juicekake, sikkert rundt 25 biter, ja)
Verdens beste 25 biter
Pavlova 12 biter
Lefser 25 biter (hadde 36 biter)
Brownies: 12 biter (rund kake)
Oreo-iskake: 12 biter (rund kake)
Jordbær i en skål.

Vi var 32 gjester - og alle kakene utenom marsipankaka, gulrotkaka og verdens beste var oppspist. Verdens beste var det bare to-tre biter igjen av. Gulrotkaka var litt under halvspist. Marsipankaka var nesten ikke spist i det hele tatt.

Jeg syns det er bra spising av gjestene mine jeg - flinke vestlendinger, og noen østlendinger, som vet å sette pris på litt god hjemmebakst. I snitt forsynte hver gjest seg med litt over fire kakestykker har jeg kommet frem til. Noen sikkert mer, og noen sikkert mindre. Selv spiste jeg tre kakestykker.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:46   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Herregud, fire kakestykker hver! Det må jeg si var gjestene sine!!

Og så var det sikkert deilig og fristende bakst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:40   #33
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Vi blir 42 stykker og jeg tror vi nå er oppe i ti kaker. Aner meg at det blir litt rester...

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 14:24   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Jeg regner aldri hvor mye kake det blir pr pers, det viktigste for meg er at man har utvalget og noe for enhver smak. Kakebordet skal bugne er mitt svar. Mannen og jeg har diskusjon hver eneste gang, men siden det er jeg som baker og organiserer evt. gjestebakere så får han bare godta at det blir mange ulike kaker.

Gamlehjemmet ble forøvrig svært glade etter bryllupet vårt - de hadde kake i flere uker etterpå. Men det var i "gamle dager" når det var lov til å levere til institusjoner og dette var på en liten plass hvor alle kjenner alle.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no