Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-24, 11:07   #981
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.946
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Men det vil vel ikke hjelpe ham noe om alt flyttes over på ham, Tjorven? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg vedr. lån og fordeling?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 11:11   #982
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.422
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men det vil vel ikke hjelpe ham noe om alt flyttes over på ham, Tjorven? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg vedr. lån og fordeling?

Det hjelper kanskje at HAN ikke får så mye restskatt, men noe flyttes over til Tjorven. Hvilket jo ikke er rettferdig ettersom Tjorven har betalt inn mer skatt.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 11:13   #983
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Skjønner det er surt for Tjorven-mannen, men det er jo rimelig ute å ikke høre på økonom-ektefellen sin. Her hadde jeg stått på mitt, gitt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 11:13   #984
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men det vil vel ikke hjelpe ham noe om alt flyttes over på ham, Tjorven? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg vedr. lån og fordeling?


Det vil jo redusere baksmellen hans fordi han får større skattefradrag - men samtidig vil det jo omvendt gjøre at Tjorven får mindre igjen/baksmell, så samla sett kommer de vel likt ut.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 11:20   #985
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Har dere felles økonomi så fører det vel bare til at det ser penere ut på papiret. For ham. Men aldri i verden om jeg hadde overført noe som helst. Jeg hadde ikke spurt ham om datagreier det neste året heller.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 11:21   #986
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Det er jo meningsløst, i praksis så ber han deg om å gi ham penger?

(Altså, det gjør jeg støtt og stadig - "kan du vippse med en tusenlapp?", men da er det jo TIL et eller annet. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 11:36   #987
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.916
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo meningsløst, i praksis så ber han deg om å gi ham penger?

(Altså, det gjør jeg støtt og stadig - "kan du vippse med en tusenlapp?", men da er det jo TIL et eller annet. )

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 12:00   #988
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

For familieøkonomien så vil det ikke gjøre noen som helst forskjell om vi begge tar en baksmell. Og det spiller ikke egentlig noen rolle om han betalte inn de pengene i fjor høst eller om han gjør det nå. Det jeg gruffer over er at rådene mine ble fullstendig ignorert og at han allikevel sutrer over baksmell.

(Dette er ikke noe stort problem, men noe av luksusen med gruffetråden er jo at problemene ikke trenger å være så store.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 12:16   #989
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Indeed, og ekstra gøy er det jo å få støtte.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 12:19   #990
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

En kan jo bli veldig lei av å være den "kjedelige" som minner om slike ting i familien. Har jeg hørt.

Altså, jeg beundrer de som alltid ser muligheter og tenker positivt. Men jeg er den som må minne om at vi faktisk har planer, at vi har en del kommende utgifter, da andre i familien er mer spontane og kan glemme å sjekke om vi har tid, råd eller mulighet til å si ja til ting som frister.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 12:30   #991
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg takk for full støtte i gruffetråden. Da legger vi denne ballen død hjemme også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 12:54   #992
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.268
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg gruffer over baksmell, den ble på 50 000 Lurer på om min kjære også har fått sin (Han er på jobbreise i utlandet) og han får sikkert også baksmell. Hovedgrunnen til baksmell er endret formuesituasjon. Og nå kom jeg på at jeg ikke har oppført den spanske eiendommen min på meg enda. Så endrer tallene seg muligens. (Kanskje til det bedre ?)

Hvordan sjekker man at % på skattekortet er riktig tro ? Jeg har gått inn og endret på skattekortet i januar for å betale mere skatt i år enn i fjor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 13:04   #993
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Man bør sjekke ved hver endring i inntekt, renter/gjeld og kjøp/salg/overdragelse av eiendom egentlig.

Gruffer selv over baksmell på grunn av tidligere nevnt automatisk fordeling. Jeg hadde beregnet å føre all gjeldsrenter på meg siden det er i praksis jeg som betaler på lånet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 13:16   #994
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hvordan sjekker man at % på skattekortet er riktig tro ? Jeg har gått inn og endret på skattekortet i januar for å betale mere skatt i år enn i fjor.


Du kan når som helst gå inn og beregne skattekortet på nytt på skatteetaten.no. Det er relativt enkelt, men man må jo ha tilgang til de sentrale tallene.

Hos arbeidsgiveren min er det ellers veldig lett å legge inn manuelt ekstra skattetrekk, så det har jeg ofte gjort i stedet for å beregne nytt kort. Det vil si at jeg legger inn at X kroner skal trekkes ekstra i skatt hver måned.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 13:44   #995
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

.

Hos arbeidsgiveren min er det ellers veldig lett å legge inn manuelt ekstra skattetrekk, så det har jeg ofte gjort i stedet for å beregne nytt kort. Det vil si at jeg legger inn at X kroner skal trekkes ekstra i skatt hver måned.

Jeg har gjort akkurat det, det var veldig enkelt. Håper det er nok. Fikk ikke baksmell i år, et par hundrelapper igjen, men det har gått ned i forhold til hvor mye jeg har fått igjen så jeg fant ut at jeg øker skattetrekket så slipper jeg kanskje baksmell.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 14:06   #996
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan jeg få gruffe litt over mannen min?

I går kom skattemeldingen. Jeg er økonom og regnet på dette i høst. Jeg får tilbakebetalt et par tusen. Jeg regnet for mannen min også, og kommenterte at han burde gjøre noen tiltak og betale inn noe mer skatt de siste månedene før nyttår. Det gjorde han ikke. Nå har han fått en ganske durabelig baksmell som han sukker og stønner over. Nøyaktig det samme skjedde i fjor.

Nå vil han at vi skal legge hele rentekostnaden over på han slik at begge må betale litt baksmell. Men der kjenner jeg at det stritter imot, for hadde han hørt på meg, så ville dette ikke skjedd. Og når vi først starter diskusjonen, så kjører vi oss inn i et hjørne hvor han synes jeg er den sidrumpa økonomen og jeg blir illsint over at han nekter å anerkjenne at det faktisk er ting jeg kan (og som han burde ta til seg når jeg snakker om det). Det er vel egentlig det jeg synes at er verst ... at det skal jubles over at han kan så mye datagreier, men alle mine "lure tips" om økonomi skal ignoreres.

Vi er i samme situasjon her, bortsett fra at mannen min ikke er økonom. Men han anbefalte meg å trekke mer skatt og jeg hørte ikke på ham. Her er alle penger felles penger, så det er ett fett for alle som vi flytter på rentene, vi går uansett i 0. Men om vi ikke hadde hatt helt felles økonomi, ville jeg aldri bedt ham om å fikse dette for meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 14:29   #997
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Nytt skattegruff: Har fått beskjed om at skattemeldinga er klar, og nå står jeg i kø i Skatteetatens venterom. Begynte på 44 min ventetid; nede i 29 nå.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 15:17   #998
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.946
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det vil jo redusere baksmellen hans fordi han får større skattefradrag - men samtidig vil det jo omvendt gjøre at Tjorven får mindre igjen/baksmell, så samla sett kommer de vel likt ut.

Ja, det er nettopp det jeg tenker. Vi har fullstendig felles økonomi, så det er knekkende likegyldig hvem som betaler restskatten. Tas av samme sekk okke som.



Jeg er bare skikkelig, skikkelig lei meg. Leiligheten vi nettopp var på visning på, mottok et hemmelig bud som selger valgte å slå til på. Da kunne ikke megler si noe til oss, og vi som skulle legge inn bud nå i ettermiddag (hatt megler her og ordnet med banken). Jeg har fulgt med i så mange år at jeg vet vi ikke får den størrelsen for den prisen igjen. Det er lov og gråte da, ikke sant?!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 15:23   #999
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Det var et kjedelig venterom på ca 30 minutter for meg, men jeg kom inn og er visst skyldig drøyt 6000 før man ser på om noe må endres.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 14-03-24, 15:26   #1000
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Jeg gruffer over at vi fremdeles ikke har fått skattemeldinga. Hadde bestemt meg for å være helt rolig og ikke utålmodig … Jeg har fått den siste dagen mulig hvert år siden dette startet, så jeg vet ikke hvorfor jeg er overrasket.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no