Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 08:38   #61
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Ja, ryddehjelp er viktig hvis man skal ordne selskapet selv. Vi gjorde jo det i fjor, og en venninne av meg + en venninne av konfirmantens storebror var på kjøkkenet hele dagen og ordnet alt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:41   #62
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva slags bilde kan det være til 90000?

Jeg har vært i flere typer konfirmasjonsselskap, men i slekta mi er det vanlig å ikke ha det så høytidelig. Middag eller koldtbord + kaker er vanlig hos oss.

Japansk tema høres gøy ut.

Det var et stort bilde ja, men likevel. Hun viste meg prislisten. Det var svimmlende smummer.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 08:51   #63
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg tror ikke det er så vanlig med fotograf lengre. Som nevnt tidligere var det ei i klassen til Elsa som hadde fotograf, og forstørrelse av bildet til å ha på veggen kostet rundt 90 000 kroner. Holdt på å få sjokk når hun fortalte det!

Det varierer kanskje fra sted til sted?
Her er det helt vanlig med fotograf, men 90 000? Latterlig!
Fotografen koster "vanlig" fotografpris, en ca 1500-2000 for et album med 8 bilder.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:03   #64
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Det er VELDIG, VELDIG mye annet jeg ville brukt 90.000 på enn et konfirmasjonsbilde på veggen, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 09:27   #65
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er VELDIG, VELDIG mye annet jeg ville brukt 90.000 på enn et konfirmasjonsbilde på veggen, ja.

Jeg har uansett ikke lyst til å ha et stort konfirmasjonsbilde på veggen, men 90 000? Jeg har bare sett fotografbilder i takkekortene de siste årene, så det må fortsatt være vanlig. Det er kanskje mye billigere å bare bestille takkekort?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:06   #66
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Jeg har endt opp som fotograf både da nevøen min og niesen min ble konfimert, tror ikke de var hos fotograf i tillegg, for takkekortene har vært "vanlige" bilder. Med niesen min var det litt tilfeldig at det var mitt bilde som ble takkekort, men da nevøen min ble konfimert et par år etter stjal jeg ham et kvarters tid og så tok vi en hel haug med bilder, og det vare flere der som ble skikkelig fine. Og jeg er ikke en spesielt dyktig fotograf en gang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 14:55   #67
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Jeg skal også ha konfirmasjon i juni.
Har fått handlet inn tallerkner (5,-pr stk på IKEA), blomster, vaser og sand til vasene ble kjøpt samme sted. Jeg skal med andreord ikke pynte med friske blomster.
(om jeg ikke kjøper noen et par dager før)

Det var det jeg er ferdig med i den forbindelse...
(eller har avtalt lån av duk, kaffeservise, bestikk og litt annet da)

Vi skal ha det her hjemme på verandaen og setter opp et partytelt der i størrelsen 5*8 meter.
Maten blir koldtbord, jeg skal lage mesteparten selv.
Dessert blir det ikke, men det blir nok et fruktfat sammen med kakene.
Skal bake noen kaker selv, ellers skal søsken hjelpe til der også.

Vet at søstre og nieser (voksne) kommer til å hjelpe til underveis med det som trengs, så det stresser jeg ikke med.

Innbydelse og bordkort lager jeg selv, det samme med takkekort.
Bildene tar jeg nok selv også.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:03   #68
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og trenger vi hjelp til serveringen, mon tro? Vi blir ca. 20–25 stk. og skal ha koldtbord.

JEg er uenig med Salt og mener at man trenger serveringshjelp. Da vi hadde barnedåp hjemme til minstemann, var vi noen og tyve stykker og hadde koldtbord. Det at noen satte alt pent opp mens vi var i kirken og ryddet vekk og vasket opp når alle var forsynt, samt generelt holdt kaffebryggingen løpende i gang og fikset kaffebordet etterpå, gjorde at jeg kunne kose meg med gjestene og selskapet jeg også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:07   #69
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har alltid syns det er så rart at med konfirmasjon så styrer folk voldsomt, gjerne 1-2 år i forveien, bygger på huset og pusser opp og sånn. Mens dåpen, som jo er sånn roughly samme fest og samme gjester, DEN skal man ta på hælen midt i ammetåka. Og jommen går det jo helt fint det også.

:ber om å måtte spise hatten sin om 8 år:

Ved konfirmasjonen har man, hvis man etablerte seg med hus da ungene var små, bodd i huset i ti-tolv år og mange bruker konfirmasjonen som en unnskyldning til fornyelse og utvidelse av huset. Ikke fordi konfirmanten trenger det, annet enn for kanskje å få eget rom, men fordi foreldrene "trenger" det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:33   #70
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Himmel, ikke SI sånt, da. Jeg har tydeligvis ikke stresset nok.

Du stresser for mye. Du er jo trønder - Styre med japansk mat og greier - Man har da sodd! tsk-tsk, Divine...

Jeg har aldri hatt noen konfirmasjoner, men tenker at det sikkert er lurt å puste litt med magen.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:34   #71
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Man har da sodd! tsk-tsk, Divine...


Eller Sodd Off, som mannen min kaller det etter at vi alle ble dårlige etter å ha spist sodd i en bursdag en gang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:35   #72
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Eller Sodd Off, som mannen min kaller det etter at vi alle ble dårlige etter å ha spist sodd i en bursdag en gang.

- Sier han som er engelsk?

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:38   #73
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

For å si det sånn, hadde jeg foreslått sodd i konfirmasjonen, tror jeg at det hadde blitt skilsmisse i heimen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:16   #74
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Dekorasjoner? Må man ha det? Hva slags dekorasjoner?

Vi hadde bare røde lys og noen blomsterkvaster på bordene.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Når sender man ut invitasjoner?

Og trenger vi hjelp til serveringen, mon tro? Vi blir ca. 20–25 stk. og skal ha koldtbord.

Jeg sendte ut invitasjonene mien når jeg ble konfirmert borgelig i 1997 når vi fikk vite dato. for det var rett før 17 mai. mener det var 10 mai og mange som skulle konfirmere seg borgelig og kristelig da. så sendte til venner og fam her og ilangtvekkistan. i mars tror jeg


Om du samler maten på ett bord og har en person til å se etter å etterfylle så skal nå det være nok. det vi gjore i bryllupet vårt og barndåpene

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:42   #75
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

JEg er uenig med Salt og mener at man trenger serveringshjelp. Da vi hadde barnedåp hjemme til minstemann, var vi noen og tyve stykker og hadde koldtbord. Det at noen satte alt pent opp mens vi var i kirken og ryddet vekk og vasket opp når alle var forsynt, samt generelt holdt kaffebryggingen løpende i gang og fikset kaffebordet etterpå, gjorde at jeg kunne kose meg med gjestene og selskapet jeg også.

Med serveringshjelp mener jeg altså folk som serverer. Ryddehjelp er jeg derimot enig i at man bør ha!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:58   #76
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

For å si det sånn, hadde jeg foreslått sodd i konfirmasjonen, tror jeg at det hadde blitt skilsmisse i heimen.

Jeg må vel ærlig innrømme at jeg ser den altså...

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 01:00   #77
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Mangen liker å ha ein blomsterdekorasjon.

Mamma har levert inn min og broren min sine første sko ( som er sølvforgylte ) til blomsterdamen og henta dei igjen ferdig pynta. Eg har gjort det samme i ungane mine sin dåp. Har dei fått blomsteroppsatser i sko eller anna, når dei blei født, har eg laga blomsterdekorasjoner oppi der til dåpen.

Det er ingenting som heter sølvforgylte, det er forgylt (gull) eller forsølvet (sølv).

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 01:07   #78
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Du bør ha hjelp til rydding og oppvask, det holder med en person.
Serveringshjelp til koldbord er unødvendig.

Send ut invitasjon 2-3 mnd i forveien.

Og masse mer som allerede er nevnt er viktig, og endel mer utfra hvor formelt det skal være hvor dere skal ha det og hvordan gjestene er osv.

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 01:17   #79
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjonsforberedelser – hva må jeg huske?

Det var ikke så mye styr med konfirmasjon som jeg trodde. Vi leide lokale, hadde koldtbord og en alt-mulig-hjelp. Jeg hadde ikke tenkt på at det var nødvendig, men det var faktisk helt uvurdelig. Hun la opp på fat, varmet opp mat, ryddet ut og inn, satt frem drikke, lagde kaffe, satt frem kaker, osv osv, hvilket gjorde at vi foreldre kunne slappe mye mer av.

Vi hadde heller ikke dessert etter koldbordet (er det vanlig?), men jeg hadde kjøpt inn og laget (dvs ryddehjelpen laget ) et ostefat som sto fremme sammen med koldtbordet, og det ble satt veldig pris på. Fotograf hadde vi tenkt å droppe, men dessverre ble ingen av bildene vi tok selv så fantastisk gode, så da ble det en tur likevel.

Ellers husker jeg mest at jeg grudde meg til talen, men det gikk fint (tror jeg, da). Vi hadde bordplassering og bordkort, men de ble omrokkerert litt i siste liten da vi dekket bordet. For øvrig fikk vi lokalet dagen før og dekket på og pyntet da. Hvite duker med enkel pynt, litt blomster, blomsterblader og lys. Vi hadde også gavebord med hvit duk, blomster og lys. (Viktig å sjekke at man har nok duker, man kan visst lett regne litt feil. )

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no