Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-21, 21:49   #401
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er veldig flink og strikker ferdig uferdige prosjekter akkurat nå.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 10-03-21, 22:16   #402
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket sokker. Og tester om jeg ikke kan legge inn bilde på denne måten.

Det funka ikke, nei. Jaja.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 09:59   #403
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Kristianes bølgegenser, men oppskriften er så utrolig knotete.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 10:10   #404
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå har jeg startet på bregne-genseren som Jålebeinet la ut. Jeg strikker den i fargen rust, og jeg synes den blir så fin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 12-03-21, 10:39   #405
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå har jeg startet på bregne-genseren som Jålebeinet la ut. Jeg strikker den i fargen rust, og jeg synes den blir så fin.

Jeg må strikke en til. Datteren min tok min, og jeg får den ikke tilbake

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 11:14   #406
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg strikker Kristianes bølgegenser, men oppskriften er så utrolig knotete.

Den er grusom. Jeg har strikket 6 stykk og har dette tipset! Marker i tegningen hvor du skal starte fellinger på bol og ermer. Bruk bildene når du feller på bolen (teksten er ikke bare lang, men fryktelig dårlig skrevet). Til sist - gjør man en feil syns det ikke.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 11:15   #407
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå har jeg startet på bregne-genseren som Jålebeinet la ut. Jeg strikker den i fargen rust, og jeg synes den blir så fin.

Den er nydelig, jeg elsker min.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 12:12   #408
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Den er grusom. Jeg har strikket 6 stykk og har dette tipset! Marker i tegningen hvor du skal starte fellinger på bol og ermer. Bruk bildene når du feller på bolen (teksten er ikke bare lang, men fryktelig dårlig skrevet). Til sist - gjør man en feil syns det ikke.

Takk for tips. Ser for meg at det kommer til å bli endel feil. Utrolig dårlig skrevet oppskrift.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 12:55   #409
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Takk for tips. Ser for meg at det kommer til å bli endel feil. Utrolig dårlig skrevet oppskrift.

Hun har tydeligvis tjent godt på lite arbeid. Ikke eget design, og ikke god oppskrift heller?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 15:55   #410
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hun har tydeligvis tjent godt på lite arbeid. Ikke eget design, og ikke god oppskrift heller?

Ikke eget design? Kanskje derfor den er så klønete? Jeg vurderer å prøve å strikke den med raglanfellinger i stedet, hvor galt kan det bli.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 16:06   #411
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Ikke eget design? Kanskje derfor den er så klønete? Jeg vurderer å prøve å strikke den med raglanfellinger i stedet, hvor galt kan det bli.



https://www.dagbladet.no/kjendis/rea...sende/68752638

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-03-21, 16:58   #412
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg strikker Kristianes bølgegenser, men oppskriften er så utrolig knotete.

Helt håpløs, jeg har strikket en for lenge siden og det var mye styr. Jeg holder på med noen votter nå mens jeg venter på påskestrikking, har meldt meg på Vanjas mysteriestrikk. Har strikket meg en cardigan som ble fin, mangler bare knapper. Kjøpe i morgen tenker jeg

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 15-03-21, 07:28   #413
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker dere Bregne-genseren i originalgarnet?

Jeg trenger snart nye prosjekter og den var jo veldig fin!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 15-03-21, 17:45   #414
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Strikker dere Bregne-genseren i originalgarnet?

Jeg trenger snart nye prosjekter og den var jo veldig fin!

Jeg strikket i originalgarnet, ja. Er veldig fornøyd!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 15-03-21, 18:06   #415
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Strikker dere Bregne-genseren i originalgarnet?

Jeg trenger snart nye prosjekter og den var jo veldig fin!

Jeg har brukt Sunday og tynn mohair, begge fra Sandnes.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 18-03-21, 20:34   #416
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikke Dahlia kjole til min lille niese.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 18-03-21, 20:48   #417
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig!
53917967-A4A4-4955-9580-865FB943ECAA.jpg

007 er ikke aktiv  
Gammel 22-03-21, 14:50   #418
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

57E9513B-A697-42DC-A23B-3B71B069BBD4.jpg

Da er endelig denne av pinnene og forhåpentligvis passer den mannen min.
Det er første og siste gang jeg strikker en sånn

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 22-03-21, 17:20   #419
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Strikker dere Bregne-genseren i originalgarnet?

Jeg trenger snart nye prosjekter og den var jo veldig fin!

Strikker den i silke og mohair, den blir nok litt svalere mot våren da.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 23-03-21, 18:15   #420
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Endelig ferdig med bukse til 17 åringen (som er ca 180 lang). Begynner på genser som hører til.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210323_163518_resize_15.jpg (840,9 KB, 45 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no