Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Plasser i operaen?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-09, 13:27   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Plasser i operaen?

Sitter og ser på salkartet til operaen for å bestille noen billetter. Men jeg blir veldig usikker av opplysningene der. Det er jo utrolig mange plasser som er merket "begrenset utsikt" og "meget begrenset utsikt". Noen som har vært der, og vet hvor dårlig man egentlig ser fra disse plassene? På 3. balkong står det også at de fremste plassene er uegnet for barn pga høyde. Det er vel et rekkverk der? Er det så lavt at ungene bare kan tippe over, eller går det greit med barn som sitter pent og stille og ikke er klatremus?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:30   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Har ikke vært i operaen, aner egentlig ikke - men det med høyde kan vel like godt være at unger ikke ser over rekkverket hvis de sitter i setene?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:32   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Rekkverket rekker meg til litt over kneet, og det er trangt å gå forbi. Det er litt skummelt, til tross for at jeg ikke har høydeskrekk. Jeg syns de aller beste plassene er midt på første balkong.

Tror for øvrig Stompa kan ha rett, fordi man sitter dypt i setene, og til og med jeg som har normal høyde må av og til lene meg fremover for å se over kanten på balkong. Spesielt på siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:37   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Takk for svar! De med begrenset utsikt kan ikke være pga høyden -det er barkrakker. Et eller annet må være plassert foran der.
Jeg skulle gjerne sittet mitt på første balkong eller i orkester, men de enste ledige plassene er enten de med begrenset utsikt eller de på 3. balkong m/høydeproblemet. Sånn er det når man er skikkelig treig med bestilling!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:43   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Takk for svar! De med begrenset utsikt kan ikke være pga høyden -det er barkrakker. Et eller annet må være plassert foran der.
Jeg skulle gjerne sittet mitt på første balkong eller i orkester, men de enste ledige plassene er enten de med begrenset utsikt eller de på 3. balkong m/høydeproblemet. Sånn er det når man er skikkelig treig med bestilling!

De barkrakkene er vel de som på et vis er ståplasser? Så vidt jeg husker er det en slags benk foran. Men da er det vel fordi krakkene er høye og kanten lav, slik at man kan tippe over.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 14:24   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Ahh.. .I see. Takk for oppklaringer

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 14:00   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Tar opp igjen denne. Lurer på å bestille billetter men det er bare plasser på 3.balkong igjen. Jeg skal ha med barn 6-11 år. Første rad er uaktuelt men hvordan er sikten på de andre radene?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 14:13   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plasser i operaen?

I Operaen i Oslo bestiller jeg bare hvis det er plasser i Orkester/ Parkett, fordi vi har litt reisevei og må bruke en del penger (og tid) hvis vi først skal. Men fra andre slike arenaer er jeg vant til at hvis det først står begrenset sikt, så står det rent faktisk en stolpe i veien for scenen fra det setet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 14:39   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Jeg syns sikten i operaen er god, og kanskje verst fra parkett, siden man da sitter flatt, i motsetning til på balkongene, hvor man sitter i amfi. Operaen er jo bratt, og ikke så dyp, så man ser fint på 3. balkong også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 14:44   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Sikten er stort sett helt fin fra tredje balkong, om det ikke står på plassene at det er svært begrenset sikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 14:47   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Jeg synes operaen er flinke med merkingen sin. Hvis det står at du har begrenset sikt, så har du det. Hvis ikke så ser du greit.

Jeg har høydeskrekk så det holder, og skal aldri, aldri sitte på de plassene som er merket med at de kan være skumle for de med høydeskrekk. Jeg har sett dem, og skjønner godt hvorfor de er merket.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 15:01   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plasser i operaen?

Takk for svar. Da bestiller jeg litt opp/inn på 3.balkong, der det ikke står merket noe spesiellt om høyde.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no