Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-23, 22:30   #201
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Nå lurer jeg på hvorfor Jamie i Yellowstone ligner på Thomas Alsgaard? Særlig i en scene i S4.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 23:07   #202
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg har aldri sett Yellowstone dessverre.
Men jeg lurer på om svenske myndigheter er modige eller sprø. Mer en 4 enheter i mnd så bør man søke hjelp mot alkoholforbruk. Det er faktisk omtrent det dobbelte av det jeg drikker og jeg tenker på meg selv som nesten avholds.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 23:31   #203
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvem som blir ordfører her i byen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 23:38   #204
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har aldri sett Yellowstone dessverre.
Men jeg lurer på om svenske myndigheter er modige eller sprø. Mer en 4 enheter i mnd så bør man søke hjelp mot alkoholforbruk. Det er faktisk omtrent det dobbelte av det jeg drikker og jeg tenker på meg selv som nesten avholds.

Det er riktignok snakk om mer enn 4 enheter på én gang per måned, ikke 4 enheter fordelt utover en måned. Men jeg synes det høres dramatisk ut å skulle søke hjelp for det også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-23, 00:25   #205
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er riktignok snakk om mer enn 4 enheter på én gang per måned, ikke 4 enheter fordelt utover en måned. Men jeg synes det høres dramatisk ut å skulle søke hjelp for det også.

Høres ikke ut som de har fastlegekrise i nabolandet i alle fall.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 11:15   #206
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Høres ikke ut som de har fastlegekrise i nabolandet i alle fall.

De har ikke fastleger.

Man må gå til vårdcentralen der man ikke har en fast lege.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 11:40   #207
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.267
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg trodde vårdcentralen var en slags legevakt. Det forklarer mye som jeg stusset på ved behov for hjelp i sverige.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 12:00   #208
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det er faktisk noe jeg også har lurt på, siden ungen som har meldt flytting til Sverige nå ikke lenger har fastlege her. Men da er vel ikke det noe hun trenger å styre med å ordne der heller da (i tillegg til at jeg regner med skolen kan hjelpe med sånt).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:44   #209
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Vårdcentralen går du til med mindre ting eller ting der du ikke trenger akutt time og du dermed bestiller time i forvei, slik man gjør hos fastlegen. Om man er heldig så får man møte samme lege som sist gang.

Brekker du et bein eller trenger annen akutt pleie drar du til Akuten på sykehuset. Men normalt sett bør man ringe om det ikke er veldig akutt.

Jourmottagning/närakut som det står om under, fantes ikke hva jeg kan huske når jeg bodde i Sverige. Der dro man til vårdcentralen som ofte hadde åpent litt ukurante timer (astmaanfall som trengte pleie der og da, halsbetennelse som ikke kan vente til mandag osv osv).

Sitat:

Till jourmottagningen/närakuten kommer du med akuta besvär som inte kan vänta tills din vårdcentral/hälsocentral öppnar igen. Denna mottagning har oftast öppet kvällar och helger. Om du råkar ut för en allvarlig olycka eller plötsligt blir svårt sjuk bör du söka vård på en akutmottagning.

Om man har spørsmål som ikke er akutt så kan man ringe 1177 og få god rådgivning med tanke på helse.

Ambulanse, brann, politi har 112.


Sist redigert av Pelen : 15-09-23 kl 15:51.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:18   #210
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Takk for info Pelen! Jeg regner jo med at hun skaffer seg rede på slike ting selv, hun bor sammen med to som har gått der ett år allerede (hvorav den ene dessuten er svensk). Ved akutte, større skader, som benbrudd og lignende, tar visst skolen ansvar og sørger for at de kommer dit de skal. Det ligger jo i sakens natur, med tanke på linjen hun går på som innebærer mye akrobatikk og fysisk utfoldelse i en viss høyde over bakken, at det blir noen brudd og småskader i løpet av et skoleår. Så jeg tror de har god rutine på slike ting.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 21:27   #211
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Bybanen i Bergen: hvis den skal gå over bryggen, skal den erstatte biltrafikken eller gå ved siden av bilene?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 15:44   #212
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer litt på hva som forventes, når det i invitasjon til fest står "ta gjerne med litt tapas" - og den som inviterer er spansk.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-09-23 kl 17:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 16:27   #213
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg lurer litt på hva som forventes, når det i invitasjon til fest står "ta gjerne med litt tapas" - og den som inviterer er spansk.

Hehe. Da hadde jeg nok søkt opp en autentisk oppskrift og tatt med noe ekstra godt. Eller gått til delikatessebutikk som har spanske oster og skinker og kjøpt noe derfra. Men det er ikke vanskelig å lage gode tapas, altså.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 17:26   #214
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Vel, jeg tror jeg overlater til de andre gjestene å google oppskrifter og løpe i delikatesseforretninger og komme med de spennende og autentiske tingene. Fasiten her ble noen enkle, men gode brødpinner jeg har brukt å lage og ha med før, i diverse andre tilstelninger. De ser nemlig mer fancy ut enn de er. Tar med en pakke gode oliven i tillegg, så får det holde.

Nå lurer jeg på hva jeg skal ha på meg, og hva jeg skal ta med å drikke. Gøy med fest!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-23, 22:50   #215
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.961
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvor jeg kan finne komplett låtliste fra musikalen "Evig Ung". Noen som vet? Jeg har prøvd å lete, men mislyktes med forsøket.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 10:37   #216
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det som er så fint med sånne «kurvfester» er at det stort sett fordeler seg så fint mellom hva folk liker å ta med. Det ble sikkert akkurat passe med brødpinner og oliven, My, og sikkert passe med gode skinker og oster også. Jeg syns det var like fascinerende hver gang det var 17. maifrokost på skolen - at det aldri ble 50 fat med eggerøre, men masse, masse forskjellig (og nok eggerøre, for det er tross alt ganske populært ). Og det helt av seg selv, uten at noen må organisere det! Elsker sånt som blir bra helt organisk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 10:47   #217
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vel, jeg tror jeg overlater til de andre gjestene å google oppskrifter og løpe i delikatesseforretninger og komme med de spennende og autentiske tingene. Fasiten her ble noen enkle, men gode brødpinner jeg har brukt å lage og ha med før, i diverse andre tilstelninger. De ser nemlig mer fancy ut enn de er. Tar med en pakke gode oliven i tillegg, så får det holde.

Nå lurer jeg på hva jeg skal ha på meg, og hva jeg skal ta med å drikke. Gøy med fest!

Perfekt med sånne greier som man "har på lur" og som ser fancy ut uten at det er masse styr å lage til.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 10:48   #218
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.921
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hm. I dag lurer jeg på hva som er den beste oppskriften på barbequesaus, som jeg kan lage med det jeg har på kjøkkenet.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 11:05   #219
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det som er så fint med sånne «kurvfester» er at det stort sett fordeler seg så fint mellom hva folk liker å ta med. Det ble sikkert akkurat passe med brødpinner og oliven, My, og sikkert passe med gode skinker og oster også. Jeg syns det var like fascinerende hver gang det var 17. maifrokost på skolen - at det aldri ble 50 fat med eggerøre, men masse, masse forskjellig (og nok eggerøre, for det er tross alt ganske populært ). Og det helt av seg selv, uten at noen må organisere det! Elsker sånt som blir bra helt organisk!

Ja, det ble helt passe, alle ble spist opp og jeg hørte mange skryte av dem. Og du har rett, andre hadde med ost, skinke, kjøttboller, små paier med sopp, focaccia, lakseruller + + og dessuten var det vin. Masse vin. Så ingen var veldig kritiske til noe som helst.

Ja, det er veldig gøy med slike ting. På torsdag skal vi ha en høstfest på jobb, der alle skal ha med noe å spise, og der folk oppfordres spesielt til å ha med mat fra sitt hjemland eller -distrikt (vi er ansatte med bakgrunn fra veldig mange nasjonaliteter etter hvert, og fra mange deler av Norge). Arrangementet er gjort alkoholfritt, for at de med ymse nasjonaliteter faktisk skal ha lyst til å komme (norsk drikkekultur er visst ikke like sjarmerende for alle med annen bakgrunn, viser det seg ). Det bruker å bli en matopplevelse av de større. Drømmer fortsatt om den indonesiske curryen fra i fjor ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 11:18   #220
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Perfekt med sånne greier som man "har på lur" og som ser fancy ut uten at det er masse styr å lage til.

Ja, disse lager jeg med noe så enkelt som ferdig pizzadeig som jeg ruller ut, smør rød pesto (også ferdig fra glass i butikkhylla) ut over den ene halvdelen og drysser over litt revet ost, bretter den andre halvdelen over, skjærer strimler med pizzahjulet, tvinner dem og legger dem på et stekebrett med bakepapir, pensler med en god olivenolje og drysser over litt flaksalt. Og steker dem gyldne.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no