Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 10:25   #21
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Jeg håper dette kan bli en koselig inspirasjonstråd om interiør og ikke en diskusjonstråd for folk som ikke liker den.

Dere som ikke liker stilen kan jo rett og slett bare spasere ut igjen .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 04:11   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Mer bilder til inspirasjon og glede for våre shabby-chic-inspirerte hjem :

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 08:48   #23
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Nydelige bilder du har lagt ut Elin!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:31   #24
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shabby chic

Fine bilder, Elin! Likte spesielt godt bilde 1, 3 og 6.

Oj, dette ble svært, men det er fra gangen vår. Elsker denne tapeten, og synes det er en fin stil å kombinere med Shabby chic.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:46   #25
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic

Nydelig tapet,Malena

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 13:10   #26
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Her er noen bilder fra stua mi. Mine "nye" shabby chic møbler er pyntet til jul. Noen av møblene har bare blitt malt foreløpig... har ikke rukket å pusse ned enda.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CD skap - shabby chic.jpg (33,7 KB, 105 visninger)
Filtype: jpg utsnitt bokhylle - shabby chic.jpg (44,0 KB, 99 visninger)
Filtype: jpg hylle - shabby chic.jpg (31,9 KB, 81 visninger)
Filtype: jpg Kommode - shabby chic.jpg (45,5 KB, 88 visninger)
Filtype: jpg lite hvitt bord - shabby chic.jpg (44,0 KB, 74 visninger)
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:10   #27
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic

Så fint det ble

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 00:11   #28
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg har noen eldgamle Figgjo talerkner som er turkise og ganske så Shabby Chic. Synes jeg da

I julen fikk jeg to gamle nydelige men slitte serviser av min svigermor, som er hvite med gullmønster rundt kantene .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 17:07   #29
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Fine bilder, Elin! Likte spesielt godt bilde 1, 3 og 6.

Oj, dette ble svært, men det er fra gangen vår. Elsker denne tapeten, og synes det er en fin stil å kombinere med Shabby chic.

Ja nydelig tapet! Er hele huset/leiligheten din gjennomført i den stilen?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 17:43   #30
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja nydelig tapet! Er hele huset/leiligheten din gjennomført i den stilen?

Eh, nei. Men det er den stilen jeg ønsker å ha etter hvert. Litt classy chic eller noe. Ikke helt shabby, men litt, i kombinasjon med barokk light.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 18:07   #31
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Eh, nei. Men det er den stilen jeg ønsker å ha etter hvert. Litt classy chic eller noe. Ikke helt shabby, men litt, i kombinasjon med barokk light.

Tror jeg skjønner hva du mener... og det er vel egentlig det jeg også vil ha. Jeg har enda ikke pusset de siste møblene jeg malte, og jeg er ikke sikker på om jeg skal pusse dem heller.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 19:59   #32
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shabby chic

Nooria; Nydelig tapet!
Akkurat noe sånn vi skal ha i gangen vår mellom ny og gammel del av huset.

Her er det mye fint og se på av hjem og mye inspirasjon til en som prøver å få en gjennomført stil.
Vi holder på med planlegging av huset, vi bor i ett gammelt som skal pusses opp.

__________________
Mamma til gutt f 95, jente f 00 og gutt f 05
Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 12:23   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Dere andre shabby-tilhengere, dere leser vel bladet Vakre Hjem...kjøper det alltid i Norge. Der er det jammen mange fine idéer og hente!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 12:33   #34
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dere andre shabby-tilhengere, dere leser vel bladet Vakre Hjem...kjøper det alltid i Norge. Der er det jammen mange fine idéer og hente!

Ja det er et utrolig inspirerende blad! Jeg har bare lest ett blad foreløpig, men jeg vil abonnere. Takk for påminnelsen forresten, for nå har jeg sendt mail til dem om abonnement

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 01:38   #35
Shabby chica
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 10
Shabby chica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shabby chic

Jeg kan på det varmeste anbefale en nettbutikk for shabbychic-elskere: www.romforhjem.com. De selger gamle møbler og interiørting. De er veldig opptatt av gjenbruk.

Shabby chica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 15:45   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Tar opp denne igjen jeg. Sikkert flere som har konvertert til shabby chic/fransk landstil nå enn den gang. Er det noen av dere som vet om nnettbutikken Mollys Heaven er lagt ned? Finner den ikke igjen, og tidligere har jeg handlet mye bra der. Er det andre butikker dere anbefaler (gjerne nett). Linneas Hage har vi fått på Øvre Romerike også.... litt dyrt der, men veldig mye fint.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 17:27   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic

Jeg kaller stilen i hjemmet vårt "Fransk landstil/Shabby chic møter Skandinavisk minimalisme". Jeg er for "ryddig" til å rendyrke landstilen, og for myk i kantene for minimalismen.

Jeg har en søster i Danmark som tar i mot en del pakker for meg, så jeg handler en del fra www.hjertehjem.dk, www.magnolia-living.dk og www.you-nameit.dk.
Ellers kjører vi forbi Landstil (www.landstil.com) på vei til/fra hytta...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 17:56   #38
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ikke sansen for denne stilen, aldri hatt det, ikke engang som jentunge.

me too. Kan synes at det er fint hos andre, koselig, men kan overhodet ikke tenke meg den stilen selv. Men kjøkkenet vårt passer igrunnen best til den stilen, et arvegods fra forrige eier. Gleder meg til å bytte det ut med høyglans om noen år.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 18:00   #39
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic

Det er mye flott inspirasjon å finne her.
Oppussing og litt ulike stilarter.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 18:21   #40
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tar opp denne igjen jeg. Sikkert flere som har konvertert til shabby chic/fransk landstil nå enn den gang. Er det noen av dere som vet om nnettbutikken Mollys Heaven er lagt ned? Finner den ikke igjen, og tidligere har jeg handlet mye bra der. Er det andre butikker dere anbefaler (gjerne nett). Linneas Hage har vi fått på Øvre Romerike også.... litt dyrt der, men veldig mye fint.

Ja den er lagt ned. Om du vil sjekke opp mere, kan du sikkert kontakte "Molly" via bloggen hennes http://meandmolly.blogspot.com/2009/...rddekking.html.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no